Inicio Blog Páxina 2018

A área de Vigo suma 58 ingresados por COVID

0

A área de Vigo suma 58 ingresados, dous menos que o último informe. As persoas ingresadas en UCI son 14.

O número de casos activos é de 489. O número de casos ascende a 21.55 cunha taxa de positividade de 1.3%.

As persoas curadas de covid-19 en Galicia desde o inicio da pandemia ascenden a 109.729. Máis información en Galicia Confidencial.

A finalización da depuradora da Plisan de Salvaterra-As Neves está prevista para agosto

A conselleira de Medio Ambiente, Territorio e Vivenda, Ángeles Vázquez, avanzou que se prevé que a finalización da obra civil da Estación Depuradora de Augas Residuais (EDAR) do Polígono Loxístico Industrial de Salvaterra-As Neves (Plisan) teña lugar en agosto.

Así llo transmitiron os directores de obra da EDAR e a Estación de Tratamento de Auga Potable (ETAP) da plataforma loxística nunha reunión celebrada de modo telemático este luns na que tamén participaron a delegada territorial da Xunta en Vigo, Corina Porro, e o director do Instituto Galego da Vivenda e Solo (IGVS), Heriberto García.

Deste xeito, analizouse o avance das obras tras a paralización causada polo estado de alarma aplicado debido á pandemia da COVID-19. Así, os directores de obra detallaron que se realizaron un 50% dos traballos da depuradora, que continuarán nos próximos meses.

Adicionalmente, estudouse o estado da potabilizadora, que disporá dunha capacidade de 77 litros por segundo. Esta actuación comprende a execución dunha captación de auga no río Miño, a instalación dunha impulsión entre esta última e a ETAP e a construción dun depósito de 6.830 metros cúbicos para a plataforma. Así, executáronse un 20% dos traballos da potabilizadora, que a Xunta prevé que finalicen no primeiro cuadrimestre de 2021.

Así mesmo, a conselleira destacou que estas actuacións permitirán ofrecer servizos ás primeiras empresas que se instalarán na Plisan. A ese respecto, lembrou que se adxudicaron o cinco primeiras parcelas desta área empresarial, que suman 69.000 metros cadrados.

Sobre ese punto, Ángeles Vázquez lembrou que se adxudicaron en réxime de dereito de superficie, o que permite que os beneficiarios accedan ao chan mediante un canon anual. Así, ofrécese unha carencia de 12 meses no pago do canon para facilitar a recuperación das empresas que se instalen na zona.

Ademais, os adquirientes de chan empresarial poderán solicitar prórrogas ou unha ampliación de prazos en relación ás súas obrigacións. En concreto, os adxudicatarios de chan bonificado dispoñen de tres anos para construír as súas instalacións e contar cunha licenza de actividade.

DEMANDAS

A conselleira tamén instou ao Goberno central a impulsar mecanismos incentivadores da reactivación económica nas superficies empresariais das que dispón en Galicia.

Nesta liña, lembrou que o Executivo central representa un dos promotores da Plisan polo que lle reclamou a adopción de medidas que faciliten a comercialización de chan industrial nesta plataforma mediante prezos que incentiven a venda de parcelas e a implantación de novos proxectos.

O Sergas informa do falecemento dun home de 76 anos no Chuvi por Covid

As autoridades sanitarias informaron este sábado de catro novos falecidos pola covid-19 e que elevan a 2.268 o total de vítimas en Galicia desde o inicio da pandemia sanitaria.

Un deles foi un home de 76 anos que estaba ingresado no Complexo Hospitalario de Vigo, ademais dun home de 64 anos e unha muller de 85 que se atopaban no Complexo Hospitalario de Pontevedra.

Finalmente, faleceu outro home de 66 anos de idade e que se atopaba ingresado no Complexo Hospitalario da Coruña. Os catro presentaban patoloxías previas.

Please wait while you are redirected...or Click Here if you do not want to wait.

