O tráfico total do Porto de Vigo superou en 2021 os 4,8 millóns de toneladas movidas, o que supón un 6,92% máis que no exercicio previo, a pesar dos “múltiples obstáculos” que tivo que sortear nos últimos meses como consecuencia da crise sanitaria, que derivou na falta de chips semiconductores para a fabricación de coches, no “colapso” mundial do tráfico marítimo, na falta de colectores, no encarecemento de frételos ou na escaseza de materias primas.
Segundo os datos oficiais provisionais de peche de exercicio, o Porto olívico rexistrou 4,8 millóns de toneladas movidas o ano pasado, incluíndo mercadorías, pesca fresa e avituallamentos.
Así, o movemento de mercadorías na terminal viguesa aumentou un 7,02%, ata os 4,6 millóns de toneladas. Dentro destas, o tráfico de mercadorías xeral (a máis relevante polo seu gran valor económico) apuntou unha subida do 6,87%, ata 4,2 millóns de toneladas, “aproximándose á marca histórica de movementos” rexistrado en 2007, con 4,3 millóns de toneladas, segundo indicou o Porto de Vigo nun comunicado.
Pola súa banda, a pesca fresca pechou cunha baixada do 0,59%, aínda que o seu valor en lonxa subiu un 11,62%. No que respecta ao tráfico de colectores, os movidos mediante guindastre na Terminal de Guixar subiron un 5,38%. O total de colectores de tamaño TEU movidos mediante guindastre en Guixar e por medios rodantes en Bouzas subiu un 4,57%, os de tamaño UTI creceron un 7,36%.
“O Porto de Vigo volveu a sacar músculo e, un ano máis, o segundo da pandemia, logrou pechar o ano con cifras positivas, a pesar dos múltiples obstáculos que tivo que sortear nos últimos meses”, reivindicou a autoridade portuaria.
Para o seu presidente, Jesús Vázquez Almuiña, é unha “gran noticia”, que consolida ao porto como un dos poucos portos de interese xeral con crecemento nos dous anos da pandemia, “e co obxectivo de consolidar o devandito crecemento en 2022”.
AUMENTA O NÚMERO DE BUQUES
As estatísticas portuarias tamén mostran un incremento tanto do número de buques que fixeron escala nos peiraos vigueses, un total de 1.580 barcos (+2,46%), como do seu tamaño (+10,85%), “o que ratifica a necesidade de adecuar as infraestruturas portuarias para a chegada de buques cada vez máis grandes”.
De igual forma, o tráfico de pasaxeiros viuse incrementado nun 43,71%, grazas á reactivación do turismo tras os peores meses da pandeia. “Todo apunta a que 2022 será un gran ano para este tráfico, xa que, de acordo coas previsións actuais, o Porto de Vigo espera recibir ao redor de 90 escalas”, subliñou a institución. Entre os socios comerciais máis importantes do Porto de Vigo atópanse Francia, China e Bélxica.
DATOS MENSUAIS
Só en decembro, o tráfico total do Porto subiu un 5,17% en comparación co mesmo mes de 2020, aumentando o tráfico de mercadorías un 6,15% e o tráfico de mercadoría xeral un 2,7%.
Pola súa banda, a pesca fresca rexistrou unha “importante” melloría respecto de meses anteriores, tanto en movementos como en valor de lonxa, ao apuntar incrementos do 3,48% e do 16,11%, respectivamente.