O Círculo de Empresarios lamentou que “se deixou pasar” a “oportunidade” de alcanzar un pacto pola educación e que a nova lei “non potencie o talento, a perseveranza nin o esforzo” ao permitir “a promoción do alumnado mesmo con avaliacións negativas”.
Nun comunicado, a presidenta da entidade, Patricia García, incidiu en que a educación representa un “alicerce básico da cohesión social e da igualdade de oportunidades”, así como de “a economía e o futuro dun país”, polo que “non pode depender de conxunturas políticas”.
Ante a aposta da Unión Europea pola tecnoloxía e a dixitalización, reprobou que España manteña “un modelo educativo caduco”, en lugar conformar un plan adaptable que exerza como “base e peza clave para as próximas décadas”. “Isto require un pacto de Estado, que evite o baile de siglas que viñemos padecendo. Non podemos estar outra vez ante unha oportunidade perdida”, defendeu.
Nesta liña, o Círculo de Empresarios recalcou que a innovación, “unha materia pendente da economía española”, debe articularse en base á educación e a investigación e destacou a importancia de “unha formación adecuada da poboación”, acorde coas necesidades da contorna, para fortalecer o tecido produtivo.
CRÍTICAS Á REFORMA EDUCATIVA
Ademais, criticou que a reforma educativa coñecida coloquialmente como ‘Lei Celaá’, que se prevé que poida ser aprobada no pleno do Senado do próximo 23 de decembro, “non potencie o talento, a perseveranza nin o esforzo”. Así, insistiu en que “un dos grandes defectos” do sistema educativo é que “non vira ao redor da meritocracia”, o que “termina pasando factura”.
Así mesmo, a entidade apuntou que a media española non alcanza a media do OCDE en ciencias e matemáticas, que Galicia supera. Adicionalmente, España sitúase como o sexto país da UE con menor investimento en I+D en relación ao PIB e a Comunidade galega non alcanza a media nacional.
Así as cousas, resaltou que España “nunca aparece no ranking do primeiros vinte países con maior nivel de competitividade”, o que evidencia as súas “debilidades” e a súa capacidade de mellora “para impulsar o desenvolvemento económico a través da educación”. Por iso, chamou a “dar unha oportunidade ás medidas que triunfan en varios países de Europa” que son “líderes en innovación”.