- Advertisement -
Greenpeace urxe ao Grupo PSA que acelere a produción de vehículos cero emisións para cumprir cos obxectivos de emisións e para evitar a obsolescencia das súas marcas. A ONG presentou un informe en vésperas do Salón do Automóbil de Frankfurt no que o Grupo PSA figura como o noveno fabricante de coches que máis CO2 emite.
Nun comunicado, admite que a recente incorporación de vehículos 100% eléctricos nos modelos que PSA fabrica en España (como o Opel Corsa ou o novo Peugeot 2008) colocan ás factorías do grupo na boa dirección. Sen embarco, Greenpeace considera esta evolución insuficiente, xa que ata 2025 non estarán dispoñibles en todos os modelos, mentres que a fabricación de diesel e gasolina alongarase “sen unha data final definida”.
Por este motivo, Greenpeace considera que PSA debe acelerar os seus plans de electrificación, aproveitando que as novas plataformas de produción multienergía instaladas en Vigo xa permiten producir vehículos máis limpos. No seu informe ‘Aceleradores do cambio climático’, a ONG recalca que a industria do automóbil é responsable do 9% dos gases de efecto invernadoiro.
Este estudo cuantifica as emisións dos vehículos fabricados en 2018 durante todo o seu ciclo de vida e responsabiliza aos fabricantes do seu ” inacción” para cumprir cos compromisos de redución de CO2 fixados pola ONU. Dentro dos 12 fabricantes máis “sucios”, o maior emisor é o grupo Volkswagen (fabricante de SEAT, Skoda e Audi), o cal, xunto a Renault- Nissan, Toyota, General Motors e Hyundai- Kia, completan o ‘ top 5’ dos máis contaminantes da industria do automóbil.
O Grupo PSA, que integra marcas como Peugeot, Citroën e recentemente Opel, vendeu 4 millóns de vehículos en 2018, un de cada dez producidos en Vigo. Estas cifras colocan ás marcas do grupo como o noveno fabricante máis contaminante no ranking elaborado por Greenpeace. Greenpeace denuncia que a industria do automóbil está lonxe de cumprir os obxectivos de redución de emisións fixados pola ONU e a Unión Europea.
Abunda en que as “escasas” melloras debidas á eficiencia e aos novos modelos híbridos ven anuladas pola constante promoción de coches máis grandes como os SUV, máis contaminantes polo seu peso e dimensións. En Europa, a cota de mercado de SUV cuadriplicouse na última década, mentres que en Estados Unidos case alcanzou o 70% en 2018.
Para cumprir o obxectivo do Acordo de París, Greenpeace demanda aos gobernos e aos fabricantes que acaben en 2028 coa venda de vehículos diesel e gasolina, mesmo híbridos. Greenpeace advirte das consecuencias que a falta de innovación poden provocar nun sector moi dependente do mercado exterior, o cal demanda cada vez máis vehículos limpos e cero emisións.