Inicio Blog Páxina 1865

O maior buque ro-ro do mundo propulsado por gas natural atracará este martes en Vigo, onde cargará 1.600 vehículos

O maior buque ro-ro do mundo propulsado por Gas Natural Licuado (GNL), o ‘Auto Eco’, atracará este martes en Vigo, onde cargará 1.600 vehículos que trasladará a Zeebrugge (Bélxica).

Segundo detallou a Autoridade Portuaria de Vigo, o ‘Auto Eco’, pertencente á naviera UECC, regresará deste xeito á terminal de Bouzas, onde atracou por primeira vez en decembro de 2016. De feito, esa foi a primeira ocasión que o porto da cidade acolleu un buque desas características.

O ‘Auto Eco’ realizou a súa viaxe inaugural a Vigo en 2016 no marco dunha travesía desde o estaleiro de China onde foi construído ata a zona SECA (Sulphur Emission Control Area) do Norte de Europa, onde só se permitía navegar con gas oil de baixo contido de xofre. Así, a utilización dese buque permitiu respectar os límites legais e manter a pegada ecolóxica nos mínimos estipulados.

Este buque ro-ro conta con 181 metros de eslora, 32 de manga e un calado de 7,6 metros. En concreto, foi construído nos estaleiros Nacks de Nantong (China) e trátase de primeiro de dous buques xemelgos que a naviera UECC contratou para cumprir coa normativa sobre emisións de xofre vixente no norte de Europa.

O segundo buque construído foi o ‘Auto Energy’, que pode navegar 14 días seguidos e conta cun motor que lle permite empregar tanto GNL e diésel, así como con capacidade para 4.000 vehículos e 6.000 metros cúbicos de carga pesada. Ademais, dispón da certificación ‘Super 1A’ esixida por Suecia e Finlandia, polo que pode asucar augas cubertas por ata 60 centímetros de xeo.

O Porto de Vigo destacou que a escala do ‘Auto Eco’ na terminal de Bouzas reforza a súa aposta polas enerxías limpas. Ademais, lembrou que o GNL representa unha “alternativa fundamental” para o transporte marítimo e por estrada e apuntou que foi incluído nas prioridades de desenvolvemento da Unión Europea (UE).

Nesta liña, a Autoridade Portuaria lembrou que os tres buques que se atopan en construción en China de propulsión híbrida fuel e gas licuado e Baterías serán os que inicien servizos regulares desde Vigo ao norte de Europa partir do segundo semestre do 2021.

Adicionalmente, sinalou que a escala de ‘Auto Eco’ en Vigo será posible dado que a terminal ro-ro presenta unha profundidade suficiente para a escala destas embarcacións, ata 14 metros de calado. Con todo, apuntou que a tendencia a maiores buques pode levar que 14 metros de calado sexan “escasos”. Deste xeito, lembrou que esta terminal está especializada en tráficos de mercadoría xeral cuxa operativa se leva a cabo por medios rodantes.

Ademais, lembrou que esta terminal conta con cinco ramplas fixas e unha móbil para a atracada dos buques, así como cunha superficie anexa de almacenamento descuberto duns 400.000 metros cadrados. En concreto, a plataforma está centrada en vehículos novos, dos que o 75% destínase á exportación e o 25% á importación.

A Universidade de Vigo homenaxea a Carvalho Calero

A Universidade de Vigo (UVigo) abordará a figura e a traxectoria do escritor Ricardo Carvalho Calero, ao que se dedica este ano o Día das Letras Galegas, a través dun acto que se celebrará este venres de modo virtual.

Segundo trasladou a universidade, o evento, organizado pola área de Normalización Lingüística (ANL), terá lugar ás 12,00 horas e poderá seguirse en liña a través do Campus Remoto e UVigoTV.

Aínda que noutros anos durante este acto tamén se entregaban os Premios de poesía, relato breve e tradución, a situación actual levou a suspensión da recepción de propostas. Por este motivo, a sesión limitarase a abordar as achegas lingüísticas e literarias do autor e filólogo Carvalho Calero, así como a súa contribución política.

