O Porto de Vigo fixo balance este venres do ano 2025, un exercicio marcado por “marcas” e pola superación de importantes “desafíos técnicos e loxísticos”. O presidente do organismo portuario, Carlos Botana, declarouse “moi orgulloso” da profesionalidade da comunidade portuaria para enfrontar retos como o apagamento de abril ou a vertedura de aceite de palma tras a implosión dun silo en outubro. Así mesmo, agradeceu o labor das forzas de seguridade na loita contra o narcotráfico, reafirmando a política de “tolerancia cero” da terminal olívica ante calquera actividade ilícita.
Con respecto aos tráficos, Botana destacou que 2025 pechará con resultados históricos. O movemento de vehículos agarda alcanzar a súa terceira marca consecutiva, mentres que os colectores sitúanse nos 310.000 TEU co obxectivo de chegar aos 400.000 mediante a reorganización de espazos. Tamén puxo en valor o sector dos cruceiros, con máis de 120 escalas e uns 300.000 pasaxeiros, ademais do bo comportamento do granito, os metais e as pezas eólicas.
OBXECTIVOS E OUTRO PLAN ESTRATÉXICO
Cara ao futuro, o Porto de Vigo xa logrou “normalizar” a cifra de 5,5 millóns de toneladas de mercadoría xeral. Para seguir medrando, Botana anunciou que no primeiro trimestre de 2026 contratarase a elaboración dun novo Plan Estratéxico. Este documento, que deberá estar listo ese mesmo ano, será un “documento vivo e baseado no consenso” para acadar o ambicioso obxectivo de chegar aos 7 millóns de toneladas en 2030, malia que o presidente advertiu que a “limitación de espazo” segue a ser o principal freo.
En canto á integración Porto-Cidade, Botana salientou os avances en Portocultura e o observatorio submarino de Peiraos do Solpor, asegurando que se poden “dar novos pasos” neste ámbito. No eido estratéxico, destacou a conexión coa PLISAN e os proxectos de sustentabilidade, como o subministro de bio-GNL e o sistema para que os buques poidan apagar os seus motores e conectarse á rede eléctrica durante a súa estancia no porto.
