InicioEconomíaEspaña e Portugal cuéstionanse mutuamente sobre prazos do AVE entre Vigo e...

España e Portugal cuéstionanse mutuamente sobre prazos do AVE entre Vigo e Oporto, pero o comisionado insiste en 2030

Ruiz móstrase aberto á chegada do tren á terminal ro-ro de Vigo e pide a empresarios galegos que "se poñan as pilas" se queren unha autoestrada ferroviaria.

PUBLICADO O

O comisionado do Goberno para o corredor atlántico, José Sebastián Ruiz, planifica que a Saída Sur ferroviaria de Vigo estará terminada antes de 2030, pero preguntouse cando estarán dispoñibles as infraestruturas ao lado portugués que conectarían coa liña española na fronteira. Así o sinalou ante os medios de comunicación antes de asistir no Porriño a unha xornada de redes de transporte e loxística organizada polo Eixo Atlántico do Noroeste e a Asociación Española do Transporte.

Tamén alí, o vicepresidente de Infraestruturas de Portugal, Carlos Fernandes, puxo en valor os traballos levados a cabo polo Goberno luso para a construción do AVE ata Galicia, sinalando que espera que cando esta liña estea finalizada tería que estalo tamén a do lado español. “O lado portugués só estará pronto (finalizado) se o español estao e viceversa”, indicou.

A pesar de que os dous non compartiron mesa redonda, ambos falaron coa prensa que acudiu a cubrir o evento e cuestionaron mutuamente os avances do país veciño. Desta maneira, Ruiz reivindicou os investimentos que se acometerán nos próximos anos no corredor atlántico, cifrándoos en máis de 16.000 millóns de euros, uns 5.000 millóns máis que os que se gastarán no corredor mediterráneo. Só este ano investiranse case 1.650 millóns, cifra similar á da liña mediterránea.

El lembrou que, por agora, o Saída Sur e a ligazón con Portugal non se recollen na Rede Básica do corredor atlántico, que ten que estar finalizada para 2030. Así, indicou que o Executivo central pedirá a Bruxelas que si inclúa esta infraestrutura na devandita planificación, tratando de que isto se aprobe antes do 31 de decembro, durante a presidencia española do Consello da Unión Europea.

Tras insistir no traballo que está a levar a cabo España, co obxectivo de que a Saída Sur de Vigo ata Portugal estea lista para 2030, preguntouse que pasará co lado luso. “España está a facer os deberes”, subliñou. “E o lado portugués? Esa é a gran pregunta. Ao lado portugués, cando chega a alta velocidade ao lado portugués?”, insistiu, indicando que Galicia xa conta con alta velocidade para pasaxeiros de Ferrol a Vigo, mentres que Portugal non dispón aínda de ningún quilómetro construído.

TERMINAL RO-RO

Entre outros temas, na posterior mesa redonda, onde estiveron presentes representantes dos portos da Coruña, Vigo e Marín, Ruiz mostrouse aberto á chegada do ferrocarril á terminal ro-ro do porto olívico, unha reivindicación que a Autoridade Portuaria de Vigo e a propia Stellantis reclamaron durante anos.

El valorou o labor realizado polo Porto de Vigo e recoñeceu estar “completamente de acordo” coa formulación da Asociación Española de Fabricantes de Automóbiles e Camións (Anfac), que lamenta que Vigo é un dos poucos portos peninsulares que non dispón de conexión ferroviaria no seu terminal de automóbiles, a pesar de dispor dunha das principais factorías de vehículos a nivel nacional.

Sobre a autoestrada ferroviaria que conecte Galicia co resto de España e Europa, para transportar camións en trens (o cal faría necesario adaptar as infraestruturas para que collesen os remolques, por exemplo, polos túneles do tren), dixo que “bota en falta” peticións de empresas galegas.

Ruiz explicou que se trata dun servizo, non unha infraestrutura, aínda que si que se modificarían estas infraestruturas. “Botamos de menos que esas empresas que queren desenvolvelo póñanse en contacto connosco. Axiña que se poñan en contacto, veremos as medidas que se teñen que tomar para que esas reformas que se teñen que facer fagan que se poida realizar a autoestrada ferroviaria nesta contorna”, indicou, como xa ocorreu noutras rexións de España, segundo dixo. “Botamos de menos que o empresario do norte de España achegue un pouco máis, póñase as pilas neste sentido”, sentenciou.

GOBERNO PORTUGUÉS

Pola súa banda, o vicepresidente de Infraestruturas de Portugal tamén falou da situación actual do AVE no seu país, explicando que o corredor de mercadorías ao lado luso xa está finalizado, mentres que o de pasaxeiros aínda non. El debullou os pasos que está a realizar o Goberno portugués para que a alta velocidade chegue á fronteira con Galicia “a principios da década de 2030”, xa que na actualidade o servizo de pasaxeiros “non é competitivo” porque a viaxe entre Vigo e O Porto dura case dúas horas e media.

Segundo Fernandes, o Goberno portugués xa iniciou os trámites para facer realidade esta infraestrutura, prevendo que en 2027 ou 2028 comecen as obras. Con todo, el tamén apuntou cara ao lado español, insistindo en que esta conexión só estará terminada cando ambos os países teñan os seus respectivos tramos finalizados. A pesar de indicar que Europa marca como horizonte 2040 para esta liña ferroviaria, xa que por agora non está incluída no Plan Base que estará construído en 2030, el dixo que “iso non quere dicir que haxa que esperar a esa data”, prevendo que estará dispoñible a principios de década.

ÚLTIMAS

Buscan un home que convivía cunha muller nunha pensión da rúa Fragoso pola súa posible relación co crime da maleta

A Policía Nacional busca a un home que conviviu cunha muller nun piso de aluguer por...

BNG de Vigo denuncia que o goberno loca tramita “ás agachadas” o reequilibrio da concesión de bus

O grupo municipal do BNG no Concello de Vigo denunciou este mércores que o...

Descargan en Vigo os 200 quilos de coca do veleiro ‘Asshashio’ abordado no Atlántico

Funcionarios de Vixilancia Aduaneira, Garda Civil e Policía Nacional procederon este mércores á descarga dos 8 fardos,...

O CSIC inicia en Vigo unha investigación sobre o estado dos cabaliños de mar no litoral español

O Consello Superior de Investigacións Científicas (CSIC), a través do Instituto de Investigacións Mariñas...