O presidente da Federación Española de Municipios e Provincias (FEMP), Abel Caballero, acusou ás Comunidades Autónomas de “quedar” cos recursos que distribuíu o Goberno para afrontar o gasto social provocado pola pandemia do coronavirus, cando este gasto o realizan tamén os concellos, e asegurou que explicou esta situación ao vicepresidente segundo, Pablo Iglesias, que impulsou en marzo un fondo de 300 millóns para este fin.
“Transmitinlle unha información, non lle recriminei nada, porque eles poden estar a pensar que as Comunidades transmiten fondos aos concellos e así o din na Orde. Pois non é certo, non o traen aos concellos“, dixo Caballero nunha entrevista con Europa Press.
O dirixente da FEMP, membro do PSOE e alcalde de Vigo, explicou que os municipios sufragan gastos como apoio a maiores, comedores sociais, axudas para familias, bolsas de comedor para nenos, etc. O Goberno permitiulles dedicar a estas cuestións unha parte do superávit que teñen do ano pasado, mentres que “a axuda déronlla á Comunidade Autónoma”. “Que está a pasar aquí?”, preguntou Caballero.
O dirixente local foi especialmente crítico coa Xunta de Galicia, á que segundo precisou o Goberno deu 22 millóns para este gasto social “pero a Vigo chegou 0”, aínda que asegurou que esta é a mesma situación que viven o resto de cidades do país. “De forma moi importante as Comunidades están a quedar cos recursos que lles envía o Goberno de España, pero o gasto social fano os concellos, esa é a reflexión”, insistiu.
MIL MILLÓNS PARA O TRANSPORTE DE AUTOBÚS
Abel Caballero esixiu tamén que as Comunidades cubran ademais unha parte do “buraco” que van sufrir os concellos nas súas contas polo transporte público, para o que a FEMP pediu axuda ao Ministerio que dirixe José Luís Ábalos. Afundiuse o número de viaxeiros e deberase indemnizar ás empresas concesionarias do servizo.
O presidente da Federación asegura que o déficit só polo transporte de autobús superará “folgadísisimamente” os mil millóns de euros no conxunto do país. A esta cifra sumarase o déficit que cause o metro nas cidades que teñen o subterráneo, como Madrid ou Barcelona.