Inicio Blog Páxina 2020

Vigo, sexta gran cidade en España onde máis baixou a contaminación polo estado de alarma

A contaminación do aire urbano de Galicia caeu un 65,5% entre o 14 de marzo e o 30 de abril coincidindo co período de confinamento, tal e como reflicte o informe ‘Efectos da crise da COVID-19 na calidade do aire urbano de España’, elaborado por Ecologistas en Acción.

Para cuantificar estes datos, o estudo analizou os datos oficiais de dióxido de nitróxeno recollidos nas estacións urbanas de medición da calidade do aire existentes nas cidades da Coruña e Vigo durante os meses de marzo e abril de 2020, e comparounos cos dez anos anteriores.

Con iso, o informe cuantifica que, durante o período de alarma, a contaminación do aire urbano caeu un 61,5% de media, un descenso máis acusado en Vigo (64%) que na Coruña (59%).

A mellora da calidade do aire en Galicia “está a ser xeral, tanto nos centros das cidades como nas periferias urbanas”, apunta a asociación, en sintonía coas medidas xerais de limitación da circulación adoptadas.

Tampouco se detectan “grandes diferenzas” entre as diversas prórrogas do estado de alarma, nas que se aplicaron restricións de diversa intensidade, aínda que a caída da contaminación foi algo superior na media do mes de abril (60% na Coruña e 66% en Vigo) que na segunda quincena de marzo (57% na Coruña e 60% en Vigo).

Os niveis rexistrados durante o estado de alarma “son os máis baixos para os meses de marzo e abril” da media de toda a década en ambas as cidades. Ademais, explican os ecoloxistas, “mantéñense moi por baixo do valor límite legal e a guía anual da Organización Mundial da Saúde (OMS)”.

No total, das 26 cidades españolas de máis de 150.000 habitantes analizadas, as galegas atópanse entre as que se rexistraron maiores descensos. Vigo (64%) foi a sexta cidade onde máis caeu a contaminación, mentres A Coruña (59%) foi a undécima.

Decretan liberdade provisional para outro detido polo narcosubmarino de Cangas

0

A xuíza de instrución número 1 de Cangas ditou auto polo que decreta a liberdade provisional para outro dos investigados en relación co narcosubmarino afundido o pasado novembro á entrada da ría de Aldán con 3 toneladas de cocaína. Trátase de Iago R., que poderá saír de prisión previo pago dunha fianza de 50.000 euros.

Este investigado é o terceiro dos implicados neste caso para o que se decreta a liberdade provisional, despois de que a maxistrada tamén accedese, o pasado mércores, á excarceración de Enrique Carlos S. e Rodrigo H., en ambos os casos sen impor fianza.

No caso de Iago R., a xuíza entende que, aínda que hai indicios claros da súa participación nun delito de tráfico de drogas, en cantidade de notoria importancia, debe revisarse a medida de prisión provisional porque, unha vez avanzadas as dilixencias, aminorou o risco de fuga e de obstrución á acción da xustiza. No entanto, dada a gravidade dos feitos investigados, impuxo unha fianza de 50.000 euros.

Da investigación realizada ata agora, inférese que este implicado participou na operación do narcosubmarino axudando a outros procesados coa loxística, para o que acompañou a Iago Carlos S. a comprar as roupas e barriñas enerxéticas destinadas aos tripulantes do narcosubmarino. Previamente, ambos tentaron alugar unha embarcación para levar víveres á zona das Illas Cíes, e tamén un camión ou furgoneta para transportar a droga.

MANTEMENTO DA PRISIÓN PARA OUTROS DOUS DETIDOS

Mentres, a xuíza denegou a liberdade para outros dous investigados: Agustín A., un dos tripulantes do semisomerxible; e Iago Carlos S., fillo de Enrique Carlos S. En ambos os casos, a Fiscalía opúxose á excarceración.

No caso de Agustín, a maxistrada lembra que foi un dos tripulantes do narcosubmarino, en concreto, o que conseguiu darse á fuga cando os funcionarios policiais detiveron aos outros dous ocupantes do batiscafo que saíron da auga tras o afundimento (os dous de nacionalidade ecuatoriana). Este investigado foi detido unha semana despois, tras pasar ese tempo oculto nunha especie de cabana, nunha zona forestal de Cangas.

Pero a súa participación non se limitou, segundo a xuíza, só a tripular o narcosubmarino, senón que, nos meses previos, Agustín A. viaxara a Brasil, lugar desde o que, sospeitan os investigadores, se puido enviar a cocaína localizada no artefacto afundido.

