O conselleiro delegado (CEO) de Stellantis, Carlos Tavares, lanzou unha advertencia contra as autoridades europeas e estadounidenses pola imposición de aranceis ao comercio de vehículos eléctricos en China cualificándoos de “trampa” para o sector, e augurou unha batalla “moi dura” coas marcas chinesas.
O empresario europeo criticou que medidas comerciais punitivas como estas “non permitirán aos fabricantes de automóbiles occidentais evitar a reestruturación para enfrontar o desafío de fabricantes chineses.
“Non estamos a falar dun período darwiniano, estamos nel”, comentou Tavares nun evento do sector organizado por ‘Reuters’, no que engadiu que a batalla cos rivais asiáticos “será moi dura”.
En concreto, o que dixo o responsable de Stellantis é que a imposición de aranceis provocará un incremento das cifras de inflación en Europa e Estados Unidos, que poderían afectar as vendas e a produción do sector automobilístico.
AUMENTAR A PRESENZA CHINESA EN EUROPA
A vantaxe competitiva en custos das marcas chinesas alcanza o 30%, segundo os cálculos que deu a coñecer Stellantis, que engadiu que as firmas procedentes do xigante asiático “van camiño de facerse cunha cota do 10% no mercado europeo”.
Os fabricantes de automóbiles chineses van camiño de vender 1,5 millóns de vehículos en Europa. “Competir con China en aforro de custos terá consecuencias sociais e iso é unha realidade á que os gobernos europeos non se queren enfrontar nestes momentos”, criticou Tavares.
UN ENFRONTAMENTO ARANCELARIO
Estas mensaxes reitéranse apenas unha semana despois de que o Goberno de Estados Unidos dese a coñecer que ía cuadriplicar os aranceis ás importacións de vehículos eléctricos chineses do 25% ao 100%.
Esta medida ten como obxectivo protexer á industria do vehículo estadounidense, que se prepara para recibir centos de miles de millóns de dólares en subsidios federais para fomentar a transición cara ao vehículo eléctrico.
Mentres tanto, a Comisión Europea dará a coñecer a decisión inicial sobre a postura do Executivo comunitario en canto á importación de vehículos eléctricos chineses o próximo 5 de xuño.
AS CONSECUENCIAS DESDE CHINA
En resposta, desde China expúxose este mércores incrementar os seus aranceis aos vehículos importados para contestar as medidas dos países occidentais. De feito, Pequín estar a expor elevar ao 25% os aranceis aos vehículos importados de gran cilindrada.
Nun comunicado publicado este mércores, a Cámara de Comercio de China na UE asegura “ser informada por persoas coñecedoras do sector” sobre esa posible alza de aranceis e fala das “implicacións” que isto tería para os fabricantes europeos de automóbiles.