Fiscalía conclúe que Audasa “tería que reducir” o prezo da peaxe de Rande

O Ministerio Público concluíu que o tramo da ponte de Rande da AP-9 “non tiña condicións de autoestrada” durante as obras, polo que a concesionaria, Audasa, “tería que reducir o prezo da peaxe”.

Así o indicaron os dous fiscais do caso, Alejandro Tuero e Santiago Miguel Cruces, nas súas conclusións durante o xuízo contra Audasa, acusada por Fiscalía de prácticas abusivas por manter o cobro íntegro da peaxe durante as obras de ampliación da ponte de Rande.

O xuízo, que se desenvolvía no Xulgado do Mercantil número 1 de Pontevedra, quedou este mércores visto para sentenza. Nas súas conclusións, o Ministerio Público insistiu en que “non existía nin un só cartel que permitise ao usuario que accedía á AP-9 saber como se atopaba ese día”, de modo que non había “liberdade de elección” doutra vía alternativa nin se cumpría o “deber de información”.

Os representantes do Ministerio Público sinalaron que o maxistrado Manuel Marquina ten a “oportunidade” de, coa súa sentenza, “demostrar que en Galicia si se protexe desde primeira instancia os dereitos dos consumidores”.

DEFENSA

Pola súa banda, os letrados que defenden os intereses da empresa Audasa só recoñecen “retencións puntuais” durante toda esa etapa, sinalan que a maioría foron “alleas ás obras” e responsabilizan a Dirección Xeral de Tráfico (DXT) de non advertir aos condutores antes de entrar na vía de que poden atoparse atascos e retencións.

O avogado do Estado defendeu que o cobro desa peaxe é resultado da aplicación da Lei de Autoestradas de Peaxe e do contrato asinado entre o Ministerio e Audasa que sinalan que os usuarios están obrigados a pagar a peaxe. Ademais, alertou de que “hai un gravísimo risco de que o importe da condena retornarse como un boomerang aos orzamentos do Estado”.

PERITO DE AUDASA

Nesta segunda sesión do xuízo declarou, a petición da empresa Audasa, un perito que reduciu a 86 o número de incidencias sufridas neste período, fronte ás 202 que aparecen recollidas na demanda presentada pola Fiscalía Provincial de Pontevedra.

Así, concluíu que durante o tempo das obras houbo 106 horas anuais de demoras, por baixo do límite que establece o regulamento de Estradas do Estado para que poidan ser consideradas significativas.

A preguntas da Fiscalía, este perito recoñeceu que durante o tempo das obras se reduciron as beiravías e número de carrís, de modo que as características da vía “non son as condicións óptimas dunha autoestrada”.

Así mesmo, sinalou que “Audasa é un bo cliente meu” e admitiu que no informe elaborado para esta causa cualifica como incidentes na circulación varios episodios que logo non se inclúen nese cálculo final sinalado no seu testemuño.

Tamén prestaron declaración varios axentes da Garda Civil que relataron como neste tramo da autoestrada durante os días laborables “había retencións e atascos importantes, sobre todo cando chovía”.

Ademais, os garda civís detallaron algún caso “puntual” no que o “colapso” era tan importante que tiveron que impedir o acceso á AP-9 a máis vehículos porque “xa non entraban máis”.

VALORACIÓN DA FISCALÍA

Ao final a sesión deste mércores, en declaracións aos xornalistas, o fiscal Miguel Cruces valorou que el entende que “as pretensións da Fiscalía quedaron acreditadas” respecto da acción de cesación, “vostede non pode cobrar o mesmo se dá servizos distintos”, explicou.

“Estamos totalmente satisfeitos co resultado da proba”, comentou este fiscal. “Entendemos que poden prosperar as pretensións da Fiscalía”, engadiu.