Debido a que este home está “máis preto do núcleo da actividade investigada”, a maxistrada denegou a liberdade, en atención á gravidade dos feitos e porque entende que non concorren os motivos para modificar a medida de prisión provisional.

O “HOME DE ATRÁS, O ORGANIZADOR”

Do mesmo xeito, negou a liberdade para Iago Carlos S., que, segundo se recolle no auto, foi quen propuxo a Rodrigo H. participar na operación, e quen lle deu indicacións para que, na madrugada do 24 de novembro, estivese preto da entrada da ría de Aldán, co maleteiro do seu coche cheo de roupa seca e barriñas enerxéticas, para atender aos tripulantes do semisomerxible cando chegasen.

Ademais, as pescudas permitiron confirmar que este investigado era o que se comunicaba co batiscafo, en concreto, con Agustín, ao que chamaba a través dun teléfono satélite, ou ben realizaba contactos por correo electrónico. “Era o home de atrás, o organizador, moito máis que un encubridor”, recóllese na resolución xudicial.

A Policía rescata a un neno que quedara atrapado nun coche en Oia

0

Axentes da Policía Local de Vigo rescataron un bebé esta mañá. Ás 09:41 horas deste xoves, trasladáronse á zona de San Miguel de Oia, onde o neno, dun ano quedara encerrado nun vehículo, e ninguén conseguía abrir a porta.

O pai intentara tamén romper os cristais sen conseguilo, tendo ademais o temor
de que os fragmentos de vidro lesionasen ao pequeno. Chegada a patrulla ao lugar, comprobou que non existía ningunha forma de abrir o vehículo, xa que ambos
xogos de chaves estaban no interior.

Tomaron a determinación de romper o cristal do portelo dereito, utilizando o martelo
específico que forma parte da dotación dos vehículos patrulla. Unha vez roto o cristal, o pai recuperou ao neno, que non sufriu dano algún.

“Como anécdota curiosa, o pequeno atopábase chorando fortemente cando chegaron os policías, pero cando pareceu decatarse da súa presenza, deixou de chorar e permaneceu tranquilo”, lembran os axentes.

Adeus ao único zoo de Galicia?

Hai unhas semanas, o alcalde da cidade olívica, Abel Caballero, avisou de que estaba a plantexarse o peche do VigoZoo, situado na Madroa. “Non quero animais presos”, sentenciou, á vez que adiantou que o zoo convertirase nun centro de recuperación animal. Ante esta situación, a redacción de Xornal de Vigo subiu ata a Madroa para preguntar aos seus visitantes a súa opinión sobre o posible peche.

“ISTO XA É UN CENTRO DE RECUPERACIÓN ANIMAL”

Nada máis chegar á Madroa, falamos coa garda da entrada sobre o tema en cuestión. “A verdade é que aquí cada animal ten a súa propia historia” sinala.

Seguimos avanzando preguntando aos clientes que atopamos na entrada. Vemos a unha rapaza con dous nenos pequenos emocionados por ver os animais exóticos. Conversamos con ela, Cristina, quen comenta que “o zoo é propiedade do Concello, non puideron reformar porque están baixo un PERI”. Sobre os animais expostos, defende que “isto xa é un centro de recuperación animal, moitos animais son rescatados polo Seprona, non se compran“. “No zoo está a águia máis vella de España, que antes traballaba no aeroporto espantando ás gaivotas”, engade.

“Non me parecería ben o seu peche, hai exemplos de zoos ben xestionados coma o de Marsella” engade. “Penso que é unha cuestión de populismo de alcalde. Poderiase recalificar o chan e aumentar o tamaño do zoo” conclúe Cristina, que prosegue a súa visita ao zoo.

  • Burro

No parque do VigoZoo está Adrián cos seus dous fillos. Eles posúen o abono familiar. “Subimos case todas as fins de semana”, relata. “Estou en contra da exhibición dos animais, sobre todo dos que veñen de máis lonxe, pero daríame pena o seu peche“, explica. “Penso que mentres os animais estean en boas condicións non é algo tan malo. En España temos o exemplo de Cabárceno”, conclúe este cliente habitual das instalacións.

Tamén hai xente xoven que acode ao zoo de visita. É o caso de Elvira e Eduardo, que veñen desde Santander e da Coruña, respectivamente. “Co zoo educas os nenos sobre a natureza”, asegura Eduardo. En cambio, Elvira amósase ‘entre dúas augas’, xa que “o oso ou os animais grandes dan un pouco de pena; Gústame o zoo, pero estou co argumento entre medias”, asegura.