En concreto, as intervencións da profesora emérita do Departamento de Historia da arte e Xeografía e filla do escritor, María Vitoria Carballo-Calero, e o reitor da universidade, Manuel Reigosa, darán comezo á homenaxe. Durante o mesmo tamén se retransmitirá un vídeo con interpretacións musicais dos estudantes da Facultade de Ciencias da Educación e o Deporte David Álvarez Caneda e Zeltia Augusta Pino.

Posteriormente, o director da ANL, Fernando Ramallo, moderará unha mesa redonda que se celebrará en directo e que contará coas intervencións da docente emérita da UVigo Camiño Noia e a exprofesora da Universidade dá Coruña (UDC) e editora da obra ‘Ricardo Carvalho Calero: A ciencia ao servizo da nación’, Pilar García Negro.

Así mesmo, reproducirase un vídeo cunha intervención da que fora catedrática de Didáctica da Lingua e Literatura Galega na Universidade de Santiago de Compostela Aurora Marco. Esta exdocente tamén publicou o libro ‘Foula e ronsel. Os anos xuvenís de Carvalho Calero (1910-1941)’, que estuda o período de formación do que fose catedrático de Lingüística e Literatura Galega da USC.

Fernado Ramallo explicou que tamén se busca abordar a experiencia persoal destas expertas con Carvalho Calero. Deste xeito, aspírase a profundar na figura do filólogo que este ano protagoniza o 17 de Maio mediante o estudo dos aspectos máis descoñecidos da súa traxectoria.

(Vídeo) Miles de quilos de droga desembarcados en Vigo

O buque que transportaba 4.000 quilos de cocaína está xa en Vigo e a droga en mans da Policía que presentou a cantidade intervida este martes. O operativo levado a cabo este domingo pola unidade Greco Galicia da Policía Nacional e o Servizo de Vixilancia Aduaneira, coa abordaxe do buque mercante en alta mar, saldouse cun total de 27 persoas detidas.

Destas, doce foron apresados en terra firme, en Galicia, mentres que as outras 15 formaban a tripulación do barco, con bandeira de Togo.

A maior parte das detencións tiveron lugar en municipios da comarca pontevedresa do Salnés. As Forzas de Seguridade realizaron numerosos rexistros en Sanxenxo, O Grove, Vilanova de Arousa, Cambados e Vilagarcía de Arousa.

As mesmas fontes sitúan á fronte desta organización a J.C.S.N, de 40 anos e veciño de Vilanova, que conseguiu fuxir antes de que as forzas de seguridade procedesen á súa detención, e a B.V., tamén veciño de Vilanova que si puido ser detido. Ambos contan con numerosos antecedentes relacionados co tráfico de estupefacientes a gran escala.

140 MILLÓNS DE EUROS

A intervención deixou ao descuberto unha “estratexia” por parte das organizacións de narcotraficantes para “aproveitar” o estado de alarma e o confinamento e tratar de introducir droga en España e Europa.

Así o trasladou o comisario xeral da Policía Xudicial, Eloy Quirós, en declaracións aos medios no Porto de Vigo, onde chegou este martes o barco ‘Karar’ coa droga (valorada entre 130 e 140 millóns de euros, á espera das análises de pureza) e os seus 15 tripulantes detidos a bordo, un galego e 14 estranxeiros, de Bangladesh e Nepal.

“Se a estratexia dos grupos criminais, que parece que era así, era aproveitar esta situación (de confinamento) para introducir cocaína, falloulles totalmente. O control, a vixilancia e a investigación non se rebaixaron en ningún momento”, incidiu o comisario.

A ese respecto, lembrou que, no último mes e medio, as Forzas e Corpos de Seguridade do Estado incautáronse dunhas 10 toneladas de cocaína e detivo a máis de 60 persoas (unha das operacións desenvolveuse hai só un par de semanas na ría de Arousa, cuns 3.700 quilos de cocaína intervidos e 7 detidos).