O representante do Ministerio Público lembrou que o testemuño do perito de Audasa concluíu que no momento que duraron os traballos de ampliación da Ponte de Rande “non se podía considerar unha autoestrada”. E remarcou que as molestias ocasionadas polas obras “debían ser tidas en conta para os efectos de moderar o prezo que pagaban os cidadáns e usuarios por esa prestación”.

O fiscal Miguel Cruces asegurou que “existe unha sólida base legal” que admite que a peaxe “ten a consideración de prezo máximo”, unha tese que defendeu a Avogacía do Estado en diferentes procedementos ante o Tribunal Supremo e o Constitucional pero que “agora cambiou de opinión” argumentando que esa redución no prezo da peaxe non está permitida legalmente.

O fiscal insistiu en que “en ningún caso é unha cuestión administrativa, é unha cuestión meramente civil”, por tanto estaría enmarcada “nas relacións dos usuarios coa concesionaria e en canto ás facultades empresariais que tiña Audasa”.

DEFENSORES DOS USUARIOS DA AP-9

En-Colectivo, unha das asociacións defensora dos usuarios da AP-9 e que se personaron no xuízo contra Audasa, considera “probada” a falta de “servizos mínimos” e “óptimos” na autoestrada durante as obras de ampliación da Ponte de Rande.  Ademais, toman como “proba evidente” os testemuños da Garda Civil de tráfico, que explicaron que tiveron que intervir na ponte cada mañá “para facer fronte ás retencións”.

Por outra banda, critican que a Avogacía do Estado se aliñara coa postura de Audasa e negara a existencia de retencións. En-Colectivo valora “moi positivamente” que o titular do xulgado do Mercantil número 1 de Pontevedra trate de “axilizar unha decisión que será de notable importancia para os cidadáns galegos e que pode supor un precedente de actuación dunha concesionaria ante unha situación de atascos provocados por obras”.

A Xunta comunica a morte de sete persoas por covid na área de Vigo

0

O número de falecidos pola covid en Galicia é xa de 1.910, logo de que o Sergas comunicara este xoves o falecemento doutras 30 persoas nos últimos días, concretamente, os días 26 e 31 de xaneiro e o 2,3 e 4 de febreiro. Esta é unha das semanas con máis mortos comunicados, xa que en catro días, son xa 135 as vítimas.

A área de Vigo pasa a ser a máis afectada esta xornada con sete falecidos; cinco no Chuvi, un en Povisa e outro na residencia Paz e Ben de Tui. A área sanitaria de Ferrol tivo tamén os mesmos mortos que a de Vigo. Logo está a área de Pontevedra con cinco, a área da Coruña ten catro,  as de Ourense e Santiago, tres, respectivamente e, finalmente, a de Lugo, unha vítima. Dos 30 falecidos, nove eran usuarios de residencias.

Estes son os falecidos comunicados polo Sergas:


Día 26 de xaneiro:

Muller de 82 anos, na Residencia Paz y Bien de Tui.



Día 31 de xaneiro:

Home de 85 anos, na Residencia Nosa Sra. do Carme de Sarria.



Día 2 de febreiro:

Home de 90 anos, na Residencia Integrada CEGADI (Santiago). Procedía da Residencia DomusVi Ribeira.



Día 3 de febreiro:

Home de 73 anos, no Chuf.

Home de 83 anos, no Chop.

Home de 62 anos, no Chop.

Home de 76 anos, no Chuvi.

Home de 83 anos, no Chuvi.

Home de 84 anos, no Chuvi.

Muller de 101 anos, no Hospital Modelo-Belén da Coruña.

Home de 71 anos, no Chuo.

Muller de 87 anos, no Chuac.

Muller de 77 anos, no Chuac.

Home de 91 anos, no Chus.

Home de 79 anos, no Chop.



Día 4 de febreiro:

Home de 75 anos, no Chuo.

Home de 78 anos, no Chuvi.

Home de 93 anos, no Chuf.

Muller de 84 anos, no Chop.

Home de 80 anos, no Chus.

