InicioSociedadeXunta e Goberno, "á espera" da resolución fiscal sobre o mariñeiro de...

Xunta e Goberno, “á espera” da resolución fiscal sobre o mariñeiro de Bueu que cumpre 11 meses retido en Iemen

Exteriores asegura que se deu "absoluta prioridade" ao caso e que se traballa para lograr a súa "liberación".

PUBLICADO O

- Advertisement -

O Goberno de España e a Xunta de Galicia seguen “á espera” do que resolvan as autoridades fiscais de Iemen sobre o mariñeiro Pablo Costas e os seus compañeiros de tripulación do pesqueiro ‘Acubilla’ (de bandeira boliviana) que, precisamente este xoves, cumpren 11 meses desde que foron retidos nese país por suposta pesca ilegal.

Así o trasladou, en declaracións aos medios, a conselleira do Mar, Rosa Quintana, que sinalou que a situación deste mariñeiro de Bueu “é complicada”. En todo caso, sinalou que a Xunta está “en contacto co Ministerio de Asuntos Exteriores” para solicitar que tanto Pablo Costas como o resto de mariñeiros do barco poidan recibir “a través de ONG” subministracións de auga e comida, todo iso despois de que o propio afectado e a súa familia denunciasen as condicións de falta de salubridade, hixiene e alimentos, que están a sufrir.

Quintana reiterou que o patrón do barco está nunha “situación delicada” pola denuncia de pesca ilegal non declarada e non reglamentada, polo que o goberno autonómico segue “á espera” de que as autoridades fiscais se pronuncien e se resolva o caso xudicialmente.

Na mesma liña, fontes de Exteriores informaron a Europa Press de que as autoridades iemenís teñen retido o barco (desde o 26 de setembro de 2020) “baixo a acusación de pesca ilegal”. “Nestes momentos, o xuízo atópase pendente da resolución dun recurso presentado pola Fiscalía contra a sentenza recaída ante o Tribunal de Primeira Instancia de Hadramaut”, engadiron as mesmas fontes diplomáticas.

En todo caso, recalcaron que o Ministerio concedeu “absoluta prioridade” a este caso, e estanse “realizando xestións” desde as embaixadas de España en Riad (Arabia Saudita), O Cairo (Exipto) e Mascate (Omán) para lograr a “liberación” de Pablo Costas.

“SECUESTRO”

A súa familia e o sindicato CUT levan meses denunciando este “secuestro” e criticaron a “inacción” por parte do Goberno de España a pesar de que, aseguraron, a tripulación descoñece formalmente os cargos que se lles imputan. “Non tiveron avogados, nin tradutores”, incidiron.

Os seus achegados realizaron varias concentracións de protesta para esixir que se tomen medidas e se repatríe a este mariñeiro galego, e alertaron de que tanto el como os seus compañeiros de tripulación están a padecer problemas de saúde polas condicións “inhumanas” nas que están obrigados a permanecer, a bordo do barco. “Levan días sen comer, só teñen auga fervida, azucre e té”, alertou.

Por outra banda, sinalou o portavoz da CUT, Manolo Camaño, as autoridades locais “están a ameazar” con trasladar o barco desde a súa localización actual, no porto da o Mukallah, a outra zona a dúas horas de alí, e que está baixo a autoridade de Al Qaeda.

Segundo informou o sindicato, a odisea de Pablo Costas comezou en xullo de 2020, cando o barco foi sometido a unha inspección no Índico por parte das autoridades australianas. Esa inspección confirmou que “todo estaba ben” pero, estando aínda en altamar, o barco foi vendido a un armador somalí, que ordenou tomar rumbo a Iemen.

En setembro, e xa na o Mukallah, Pablo Costas é informado dunha orde de detención por parte da Interpol e cursada por Australia, que o acusa dun delito de pesca ilegal. Deste xeito, o mariñeiro é condenado a tres meses de arresto e, tras cumprilos, o fiscal presenta un recurso para paralizar a súa repatriación, cuxos motivos, asegurou Camaño, “descoñécense”.

O portavoz da CUT denunciou que, desde entón, o mariñeiro segue retido, sen asistencia xurídica, e que, a pesar das “alertas humanitarias” remitidas ao Goberno de España, non se resolveu a súa situación.

ÚLTIMAS

A Xunta di que o contrato con Povisa está pendente “dos últimos matices” para que a empresa se presente

O conselleiro de Sanidade, Antonio Gómez Caamaño, explicou este xoves que o contrato de...

Stellantis Vigo é competitiva, segundo o número dous do grupo industrial

Os sindicatos do comité de empresa da factoría de Stellantis en Vigo trasladaron este...

O Concello de Vigo asume os custos pola perda de axudas ao bus urbano

O Concello de Vigo asumirá os custos da perda de axudas ao transporte urbano...

As obras do hospital de día do Chuvi finalizarán antes do verán

As obras de ampliación do hospital de día do Complexo Hospitalario Universitario de Vigo...