O casino de Vigo abrirá en 2019 grazas a unha “modificación” da lei e 5,5 millóns de euros de investimento

0

O novo casino de Vigo prevé abrir as súas portas antes de Semana Santa do próximo ano no Centro Comercial A Laxe, cun deseño “vangardista e moi moderno”, que contará con 5,5 millóns de euros de investimento e xerará uns 105 postos de traballo directos e 75 indirectos.

Así o comunicou este martes na sede da Xunta en Vigo o presidente do grupo Luckia e do Casino da Toxa, José González, despois de presentar este proxecto ao vicepresidente da Xunta, Alfonso Rueda, e ao delegado territorial da Xunta en Vigo, Ignacio López-Chaves.

Tal e como explicou González nunha rolda de prensa posterior, para este proxecto (que xa foi presentado previamente ao alcalde de Vigo, Abel Caballero) contratouse a un arquitecto de orixe peruana que xa deseñou casinos en Las Vegas, Latinoamérica e Europa, e dentro de España en Bilbao e San Sebastián.

Sobre o proxecto de Vigo manifestou que está “preparado” para optar á licenza e, “se as cousas van ben” e a conseguen “nun prazo prudente”, antes de Semana Santa de 2019 o casino estará “a funcionar”. “É unha magnífica oportunidade para Vigo e a Xunta contar cun casino, que é un complemento de entretemento e lecer na cidade“, destacou.

Así as cousas, en canto á localización do casino, recoñeceu que estiveron “tempo buscando” e de feito valoraron “máis de 30” lugares. “Custou atopar un sen ningún problema”, admitiu, após o que indicou que finalmente deron co Centro Comercial A Laxe, que é “un sitio idóneo, con excelente localización”.

Respecto diso, remarcou que no centro comercial non hai veciños, está preto dos cruceiros e do norte de Portugal e atópase na área metropolitana; e o casino será “un bo complemento” porque impulsará os fluxos de xente e “revitalizará” o propio centro comercial. “É unha boa oportunidade para o centro comercial, o casino e a cidade”, apostilou.

O novo casino terá unha zona de xogos de 500 metros, con 80 máquinas de xogo e 12 mesas de black jack, ruleta, póquer e outros xogos. No entanto, o casino sumará en total máis de 2.000 metros contando co ‘back office’, que incluirá unha área de vixilancia e de conservación de gravacións, barra, restaurante e unha sala multiusos.

CAMBIO NA LEI

González puxo en valor a predisposición da Xunta a cambiar a lei para que puidese haber casino en Vigo, que, sostivo, “é a cidade de Galicia “máis importante economicamente e por poboación”, e ten “unha área de influencia moi importante”. “Merece e necesita ter un casino máis ca ningunha cidade de Galicia“, selou.

A colación diso, agradeceu o seu apoio á Xunta, porque “desde o primeiro momento entendeu que Vigo tiña que ter un casino”. O camiño “foi lento, pero dende o primeiro momento apoiou”, insistiu.

Pola súa banda, Rueda referendou que, “se todo vai ben e cúmprese o previsto, en menos dun ano o casino estará a funcionar” en Vigo, e con iso completarase “un longo camiño” que se iniciou ao abrir a posibilidade de cambiar a lexislación para permitir a apertura de máis dun casino por provincia.

Respecto diso, recoñeceu que “o camiño foi complicado, porque a propia actividade o é”, aínda que manifestou que se aprobou a modificación na Lei do Xogo coa esixencia de que se mantivese en funcionamento en Pontevedra o casino da Toxa. En concreto, autorízase aos casinos actuais a instalar unha sala adicional fóra do recinto e na mesma provincia.

O xogo ordenado e controlado é unha fonte de riqueza para a administración, crea postos de traballo e dinamiza a zona”, subliñou Rueda. A iso, González engadiu que o casino se centra en corresponder a un público que “demanda máis entretemento e socializar, e non tanto premios”.

Respecto diso, comentou que o 95% dos clientes acoden aos casinos “pensando que van gastarse un pequeno diñeiro e non van gañar”. Así, mantivo que as persoas van en primeiro lugar por entretemento, despois por socializar e finalmente porque cren que poden gañar.

Por este motivo, unido a que as persoas que optan a grandes premios participan noutros xogos como a lotaría, dixo que a tendencia é a outorgar premios pequenos.