Segundo explicou Eloy Quirós, esta actuación de Policía Nacional e Vixilancia Aduaneira, bautizada como Operación Donkey, é “moi importante” pola cantidade de droga intervida, pero tamén pola notoriedade da propia organización, a máis importante de ‘narcotransportistas’ que hai en Galicia, e comandada por ‘lancheiros’ xa “coñecidos” polas forzas de seguridade.

LANCHAS RÁPIDAS DE FABRICACIÓN PROPIA

Ademais, engadiu, este grupo criminal ten unha “peculiaridade”, e é que eles mesmos construían as planadoras, co fin de “abaratar custos” e eludir o control e vixilancia que as forzas policiais manteñen continuamente sobre este tipo de embarcacións.

Este operativo, no que se contou coa axuda da axencia antidroga norteamericana (DEA), das autoridades de Colombia (DIRAN) e da axencia británica contra o crime NCA, saldouse polo momento con 28 detencións, 15 a bordo do ‘Karar’ e outras 13 en terra, mentres que un dos xefes da organización, J.C.S.N., permanece fuxido.

Ademais das detencións (cuxo número non se descarta que aumente, dado que a investigación segue en marcha), realizáronse 21 entradas e rexistros, entre eles, en 5 naves “estratexicamente” localizadas en zonas costeiras. As forzas de seguridade interviñeron neses rexistros 5 planadoras ou lanchas rápidas que a organización supostamente prevía utilizar para saír ao encontro do barco ‘abastecedor’ e cargar a droga, así como automóbiles e outros efectos.

SAÍDA DE PANAMÁ E ABORDAXE

A investigación iniciouse hai 6 meses ao redor deste grupo de ‘narcotransportistas’, cando se detectou que os seus membros fixeran provisión de combustibles, víveres, e ultimaban a construción de lanchas e pequenas embarcacións de pesca. Tamén se comprobou que facían constantes movementos de lanchas rápidas, para ocultalas en naves ao longo da costa, o que alertou á Policía sobre unha inminente operación de alixo de droga.

Nese momento, centráronse os esforzos en tratar de localizar o buque ‘abastecedor’. Segundo relatou o xefe rexional de Aduanas da Axencia Tributaria en Galicia, Jaime Gayá, o buque ‘Karar’, con bandeira de conveniencia de Togo (antes estaba abandeirado en Estados Unidos, pero cambiou de propiedade e de armador recentemente), saíu de Panamá e cargou a droga na Guajira, na costa de Venezuela, antes de emprender unha travesía de 20 días de duración rumbo ás costas de Galicia.

Gayá explicou que o barco foi abordado á primeira hora da mañá do pasado 25 de abril, a unhas 400 millas de Vigo, por parte de efectivos dos GEO, de Vixilancia Aduaneira e coa cooperación do buque da Armada ‘Tornado’.

Os seus 15 tripulantes, que non ofreceron resistencia, foron detidos ao momento e, tras comparecer por vía telemática ante a maxistrada do xulgado de instrución número 3 de Vigo (que coordina a investigación, xunto á Fiscalía Antidroga), decretouse o seu ingreso en prisión. O resto de detidos tamén pasaron a disposición xudicial.

Gayá destacou, do mesmo xeito que o comisario Eloy Quirós, que a investigación sobre o barco completarase agora coa investigación patrimonial dos implicados. “Xa temos as contas bloqueadas, e anotadas as propiedades inmobiliarias no rexistro, para que non haxa un cambio de titularidade”, avanzou.

O Concello de Ponteareas anuncia a demolición dun Eroski construído ilegalmente e tras 11 anos de recursos

0

O Concello de Ponteareas demolerá un supermercado Eroski situado na parroquia de Angoares, cuxa licenza foi anulada en 2008, e tras rexeitar o Tribunal Superior de Xustiza de Galicia (TSXG) o seu último recurso de reposición.