Muller de 90 anos, no Chuf. Procedía da Residencia O Casón de Moeche.

Muller de 89 anos, no Chuo.

Muller de 58 anos, na Residencia Pai Menni de Betanzos.

Muller de 77 anos, no Chop.

Muller de 86 anos, no Chuvi.

Muller de 91 anos, no Chuf. Procedía da Residencia DomusVi Laraxe (Cabanas).

Muller de 88 anos, en Povisa. Procedía da Residencia Las Angélicas de Vigo.

Muller de 96 anos, no Chuf. Procedía da Residencia Mi Casa de Ferrol.

Muller de 87 anos, no Chuf. Procedía da Residencia O Casón de Moeche.

Muller de 93 anos, no Chuf.

Please wait while you are redirected...or Click Here if you do not want to wait.

O alcalde de Gondomar acusa á Xunta de reunirse con empresarios da localidade por motivos electoralistas

0

O alcalde de Gondomar (Pontevedra), Paco Ferreira, criticou a reunión mantida por conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez coa Asociación de Empresarios da Pasaxe e asegurou que buscaba “achandar o camiño a (Alberto Núñez) Feijóo de cara ás eleccións autonómicas” máis que abordar as “necesidades” da localidade.

Nun comunicado, o rexedor referiuse así ao encontro no que a conselleira anunciou que se destinarán 435.000 a melloras nos accesos da PO-331 ao Polígono Industrial da Pasaxe. A ese respecto, Ferreira lembrou que a cantidade inicial exposta para esta actuación ascendía a 700.000 euros, polo que se preguntou “a que se destinará o diñeiro restante”.

En canto ás actuacións anunciadas, reprobou que non se deu resposta á demanda de melloras nos accesos a Monte Galiñeiro e avogou por que o Executivo autonómico colabore na creación dunha senda peonil na vía que conecta Vincios e Couso.

Adicionalmente, lamentou que Ethel Vázquez non se reuniu coa Asociación Veciñal de Vincios, a Comunidade de Montes e o goberno local, o que, ao seu xuízo, permitiría abordar a urbanización do polígono. Ante esa situación, o rexedor socialista denunciou que o Goberno galego priorice a “cor política” dun concello fronte ás súas “necesidades”.

O BNG de Vigo urxe unha “rectificación” do goberno local para axudar aos hostaleiros

0

O BNG de Vigo urxiu este xoves unha “rectificación” do goberno local, ao que instou a implementar axudas directas para os hostaleiros, que están nun “momento crítico” e con “risco de desaparecer” para moitos negocios.

Así o manifestaron o concelleiro nacionalista, Xabier Pérez Iglesias, e a deputada no Parlamento galego, Carmela González, tras manter un encontro con hostaleiros do Casco Vello de Vigo.

O edil do BNG criticou a “deliberada inacción” das administracións ante a situación deste sector e, tras denunciar que a Xunta “ten absolutamente abandonada” á hostalaría, e que tampouco chegan axudas do Goberno central, expresou tamén a súa “preocupación” pola “actitude” do goberno local e do alcalde, Abel Caballero.

Pérez Iglesias lembrou que o goberno aprobou en solitario unha modificación de crédito para o uso de 33 millóns de euros de remanentes e incidiu en que, “no canto de enterralos só en obra pública“, deberían destinarse polo menos 10 millóns para axudas directas a comerciantes e hostaleiros, e outros dous millóns para campañas de apoio e promoción.

O concelleiro remarcou que “non é aceptable” que a única resposta que o alcalde dá aos hostaleiros sexa “que a el non lle toca”. “Non é un problema de competencias, senón de vontade política“, afirmou, e censurou que Vigo é “a única das cidades de Galicia que se nega a dar axudas directas” á hostalaría, mentres que si contempla, por exemplo, achegar 2,7 millóns para promoción turística destinados a aerolíneas.

