Sindicatos de PSA Peugeot Citroën en Vigo pediron este mércores “cautela” despois de que o grupo automobilístico confirmase a existencia de negociacións con Fiat Chrysler Automobiles (FCA) para unha posible fusión entre ambas as compañías, pero mostraron o seu temor a que esta operación supoña o peche de “algunha fábrica”.
Así, a representante de UGT, Ana Belén Valiño, non quixo realizar este mércores unha “valoración precipitada“, polo que asegurou que este xoves o seu sindicato pedirá á dirección da empresa máis información, xa que “se decatou pola prensa e por un correo da compañía”.
“A condición de que se respecten as condicións dos traballadores e non leve unha perda de emprego ou unha medida traumática valorámolo positivamente, se se trata dunha medida de reforzo, para reforzar o grupo”, subliñou Valiño en declaracións a Europa Press.
Tras pedir “cautela” pola falta de información, indicou que é unha “tendencia” nos últimos anos que as grandes marcas se agrupen para “reducir competencia”. “Sempre que sexa para mellor non o veriamos mal”, sentenciou. Para o representante da CUT, Vitor Mariño, desde o punto de vista empresarial unha posible fusión sería unha “boa noticia” porque “axudaría a competir con grandes grupos” e a “abaratar custos”.
Con todo, tal como declarou a Europa Press, desde o punto de vista sindical podería implicar “o peche dalgunha fábrica e a perda de empregos”. “Entendemos que é o que adoita pasar cando hai fusións entre bancos, por exemplo. As consecuencias poderían ser que en países onde hai moitas fábricas (como é o caso de España) podería darse o peche dalgunha delas”, lamentou.
Neste sentido, mostrouse á “expectativa” de ter máis información sobre o tema para realizar unha “análise máis ampla” da situación, pero augurou que desde o punto de vista social “terá consecuencias” se a política de FCA “é a de pelexar entre plantas” como, ao seu xuízo, é a de PSA.
“Á ESPERA”
Na mesma liña falou o responsable de Industria de Comisións Obreiras (CC.OO.), Celso Carneiro, quen declarou estar “á espera” do que poida ocorrer, aínda que desde o seu sindicato “hai tempo que analizaron o sector, onde xa se prevía este tipo de fusións”.
Para el, nun futuro a nivel mundial “quedarán 4 ou 5 marcas importantes” de coches. “O cambio de modelo cara ao futuro vehículo eléctrico e as limitacións nas emisións de gases, son as que impulsan a aceleración das fusións entre marcas. No transfondo destas fusións está a agrupación de provedores de compoñentes para buscar o abaratamento dos mesmos”, sentenciou Carneiro.