BNG alerta das “consecuencias ambientais negativas” do túnel da Porta do Sol de Vigo

A portavoz do BNG en Europa, Ana Miranda, dirixiuse á Comisión Europea nunha pregunta escrita para denunciar o proxecto de construción do túnel da Porta do Sol de Vigo, que será cofinanciado polos fondos europeos Feder e, ao seu xuízo, terá “consecuencias ambientais negativas”.

“Queremos preguntarlle á Comisión como valora a construción dun túnel no centro da cidade, que suporá aumentar o tráfico e a contaminación, cando os obxectivos dos programas de Crecemento Sustentable instan xusto ao contrario”, destacou Miranda, segundo recolle o BNG nun comunicado.

Neste sentido, a portavoz nacionalista criticou que desde o Concello de Vigo “non se barallen outras alternativas” que permitan crear rutas no ámbito histórico e cultural da cidade que fomenten o uso peonil e ciclista.

“Tendo en conta que parte do investimento deste proxecto procede dos 15 millóns concedidos por Europa dos fondos Feder ao denominado Vigo Vertical co obxectivo de mellorar a accesibilidade da cidade, facer un túnel que corte drasticamente a zona vella non é a mellor opción”, sinalou Ana Miranda.

PARTICIPACIÓN CIDADÁ

Tamén lamentou que o goberno local “incumpra a normativa europea de dereito de acceso e participación” na información relativa ao medioambiente “e que non teña en conta a opinión dos veciños afectados”.

Ademais, Miranda alertou de que a construción desta infraestrutura “suporá profundar na fractura xa existente no caso antigo vigués”, xa que prevé unha fosa e dúas ramplas nunha rúa “moi estreita”. “Por non falar da alta probabilidade de atopar restos arqueolóxicos e cimentacións antigas sen documentar”, subliñou.

“É terrible o desprezo co que se fala nesta cidade do patrimonio histórico e cultural. En lugar de consentilo e protexelo preténdense facer obras que poden pór en perigo o que aínda existe, sen levar a cabo un estudo serio de cales son as mellores actuacións para preservalo de forma compatible coas directrices europeas”, sentenciou Ana Miranda.

O Marisquiño contará cunha nova proba: baloncesto 3 contra 3

A próxima edición do Festival O Marisquiño terá entre as súas novidades a incorporación dunha proba de baloncesto, clasificatoria para o 3×3 Circuíto World Tour e os xogos de Tokio. Participarán nesta competición un total de 12 equipos, nacionais e internacionais. O equipo gañador, ademais, competirá na proba Challenger de Berlín en setembro.

A modalidade 3×3 de basket está considerada coma o deporte urbano número un no mundo, e dende o seu primeiro evento oficial durante os Xogos Olímpicos da Xuventude no 2010, a Federación Internacional de Baloncesto (FIBA) desenrolou unha gran estratexia de difusión para que este deporte, co obxectivo cumprido de que estea nas probas olímpicas de Tokio 2020.

A proba do festival galego será puntuable de cara á clasificación olímpica.

O 3×3, que contará cun espazo propio durante O Marisquiño, xógase nunha media cancha de 15 x 11 metros, con tres xogadores por equipo e 10 minutos de partido nos que acadar 21 puntos. As canastras valen 1 punto dende dentro do arco e 2 dende fóra. O primeiro equipo en chegar a esta cantidade ou quedar máis cerca ao remate do encontro será considerado vencedor. No caso de empate, xogarase un tempo adicional ata que un equipo anote 2 puntos, o que a converte nunha proba dinámica.

Para O Marisquiño trátase dunha oportunidade única para internacionalizar aínda máis o evento, colaborar cunha institución de recoñecido prestixio como a FIBA e situar ao festival e a súa oferta deportiva como unha das máis completas de Europa.

Audasa segue gañando cartos a costa da AP-9: Aumentou case un 20% os beneficios en seis meses

Autopistas del Atlantico (Audasa), do grupo Itínere, concesionaria da AP-9, obtivo un beneficio de 18,8 millóns de euros no primeiro semestre do ano, un 17,5% máis que no mesmo período do ano anterior, impulsada polo aumento do tráfico, segundo informou a concesionaria.

A facturación da vía creceu un 7,5%, ata os 71,4 millóns de euros, tras elevar un 2% o tráfico durante o período, de forma que ao peche de xuño rexistraba unha media de 23.227 usuarios diarios.

Audasa, que explota a autoestrada AP-9, de 219 quilómetros de lonxitude, asegura que se trata do volume de tráfico máis alto desde 2013, aínda que aínda está un 10,8% por baixo dos máximos que o número de usuarios rexistrado no primeiro semestre de 2008, o exercicio previo á crise.