Segundo sinalou o goberno municipal (de BNG e PSOE) a través dun comunicado, os trámites para proceder á derriba xa se iniciaron hai 4 meses e, a día de hoxe, están a realizarse “as xestións para contratar a redacción do proxecto de demolición“. Unha vez redactado ese proxecto, licitaranse e executarán as obras.

O goberno ponteareán, presidido polo nacionalista Xosé Represas, expresou a súa “preocupación” porque, se leva a cabo a demolición, a administración local “podería enfrontarse a reclamacións económicas de enorme contía”. Todo iso pola anulación dunha licenza concedida en 2002 (por un goberno local do PP).

“A única posibilidade de evitar a demolición e os posibles prexuízos económicos para o Concello pasa pola aprobación do Plan Xeral, actualmente en mans da Xunta para a súa aprobación definitiva”, advertiron, e urxiron á Xunta a que dea o visto e prace ao documento urbanístico para evitar “un gravísimo problema” xerado por “gobernos anteriores”.

Finalmente, o goberno de Ponteareas advertiu de que, neste municipio, existen outras instalacións industriais e comerciais en zonas como o Polígono da Lomba, sobre as que tamén pesan ordes xudiciais de demolición, que só se pode evitar como o novo plan.

Detido en Ponteareas tras agredir á súa exparella e ao seu fillo, que tentou defender á nai

0

Un home de 56 anos foi detido tras agredir ao seu exparella en Ponteareas e a un fillo adulto que ambos teñen en común cando tentou defendela.

Segundo confirmaron fontes da Garda Civil a Europa Press, os feitos tiveron lugar este xoves na localidade pontevedresa a última hora da tarde, cando este home agrediu á muller, coa que se atopaba en trámites de separación.

O fillo de ambos, que se atopaba presente no momento do suceso, tentou defender á súa nai e tamén foi golpeado no transcurso da discusión. Como consecuencia das agresións, a muller foi trasladada ao Hospital Álvaro Cunqueiro de Vigo, onde permanece ingresada. Mentres, o home foi detido e espérase que pase este venres a disposición xudicial.

O BNG esixe á Xunta que “deixe de poñerse de perfil” e busque unha “solución de futuro” para Barreras

0

A portavoz nacional do BNG, Ana Pontón, esixiu este venres á Xunta de Galicia que “deixe de porse de perfil” e busque unha “solución de futuro” para o estaleiro vigués Fillos de J. Barreras, xa que a compañía e o sector naval son un “elemento tractor” e unha “parte moi importante” da economía da cidade e a Comunidade autónoma.

Así o sinalou Pontón tras reunirse co comité de empresa do estaleiro no municipio olívico, onde destacou que o presidente do Goberno galego, Alberto Núñez Feijóo, ten que “liderar unha alternativa” para a empresa, que está en preconcurso de acredores.

“A prioridade ten que ser que este estaleiro non peche e que continúe con toda a súa carga de traballo. Para iso a Xunta debe implicarse e porse ao choio. Iso pasa, en primeiro lugar, por falar cos traballadores, por que haxa unha intermediación e, se é necesario, que a Xunta se faga co control accionarial do estaleiro para garantir o seu futuro”, insistiu a líder nacionalista.

“Baixo ningunha circunstancia pódese dar o peche do estaleiro”, indicou, xa que suporía “un golpe” para unha comarca como Vigo que “está a sufrir un proceso grave de desindustrialización”.

Esixímoslle á Xunta que deixe de poñerse de perfil e que o presidente exerza como tal, xa que foi el o intermediario para que viñese Pemex a Barreras, debe actuar neste momento para buscar unha saída e unha solución, que ten que pasar claramente pola viabilidade do estaleiro”, reivindicou Pontón, quen engadiu que ademais da “urxencia” deste momento, tamén a solución ten que dar “futuro” á empresa.

LOITA DE PODER

Pola súa banda, tamén compareceu ante os medios o presidente do comité de empresa de Barreiras, Sergio Gálvez (UXT), quen lamentou a “desinformación” que nestes días está a darse da situación da compañía e criticou que ao final se estea dando unha “loita de poder” ou “de quen vai xestionar o estaleiro no futuro”.

