O director da factoría viguesa de Stellantis, José Luís Mosquera, asegurou que a planta olívica deixou de producir un mil vehículos debido ao apagamento eléctrico sufrido o pasado luns.
Así o sinalou en declaracións aos medios de comunicación este mércores, indicando que foron preto de dúas quendas os que se perderon, o que supón “un mil, mil e pico vehículos”.
Mosquera subliñou que o vivido foi unha “situación excepcional” e supuxo un reto á hora de organizar ao persoal e aos grupos de traballo. Máis aló de falar das perdas de produción, quixo agradecer o labor e a implicación dos empregados e puxo en valor a posta en marcha da planta de forma “rápida”.
Preguntado sobre se tras este contratempo corre máis présa a chegada da moi alta tensión, el dixo que é un dos “grandes desexos” do centro e que xa está sometido a concurso público, sendo unha “prioridade” para Stellantis que isto se materialice.
Ademais, tamén respondeu ás cuestións que expuñan que foron o diésel e a gasolina os que permitiron o luns que moitas instalacións críticas tivesen electricidade. Mosquera destacou que o coche eléctrico é unha “tendencia”, polo que haberá momentos nos que se acelere máis ou menos.
Con todo, para el a descarbonización é unha “necesidade social”, polo que na actualidade entende que a única tecnoloxía que pode dar resposta a esa necesidade é o coche eléctrico de baterías. “Non hai outro camiño”, sentenciou.
INNOVACIÓN
O director da factoría viguesa do grupo automobilístico Stellantis, José Luís Mosquera, reivindicou a importancia da innovación levada a cabo en Galicia co obxectivo de mellorar os procesos e a competitividade do sector: “Moitos proxectos xa están a ser copiados por outras plantas do grupo”.
Así o reivindicou ante os medios de comunicación tras a presentación precisamente dos avances levados a cabo ata agora pola iniciativa Facendo Plus, liderada por Stellantis e que superou a súa ecuador tras investir 13,8 millóns de euros e rexistrar ata 12 patentes.
Mosquera subliñou que a idea é extrapolar as innovacións obtidas neste proxecto a outras factorías do consorcio, do mesmo xeito que xa ocorre con “moitos outros proxectos” que xa se aplican en Vigo e que están a ser copiados e analizados para poder implantarse noutras fábricas.
“Con seguridade, varias das innovacións que estamos a desenvolver aquí aplicaranse nas plantas do grupo”, engadiu, insistindo na necesidade de facer fronte aos “desafíos” que vive a industria na actualidade para que os clientes queiran seguir comprando vehículos e ofrecer unha mobilidade “descarbonizada a un custo alcanzable”.
Precisamente sobre a importancia da competitividade falou a conselleira de Economía e Industria, María Jesús Lorenzana, quen tamén acudiu ao acto e dixo que a Xunta continuará apoiando programas de innovación para permitir avanzar non só en automoción, senón noutros ámbitos como o aeroespacial ou a defensa.
Preguntada sobre as axudas a provedores automobilísticos, Lorenzana dixo que a Xunta busca favorecer ás empresas galegas para que poidan ofertar ao menor prezo posible os seus produtos, polo que se apoia desde a Administración en aspectos como eficiencia enerxética ou innovación cuns 75 millóns de euros. Así, pediu “sensibilidade” a Stellantis coas empresas galegas.
Ante isto, Mosquera apuntou á importancia da “competitividade”, subliñando que un sector forte “favorece a todos”, indicando a necesidade de que se ofrezan produtos a prezos “adecuados” e apuntando á “innovación” para poder facelo.
FACENDO PLUS
O proxecto Facendo Plus, de competitividade industrial e electromovilidad a través da Innovación e a Transformación Dixitial, superou o seu ecuador tras investir 13,8 millóns de euros e rexistrar ata 12 patentes.
Liderada por Stellantis Vigo, a iniciativa conta coa participación dos centros tecnolóxicos CTAG, Aimen, EnergyLab e Gradiant; a Universidade de Vigo, e as pemes Unimate, SFC Solutions, Probotec e Merasys.
Ademais, está cofinanciado pola Xunta de Galicia no marco da quinta convocatoria de axudas do Programa Fábrica Intelixente e Sustentable, cunha axuda pública duns 9,8 millóns de euros a través do Fondo Europeo de Desenvolvemento Rexional.
Tras arrincar a finais de 2023, ata a data Facendo Plus investiu 13,8 millóns, o 72% do seu orzamento total, levando a cabo 108 accións nas que traballaron 270 técnicos e investigadores, con 327.000 horas de enxeñaría avanzada e rexistrando 12 patentes. Prevese que o programa termine en setembro de 2026, cun investimento de máis de 19 millóns.
“O obxectivo de Facendo Plus é avanzar na competitividade industrial e impulsar a cadea de valor do sector da automoción de Galicia a través da investigación industrial e o desenvolvemento experimental”, reivindicou o director de Stellantis Vigo no acto de presentación dos avances da iniciativa.
Pola súa banda, Luís Moreno, director xeral de CTAG, reivindicou que Galicia ten a oportunidade de fortalecer o seu tecido empresarial no ámbito da investigación no sector da automoción, que se atopa nun momento “complexo” e de “incerteza” con cambios non só nas tecnoloxías de tracción, senón tamén regulatorios e xeopolíticos.
Na mesma liña falou Castor González, conselleiro delegado de Unimate que tomou a palabra en representación das pemes que participan o proxecto. El referiuse a os “retos complexos” e aos “obxectivos ambiciosos” que pretende saciar Facendo Plus, dentro dun sector cunha “forte política de redución de custos” e cunha competitividade “moi alta”.
Por parte da UVigo falou a vicerreitora de Investigación, Transferencia e Innovación, Belén Rubio, que subliñou a importancia de traballar “xuntos” para ser “máis fortes”.