Pola súa banda, a deputada Carmela González, recalcou que “non é xusto” que a hostalaría pague as consecuencias das medidas adoptadas para loitar contra a pandemia, e pediu que “todas as administracións estean á altura” para responder con medidas de apoio adecuadas.

A ese respecto, lamentou a ausencia de axudas por parte da administración central, e criticou que os fondos comprometidos pola Xunta foron “convocados tarde”, e estanse tramitando “con lentitude”. Ademais, esas axudas “non chegan a todos”, e “a letra pequena” está a deixar a moitos hostaleiros “fóra”.

Detidos en Vigo dúas persoas tras a erradicación dun punto de venda de drogas na zona de Travesía

0

A Policía Nacional detivo en Vigo a un home e a unha muller de 20 e 28 anos de idade, respectivamente -de nacionalidade española e con domicilio na localidade pontevedresa de Redondela- como responsables dun presunto delito contra a saúde pública despois de que os axentes erradicasen un punto de venda de drogas na zona de Travesía.

Tal como informou a Policía nun comunicado, a investigación iniciouse a principios deste mes de novembro, tras ter coñecemento por investigacións previas da posible existencia dun punto negro de venda de drogas na contorna de Urzáiz-Travesía.

Así, comprobouse que era habitual o paso de toxicómanos pola zona, “co incremento de inseguridade que iso levaba para os veciños” sinalan as fontes policiais. “Durante a investigación, os axentes observaron que os compradores esperaban nunha serie de puntos predeterminados na Travesía de Vigo, Jenaro de la Fuente, Aragón e Buenos Aires, ata a chegada dunha parella coa que realizaban un rápido intercambio para a continuación, marcharse do lugar”, explicaron as mesmas fontes.

DETENCIÓN

Para a súa detención levouse a cabo un “amplo dispositivo”. Varios indicativos se puxeron estratexicamente polas inmediacións da zona. Desta maneira, pasaban poucos minutos das 00:30 horas da madrugada cando os axentes despregados observaron á parella cando chegaba para realizar unha venda.

“Nese momento a parella foi abordada polos policías e fixéronlles un cacheo preventivo de seguridade e unha requisa do vehículo. Interviron unha importante cantidade de haxís, marihuana e cocaína, así como diñeiro en efectivo“, indicou a Policía, quen especificou que non constaban antecedentes previos a ningún dos detidos.

Abel Caballero buscará apoio das cidades con peso do naval en España para participar en Navalia 2021

O alcalde de Vigo, Abel Caballero, trasladou este mércores o seu apoio á dirección de Navalia, impulsora da Feira Internacional da Industria Naval de Vigo, no seu proxecto de celebrar un congreso sobre este sector, en xullo do ano que vén, e tras renunciar á edición 2020 da feira debido á pandemia de COVID.

Así o explicou en rolda de prensa o alcalde, Abel Caballero, tras manter unha reunión co director de Navalia, Javier Arnau, a quen tamén expresou o apoio do goberno local á próxima edición do certame, que está prevista para maio de 2022.

O rexedor apuntou que o congreso do ano que vén celebrarase no Auditorio Mar de Vigo, e mostrou a súa disposición a contactar cos rexedores das cidades españolas que teñen peso da construción naval para que participen. Segundo sinalou, a súa oferta estenderase a urbes como Ferrol, Xixón, Bilbao, Cádiz ou Barcelona, onde a industria naval ten peso específico.

Unanimidade no Parlamento para pedir que o Estado rebaixe as peaxes da AP-9 e o compromiso de non subilas

0

Os grupos da Cámara alcanzaron a unanimidade para reclamar ao Estado que implante rebaixas nas peaxes da autoestrada do Atlántico, a AP-9, e esixir un compromiso “expreso” da Administración central para que non se apliquen “subidas extraordinarias“. Todos os grupos situáronse a favor dunha proposición non de lei defendida polos populares galegos sobre esta cuestión aínda que diferiron nos motivos polos que as peaxes desta infraestrutura son elevados e na xestión realizada polos distintos gobernos.

