InicioEconomíaA Autoridade Portuaria reclama que Vigo sexa porto nodal polo "alto valor"...

A Autoridade Portuaria reclama que Vigo sexa porto nodal polo “alto valor” das mercadorías que move

Carlos Botana reivindicou que sexa recoñecido co máximo nivel na rede europea

PUBLICADO O

- Advertisement -

O presidente da Autoridade Portuaria de Vigo, Carlos Botana, reivindicou este venres que o porto olívico sexa recoñecida como porto nodal (máximo nivel na rede europea) “polo alto valor das mercadorías que move e por ser un dos poucos de interese xeral de España que está a crecer”.

Así o sinalou na rolda de prensa posterior ao consello de administración da institución, levado a cabo esta mañá no Edificio de Sesións, onde dixo que é “imprescindible” que o Porto salga “en todos os mapas europeos” como porto nodal para que se lle dea “a importancia real que ten para a economía galega”. “Nunca vou renunciar a iso”, subliñou, segundo recolle o Porto nun comunicado.

Tras lembrar que Vigo foi excluído pola Comisión Europea do mapa de transportes fai máis dunha década, Botana recoñeceu que será un “proceso longo”, pero que pelexará para “situar ao Porto de Vigo nos mapas”, porque para el, medir a importancia dun porto polas toneladas que move “é unha visión moi antiga”.

Neste contexto, apuntou que o valor das mercadorías movidas nas distintas terminais do Porto en 2023 ascendeu a 19.388 millóns de euros, un 19% máis que en 2022. O balance exterior tamén foi positivo, con 5.668 millóns de euros de superávit do cargado sobre o descargado, 2.300 millóns máis que hai un ano.

En cando á importancia do Porto para Galicia, Botana dixo que o 75% do valor das mercadorías que entraron ou saíron de Galicia por vía marítima o ano pasado fixérono a través da terminal viguesa, un 28,5% máis que en 2022. De igual modo, o valor total do comercio exterior do Porto de Vigo (import/export) situouse nos 16.897 millóns, equivalentes ao 33,17% do total do comercio exterior galego.

A nivel nacional, o presidente destacou que, se o volume de importacións e exportacións do Porto de Vigo suma o 1,25% de todas as mercadorías do sistema nacional de portos, en valor cuadriplícase, chegando ao 5,90%.

Así mesmo, se as exportacións que pasan a través do Porto de Vigo alcanzan o 1,86% do volume nacional, na súa achega ao valor industrial do xestionado por todos os portos españois, chega ao 9,33%.

TRÁFICO ACUMULADO ATA MAIO

No consello de administración deste venres tamén se analizaron os tráficos acumulados ata o mes de maio, cando o Porto de Vigo bateu marca e superou os 2,11 millóns de toneladas en mercadorías, un 9% máis que no cinco primeiros meses de 2023 e 2,15 millóns de toneladas no tráfico total, un 7,9% máis.

Por mercadorías, o número de vehículos acumulados ata maio (275.943) segue marcando un “fito histórico”, aínda que probablemente cambie a tendencia nos próximos meses debido ás previsións que manexa a fábrica de Stellantis Vigo, tal como apostilou Botana.

“Con todo, este cambio non afectaría o tráfico ro-ro, onde, grazas á liña con Alxeria (colectores) e á de Zeebrugge (UTI’s), as pezas de automoción son as que presentan un maior incremento (+120% ata maio) e ascenden á quinta posición por volume”, engadiu o Porto.

ÚLTIMAS

A paralímpica Susana Rodríguez: “Ter unha ‘Barbie’ serve para poder compartir a miña historia”

A triatleta española Susana Rodríguez recoñeceu que é "unha pasada" ter unha boneca 'Barbie'...

Empregados de Vitrasa volven manifestarse para pedir “un convenio digno” ante a “parálise” das negociacións

Empregados de Vitrasa, a concesionaria municipal do transporte público de Vigo, saíron de novo este...

O Círculo de Empresarios avirte que o atraso do AVE do Eixo-Atlántico pon en risco outros investimentos

O Círculo de Empresarios de Galicia trasladou este venres a importancia de acelerar as comunicacións...

Un vehículo choca con outro e resulta envorcado en Vigo

O barrio vigués de Teis rexistrou na mañá deste venres un accidente de tráfico,...