InicioEconomíaAsime urxe un Perte para o sector naval tras constar un impacto...

Asime urxe un Perte para o sector naval tras constar un impacto “relevante” pola pandemia

Lamenta a caída do 7,3% rexistrada no emprego e a perda duns 10.000 postos de traballo na última década.

PUBLICADO O

- Advertisement -

A patronal galega do metal, Asime, urxiu o lanzamento dun Proxecto Estratéxico para a Recuperación e Transformación Económica (Perte) para o sector naval baseado na “capacitación do persoal” e a “dixitalización” ao Goberno central e avogou por contar coa participación das comunidades e as empresas no mesmo.

Nunha rolda de prensa celebrada este luns en Vigo, o secretario xeral de Asime, Enrique Mallón, sinalou o “relevante” impacto da pandemia na execución de contratos e o alcance doutros novos no sector naval, así como a situación da antiga Vulcano e Barreras na urbe olívica e a “falta de carga de traballo” en Ferrol, que confiou en que mellore coa execución das fragatas F-110 o próximo ano.

Aínda que valorou que a construción e reparación naval pasase de representar o 0,3% das exportacións no primeiro semestre de 2020 ao 6,6% nese período deste ano, lamentou a caída do 7,3% rexistrada no emprego e a perda duns 10.000 postos de traballo na última década. Ademais, Mallón puxo o foco en que no primeiro semestre deste ano “só o 14% dos contratos en España foron para Galicia“, o que supón que esta comunidade “non ten presenza destacada en Europa” e “en España perde o protagonismo que tiña hai anos”.

Por iso, defendeu que “o naval español merece un Perte como outro sector pola súa tecnoloxía e volume de emprego” e apostou por basealo en “a capacitación do persoal, a atracción de talento e a dixitalización”.

Así mesmo, afirmou que Bruxelas estivo “equivocada” nas últimas décadas ao “impedir apoios directos á construción e reparación naval”, e, aínda que recoñeceu que esta medida “podía ter sentido hai 25 anos”, afirmou que “agora debe eliminarse”. Así, considerou que unha mirada a outros países como China, Xapón, Rusia ou Canadá permite “darse conta de que é un erro”.

Así as cousas, asegurou de que o Goberno debe porse a traballar nesta situación e reivindicou proxectos de construción como as fragatas como “produtos de vangarda” aos que, como iniciativas doutros sectores, “as axudas poden chegar a través dun Perte” ou outros mecanismos.

Neste sentido, Mallón remarcou que o Executivo central debe articular un plan estratéxico “no que participen as comunidades autónomas” e empresas do sector naval, así como que este debe ser “permeable” para facilitar o apoio ás pemes.

ÚLTIMAS

Luisa Sánchez perfílase como candidata a presidir o PP de Vigo

O PP de Vigo celebrou este mércores unha xunta local na que decidiu solicitar...

Decenas de persoas piden en Vigo un marco galego do sector da construción para “negociar aquí e non en Madrid”

Decenas de persoas, convocadas pola CIG, concentráronse na mañá deste mércores en Vigo para reclamar...

Desmantelada unha rede que obrigaba a mozas venezolanas a prostituírse en pisos da cidade

Axentes da Policía Nacional desarticularon unha organización criminal dedicada á trata de seres humanos con fins...

Xulgados de Vigo admiten a trámite as primeiras demandas de afectados por motores PureTech de Stellantis

A Asociación de Afectados Stellantis (Afestel) polos motores PureTech anunciou que os xulgados de...