“Pedimos uns primeiros pasos para a rebaixa das peaxes, unhas bonificacións realistas e que se cumpra coas obras que xa están acordadas”, manifestou durante o pleno da Cámara galega o parlamentario do PP Martín Fernández Prado, que propuxo un sistema de bonificación da peaxe para usuarios frecuentes da AP-9 de, polo menos, “o 25% do itinerario de ida e volta”.

Fernández Prado foi o encargado de defender na sesión unha proposición non de lei a través da que os populares galegos tamén esixen que o Executivo estatal se comprometa para que as novas obras acometidas en relación a esta autoestrada non sexan financiadas con cargo a novos incrementos de peaxes aos usuarios.

Neste punto, reclaman que se proceda á contratación e execución das actuacións comprometidas para a mellora das conexións da autoestrada como a de Alfonso Molina na Coruña ou a Ligazón Orbital en Santiago, urxen a autorización da conexión da Vía Ártabra coa AP-9 e a activación, á menor brevidade, da liberación da peaxe entre Redondela e Vigo. “Vostedes rinse das rebaixas da Xunta pero non as fan, o único que lle pedimos é que sigan os exemplos da Xunta, rebaixar as peaxes e bonificalos”, manifestou.

POSTURA DA OPOSICIÓN

Aínda que todos os grupos apoiaron a petición discreparon na xestión da infraestrutura. Así, o parlamentario socialista Luís Álvarez cargou contra as medidas adoptadas polo PP respecto diso. “Sabe cal é o pecado orixinal desta situación, a privatización da AP-9 ata 2048? E a práctica totalidade das actuacións que teñen que ver con esta situación teñen un responsable, que é o Partido Popular”, afeoulle o parlamentario socialista.

Ademais, o deputado do PSdeG defendeu unha emenda, que foi rexeitada polo PP, na que, entre outras cuestións, instaba á Xunta a establecer un desconto do 50% nas viaxes de volta para aqueles vehículos que realizasen o traxecto de ida e volta no mesmo día nas autoestradas de titularidade autonómica, a AG-57 e a AG55.

“PROPAGANDA”

Na súa quenda de palabra, o deputado do Grupo Común da Esquerda Marcos Cal criticou o impacto das rebaixas aprobadas polo Goberno galego para as autoestradas da súa titularidade. “O seu exemplo é eliminar as peaxes entre as doce da noite e o seis da mañá, unha decisión que só serve para facer propaganda“, censurou.

Así mesmo, tras tachar de “electoralista” a iniciativa presentada polos populares galegos afeou ao PP que só queiran resolver os problemas relacionados coa AP-9 cando “goberna o PSOE”. “Pero cando gobernaba o PP, vostedes nin o solucionaron nin o esixiron”, lembrou Marcos Cal, que recriminou a “actitude hipócrita” do PP.

“EXERCICIO DE MEMORIA SELECTIVA”

Pola súa banda, o nacionalista Luís Bará cargou contra o “exercicio de memoria selectiva” realizada por Martín Fernández Prado e replicoulle que “a historia da AP-9 é a historia dunha gran estafa, responsabilidade compartida dos dous partidos maioritarios, pero principalmente o PP”.

“Ou vostede non lembra que foi o PP, con Aznar, no 2000 quen privatizou Audasa ou quen ampliou a concesión ata 2048?”, preguntoulle. “Que veñan agora a esixir a gratuidade entre Vigo e Redondela está moi ben, pero puideron facelo cando gobernaron“, sinaloulle Bará. Por último, o parlamentario do Grupo Mixto Luís Villares tamén criticou a xestión da infraestrutura feita polo PP, formación á que afeou que impedise o debate da transferencia da AP-9 no Congreso dos Deputados para conformarse cunha “comisión de seguimento”.

HOXE EN GALICIA

Loading RSS Feed