A pesar dos beneficios, esta empresa asegura que destinou 2,8 millóns a outros investimentos entre as que se inclúen, di, a construción do novo colexio público en Chapela previsto no proxecto de ampliación da ponte de Rande. Toda a información no Galicia Confidencial.

Caballero sobre o delegado da Xunta López-Chaves: “É un mercenario político e mentireiro patolóxico”

O presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, volve ser tema de conversación na cidade de Vigo. E todo a conta da PassVigo, a tarxeta de transporte metropolitano. O alcalde, Abel Caballero, asegurou este luns que existe “un clamor” na cidade para que se declare persoa “non grata” a Feijóo porque os vigueses están “fartos” das súas medidas “en contra da cidade” e que culminaron “cunha lei singular para que Vigo lle pague o bus a todo o mundo”. Unha proposta que non comparten nin o PP, nin En Marea.

Abel Caballero insistiu en que a lei 2/2017 impide aplicar o criterio de empadroamento para dar bonos sociais de transporte (a parados, pensionistas, discapacitados, etc.), pero dita norma “só se aplica en Vigo”, xa que o resto de cidades galegas si que teñen esa esixencia e non se denunciou.

“E sae este mercenario político, este mentireiro patolóxico, ao que lle pagan por mentir, negando a lei, a ver se coa”, proclamou o alcalde, en alusión ao delegado da Xunta, Ignacio López-Chaves. “Di que a lei é para todos, pero só se aplica en Vigo”, engadiu. O rexedor olívico criticou, ademais, que o PP da cidade “defende entusiasta” a posición da Xunta, e “por iso a xente está indignada e pide declarar persoa ‘non grata’ a Feijóo”.

Así o manifestou o rexedor nunha rolda de prensa na que, no entanto, non concretou se, ante ese “clamor” e a “enorme cantidade de peticións” dos vigueses, tramitará esa declaración para que sexa levada a pleno. “Iso depende do alcalde, e as miñas decisións tómoas eu”, aseverou, e lembrou que, xa en 2013 e por iniciativa súa, o pleno declarou persona “non grata” ao entón comisario europeo Joaquín Almunia pola súa actitude ante a crise do tax lease, que afectou de forma grave á industria naval viguesa.

DEMAGOXIA

Pola súa banda, o concelleiro do PP Miguel Fidalgo ante as críticas de Caballero a Feijóo, lembrou que o alcalde de Vigo presentouse ás eleccións autonómicas en 1997 e colleitou “o peor resultado” da historia dos socialista galegos, mentres que o actual presidente da Xunta leva “tres maiorías absolutas, e co apoio dos vigueses”.

“O que non fai Feijóo é demagoxia, non vai dando caramelos na Cabalgata de Reis nin toca o bombo”, engadiu Fidalgo, quen insistiu en que “ningunha cidade de Galicia esixe estar empadroado para dar bono bus ordinario”.

“O que lle pasa a Caballero é que está acelerado porque as sondaxes non lle son propicias e Vigo non lle vai a volver dar maioría absoluta. Non sei que enquisas ten el, igual a que ten fíxoa a cuñada de Carmela Silva, que é a que fai as enquisas”, ironizou.

Fidalgo volveu a esixir que se realice unha “auditoría” das contas da concesionaria do bus, Vitrasa, e lembrou que, en 2015, con medio millón de tarxetas verdes, o Concello pagaba a Vitrasa 11,5 millóns; mentres que, coa nova PassVigo só para empadroados (unhas 120.000 tarxetas, segundo os seus cálculos), o custo é de 13 millóns. “Onde vai o diñeiro?”, cuestionou.

“SOLEMNE TONTERÍA”

Mentres, o portavoz de Marea de Vigo, Rubén Pérez, cuestionado sobre ese suposto “clamor” para declarar persona “non grata” a Feijóo, afirmou que é unha “solemne tontería” expor sequera ese tipo de iniciativas nun pleno municipal.

Segundo indicou, o que o goberno municipal debe facer é esixirlle á Xunta que se cumpra co espírito do convenio do transporte metropolitano, e reclamarlle á administración autonómica que asuma o custo do 80 por cento dos billetes de bus. Así, criticou que se utilice o pleno da Corporación para “o xogo de machos alfa entre Feijóo e Caballero”, en lugar de dar ideas e esixir solucións.

HOXE EN GALICIA

Loading RSS Feed