A concesionaria da autoestrada AP-9 alcanzou en 2018 o seu mellor dato de tráfico en sete anos e sumou o seu quinto ano consecutivo de crecemento, aínda que aínda está un 15% por baixo da marca histórica de 2007.
En concreto, Audasa (Autoestradas da Atlántico S.A.), do grupo Itínere, que xestiona outras autoestradas en España, experimentou un incremento do tráfico da AP-9 do 1,9% en relación con 2017 e acumula un aumento do 16% no últimos seis anos.
Os resultados da compañía foron presentados este martes á Comisión Nacional do Mercado de Valores (CNMV). A concesionaria da autoestrada AP-9 xestiona 219,6 quilómetros cunha intensidade media diaria de tráfico de 21.202 vehículos en 2018, entre Tui (fronteira con Portugal) e Ferrol.
O incremento da intensidade media diaria constata, a xuízo da concesionaria, “o cambio de ciclo económico”, aínda que recoñece que o número de vehículos aínda non recuperou os niveis precrisis de 2007 e 2008. A marca de tráfico anual na autoestrada do Atlántico está rexistrado en 2007, cunha intensidade de 24.902, un 14,8% superior á contabilizada en 2018.
Autoestradas do Atlántico presenta no último exercicio uns ingresos de 144 millóns de euros (+2,4%) e un beneficio neto de 40,7 millóns (-7,4%). A redución do beneficio prodúcese, segundo explica, polo aumento das amortizacións polo investimento de 281 millóns de euros realizada para a ampliación da AP-9 nos accesos a Vigo (incluída a ampliación da ponte de Rande) e da circunvalación de Santiago de Compostela.
PEAXES
A peaxe media da AP-9 situouse en 2018 en 0,1242 euros por quilómetro, asegura que “lixeiramente por baixo da media española de autoestradas estatais (0,1244 euros/km)”. De acordo cos datos da concesionaria, o 92% do tráfico da AP-9 son vehículos lixeiros cunha peaxe de 0,1087 euros/km, “tamén por baixo da media española en 2018 (0,1144)”.
“Tras varios anos con prezos por baixo da media estatal, a previsión da compañía para 2019 é situarse na media española en tarifas de peaxe”, indica.
INGRESOS
Dos 144,1 millóns de euros en ingresos por peaxe, un 75% proceden de medios de pago electrónico e só un 21% de tarifa abonada en efectivo. O maior crecemento rexístrase no pago con dispositivos de telepeaxe, cunha penetración do 57% e un crecemento do 9,2% en 2018. O pago con cartóns aumenta nun 5,8%, mentres que o pago en efectivo redúcese nun 8,1%.
Mentres, Audasa sinala que a maior caída de ingresos (-28,4%) prodúcese na partida de peaxe en sombra (tramos Vigo-O Morrazo e A Coruña A Barcala) e atribúeo á redución da achega da administración que recorreu xudicialmente.