O BNG rexistrou unha iniciativa no Senado coa que busca forzar ao Goberno a finalizar en 2030 a construción do saída sur de Vigo da liña de alta velocidade entre Lisboa e a capital de Pontevedra, á vez que quere a constancia de que o Executivo de España non postergará esta conexión en favor do AVE entre Portugal e Madrid.
Trátase dunha moción consecuencia da interpelación que protagonizou esta semana a senadora do BNG María Carmen da Silva co ministro de Transportes, Óscar Piente, no Pleno da Cámara Alta, na que o membro do Goberno apuntaba á responsabilidade de Portugal para que o AVE Lisboa-Vigo cumprise o prazo de estar listo en 2032.
En calquera caso, o BNG rexistrou esta iniciativa, que se abordará a próxima semana no Senado, con varios puntos relacionados con aspectos das infraestruturas ferroviarias en Galicia, con especial mención á conexión de alta velocidade entre Lisboa e Vigo.
A PRIORIDADE PORTUGUESA
Un dos puntos da iniciativa do BNG pide ao Goberno de Pedro Sánchez unha coordinación co Executivo portugués para axilizar a execución dos tramos, sen postergar esta liña “en favor de ningunha outra conexión”, acelerando para iso a construción do saída sur de Vigo co obxectivo de que poida estar finalizada no horizonte do ano 2030.
Do mesmo xeito, o BNG propón ao Goberno axilizar os estudos e os trámites en marcha para a implantación dos servizos ferroviarios de proximidade en Galicia, comezando polos eixos A Coruña-Ferrol e Vigo-Pontevedra. Así mesmo, a formación galega insta o Goberno de Pedro Sánchez a acelerar os trámites para a conexión ferroviaria entre Lugo e Santiago de Compostela e impulsar a execución do ‘bypass’ de Betanzos para que as obras comecen antes de finalizar a lexislatura e complétese o Eixo Atlántico ata Ferrol.