A asociación de consumidores En-Colectivo, que interpuxo denuncia ante as autoridades europeas polo incumprimento da normativa comunitaria na prórroga da concesión da autoestrada AP-9, insistiu en que o Goberno de España “non debe oporse” á carta de emprazamento da Comisión Europea -no marco dun procedemento por esa prórroga irregular– porque “non lle queda argumentación” para facelo, senón asumir o rescate da autoestrada.
Este sábado finaliza o prazo (xa prorrogado) que a UE deu ao Goberno de España para expor os seus argumentos ante a segunda carta de emprazamento remitida no marco deste expediente, sen que transcendesen polo momento as xustificacións do Executivo.
En todo caso, o ministro de Transportes, Óscar Puente, si expresou en diversas ocasións que o Goberno non ve viable o rescate da autoestrada. A última vez, en xuño pasado, expresou que devandito rescate tería un custo duns 4.000 millóns de euros, aos que habería que sumar entre 1.260 e 2.600 millóns do custo da transferencia a Galicia, e pechou a porta a tal medida.
En-Colectivo advertiu de que, tras un primeiro intento do Goberno de acollerse a unha excepcionalidade para validar a prórroga da concesión (aprobada polo Executivo de Aznar no ano 2000) “xa non queda máis argumentación”. Segundo apuntou a Europa Press o seu presidente, Diego Maraña, “a Comisión xa deixou claro que houbo un incumprimento da lei, e que a intención clara da prórroga da concesión era revalorizar a autoestrada para a súa venda”.
Cabe lembrar respecto diso que a denuncia se interpuxo porque non se cumpriu a normativa europea en materia de licitación, xa que a prórroga, de 25 anos, aprobouse sen convocarse un concurso público.
Por outra banda, a asociación insistiu en que recuperar para o público a AP-9 é moito menos gravoso que manter a autoestrada con peaxes ata 2048, e lembrou que “en 56 anos, só se amortizou o 40 % da autoestrada” porque a recadación se destinou maioritariamente a beneficios. Por iso, non comparte as estimacións do Goberno sobre o custo real do rescate, que “sería moito menor”.
Así as cousas, e ás portas de que expire o prazo dado pola Comisión, volveu a pedir ao Goberno que non se opoña á carta de emprazamento e anule a concesión, abonando a indemnización “que determine un xuíz” á empresa.
Finalmente, lamentou outra vez que o Executivo non cumprise o compromiso adquirido no acordo de investidura co BNG, “deixando aos galegos de últimos, mentres que lle dá todo a Cataluña”.