“Parécenos triste que teñamos que vivir esta situación e que non sexa unha situación como pode ser noutros estaleiros por falta de carga de traballo, senón que esteamos na situación de loita do consello de administración de como se vende, a quen venden e con quen vai convivir no futuro. Queremos que dunha vez por todas póñanse de acordo para dar continuidade ao estaleiro”, concluíu Gálvez.

Elena Muñoz presenta o seu programa económico aos empresarios de Vigo

A candidata do PP á Alcaldía de Vigo, Elena Muñoz, presentou este xoves o seu programa económico nun xantar coloquio organizado polo Círculo de Empresarios de Galicia na cidade olívica, no que prometeu pór “alfombra vermella” aos investimentos na cidade, e dar facilidades para o emprendimiento, o desenvolvemento das pemes e a actividade comercial.

Na súa intervención, Muñoz apostou por aprobar un novo Plan Xeral de Ordenación Municipal (PXOM) no próximo mandato, para poder ofrecer chan industrial na cidade, xa que as últimas implantacións empresariais no parque tecnolóxico de Valadares “fixéronse en 2004”.

Por outra banda, comprometeuse a crear un servizo de apoio a emprendedores e pemes, así como converter Vigo nun Concello ‘Doing Business’ “capaz de atraer novas empresas e investimentos”, e axilizar as licenzas de apertura de novos establecementos, fixando un prazo máximo de 30 días.

A candidata do PP reivindicou o papel dos gobernos municipais na dinamización industrial e empresarial, e puxo como exemplo o “xiro de mentalidade” de Portugal, onde “xa non hai alcaldes do século XIX, senón que son protagonistas dos investimentos”.

Por outra banda, proclamou que o seu partido “seguirá reclamando para Vigo o que é de Vigo”, en alusión a infraestruturas e servizos como o saída sur ferroviaria, a nova autovía ao Porriño, os accesos á AP-9 en Teis desde Torres de Padín, ou a gratuidade da peaxe en Rande-Redondela.

Caballero responde ao PP: “Vigo ten os impostos máis baixos de todas as cidades galegas”

O alcalde de Vigo, Abel Caballero, mostrouse crítico unha vez máis xa non só con non ter sido invitado á ampliación do Ifevi por parte da Xunta de Galicia, senón tamén coas declaracións do seu presidente, Núñez Feijoó, nas que atacou a suposta existencia dunha alta carga impositiva na cidade olívica, algo que tamén advertira a representante dos populares en Vigo, Elena Muñoz.

A confrontación continúa, posto que Caballero nega tal cousa: “Xa temos a presión fiscal más baixa das cidades de Galicia, os impuestos máis baixos de todas as cidades galegas. Pero Galicia non é a comunidade cos impostos máis baixos”.

Así que, engadiu o alcalde, “o que ten que facer Feijóo é retirar aos carburantes o imposto dos 5 céntimos sanitarios, imposto autonómico á gasolina e o gasoil. En Castela e León, canto pagan deste imposto? Cero. Así que esixirei no próximo pleno a Feijóo que o rebaixe”.

Asegura Caballero que a eliminación deste imposto suporía 16 millóns de euros máis nos petos dos vigueses, e 80 millóns de rebaixa fiscal total para Galicia. “E isto que lle pedimos a Feijóo, non é nada que non fixera unha comunidade veciña”, aclara.

Ademais, o alcalde vigués subliñou que “o señor Feijóo fixo unha ampliación clandestina do Ifevi”, alegou Feijóo, porque “Feijóo non se pode pasear por Vigo, a xente non o quere”.

“De fonda clandesina, de cóstas á cidade, nun acto no que estaban practicamente sós os políticos da Xunta, para inaugurar unha obra no que Vigo e o seu concello aportaran o solo. Xa sabemos que a partir de agora haberá que fixar convenios coa Xuna, porque é a segunda vez que nos engana, como xa acontecera cos terreos do Tribunal de Xustiza”, recordou.

