O presidente da Confederación de Empresarios de Galicia (CEG), Juan Manuel Vieites, reuniuse este luns co alcalde de Vigo, Abel Caballero, para abordar cuestións relacionadas co papel da cidade como un dos eixos sobre os que pivota a actividade económica e industrial da Comunidade.
En concreto, fixeron un repaso das necesidades e cuestións pendentes que afectan á urbe e a súa área metropolitana, como a mellora da infraestrutura de transporte e comunicación, “esenciais” para o desenvolvemento económico da cidade e de Galicia en xeral. Aí, Vieites puxo o foco na necesidade da chegada do tren ao porto de Bouzas. Entre outras cuestións, para el, é “inaprazable” o pleno despregamento do Corredor Atlántico de mercadorías, para contribuír á cohesión territorial dos territorios do noroeste co resto de España e de Europa.
“Hai que apostar pola intermodalidade e concluír a interconexión dos principais portos de Galicia co ferrocarril de mercadorías”, subliñou o presidente da CEG, vendo “imprescindible” que o Ministerio de Transportes e Portos do Estado reclamen a Bruxelas que contemple a Vigo nos seus mapas como porto nodal.
Vieites insistiu na necesidade de coñecer o Plan Director e traballar conxuntamente coas administracións competentes no desenvolvemento do devandito plan. “Temos que coñecer por onde vai entrar o tren en Galicia, os seus apeadeiros e estacións… Entendemos que debe contar desde Monforte cunha entrada polo norte e outra polo sur”, engadiu, segundo recolle a CEG nun comunicado.
Por outra banda, afirmou que os empresarios defenden a conexión ferroviaria da terminal de Bouzas cun trazado que permita cumprir coas máximas garantías, tanto técnicas como funcionais e ambientais, e no menor prazo posible. “Guixar debe optimizar o espazo e ofrecer a maior superficie posible aos operadores e facilitar a intermodalidade en termos competitivos: hai que adaptar a transición barco-tren e que esta sexa competitiva“, apuntou.
Vieites tamén se centrou no AVE a Madrid e na importancia de que cheguen os trens Avril, así como no saída sur cara a Portugal. “Necesitamos custos de transporte competitivos tamén por estrada. É imprescindible arbitrar as medidas necesarias para conseguir este obxectivo e, entre outras medidas, necesitamos liberar a AP-9 como arteria principal de conexión“, reivindicou.
Non entanto, Abel Caballero insistiu en que “o porto de Vigo xa ten tren”, pero “practicamente non se utiliza”. A pesar de que os empresarios piden que chegue a Bouzas, o rexedor continuou indicando que isto “romperá a cidade” e dixo que “lle quitaría o sitio a Stellantis”, porque é no porto de Bouzas onde almacena coches dita empresa.
“Os coches que veñan de importación para outros sitios de España non xustifican un tren de ningún modo. Eses coches non viaxan en tren e é ocupar espazo que o necesitamos vitalmente para a automoción de Vigo”, engadiu nun audio enviado aos medios de comunicación, asegurando que “Stellantis non ten interese en que o tren chegue a Bouzas”, segundo as súas palabras.