“Feijóo é un político mediocre para Vigo, desleal e de cóstas á cidade, este é o talante de Feijóo”, considerou Caballero, e subliñou o acontecido no Ifevi en que o presidente da Xunta “considerou que, como había alí dous empresarios, nunha ciudad con docenas de miles, había que falar de impostos, e como sempre mentiu de novo”.

O PP insta a Abel Caballero a posicionarse sobre os indultos para “saber de que lado está”

O Grupo Municipal do PP levará unha moción contra os indultos aos presos do ‘procés’ ao pleno que celebrará este mes a corporación local co obxectivo de “saber de que lado está (o alcalde) Abel Caballero”.

Nunha rolda de prensa celebrada este luns en Vigo, o portavoz do Grupo Municipal do PP, Alfonso Marnotes, presentou a moción, mediante a que sinalou que se busca un pronunciamento de todos os grupos da corporación local, segundo trasladou o partido. Precisamente, o PP anunciou hai semanas que levaría iniciativas similares aos plenos de municipios de toda España.

“Non é unha cuestión menor o que debateremos no pleno e non é allea a Vigo. Está en xogo a credibilidade, o ordenamento xurídico e o Estado de Dereito”, defendeu o edil ‘popular’. Así, afirmou que na sesión plenaria observarase “onde está cada un”, se “coa defensa da Constitución” ou a de “un presidente dun partido que traizoou aos seus votantes e a todos os españois e que cometeu unha infamia”.

Neste sentido, definiu os feitos acontecidos o 1 de outubro de 2017 como “un desafío ao Estado non pacífico” e “non democrático”. “Tratouse dunha ruptura da convivencia, do Estado de Dereito e da unidade nacional. Os seus responsables foron condenados a penas graves de sedición e malversación e agora o goberno de Pedro Sánchez decide indultalos”, reprobou o portavoz ‘popular’.

Así as cousas, remarcou que no pleno buscarase “saber cal é a posición dos demais partidos” e, en especial, do rexedor, “quen se mostraba moi locuaz ante os sucesos do 1 de outubro de 2017”. “Queremos saber se cambiou de opinión, se o PSOE de Vigo está coa cidade ou co goberno de Pedro Sánchez”, aseverou.

Ingresan un dos tripulantes do segundo barco confinado en Vigo

Un do oito tripulantes coa covid-19 do segundo buque confinado no porto de Vigo foi ingresado no Hospital Vithas Vigo por presentar sintomatoloxía.

Diso informaron este sábado fontes sanitarias, que detallan que o home está estable e permanece en planta.

Na xornada do venres, a Consellería de Sanidade confirmou o confinamento deste buque, o ‘Emerald Leader’, no Porto de Vigo, tras detectarse 8 casos positivos de Covid-19 entre os membros da súa tripulación.

Fontes do Sergas explicaron que esta tripulación, formada por 23 persoas de varias nacionalidades (entre eles, asiáticos, latinoamericanos e europeos), permanece illada no barco, e entre eles están os casos positivos de coronavirus, que están asintomáticos.

Os contaxios foron confirmados polo laboratorio VithasLab e o barco xa foi posto en corentena antes da atracada. Ademais, Sanidade sinalou que o laboratorio de Microbioloxía do Chuvi está secuenciando mostras destes pacientes para determinar con cal variante están contaxiados.

O ‘Emerald Leader’ é un buque ro-ro con bandeira de Bahamas e que atracou en Vigo procedente de Reino Unido. Segundo os datos que manexa o Porto olívico, o barco tiña como seguinte escala o porto de Sagunto (Valencia).

Ademais deste buque, outro ro-ro permanece illado na terminal olívica, o ‘Prometheus Leader’, en cuxa tripulación se confirmaron sete contaxiados por Covid-19, coa variante india do virus. Do total de afectados deste cargueiro, hai catro persoas hospitalizadas, unha das cales está ingresada na UCI.

HOXE EN GALICIA

Loading RSS Feed