InicioCulturaO Festival IKFEM de Tui-Valença despídese como símbolo da unión cultural entre...

O Festival IKFEM de Tui-Valença despídese como símbolo da unión cultural entre Galicia e Portugal

PUBLICADO O

- Advertisement -

O International Keyboard Festival & Masterclass (IKFEM) da Eurocidade Tui-Valença celebrou entre o 20 e o 24 de xullo a súa sexta edición, na que logrou consolidarse como referente na Eurorrexión Galicia-Norte de Portugal.

Durante 5 días, os municipios de Tui e Valença acolleron un total de 25 actividades culturais baixo o fío condutor da música de teclado e o lema elixido para este ano: Women Sound. As distintas propostas de IKFEM gozaron, un ano máis, da boa acollida do público, sendo os concertos nocturnos as actividades que congregaron a maior afluencia de persoas.

A directora de IKFEM, Andrea González, destacou “a alta participación de público procedente de ambos os lados da fronteira” e asegurou detectar un aumento no número de asistentes portugueses así como “doutras comunidades autónomas que veñen á Eurocidade Tui-Valença para gozar dos 5 días de festival”.

“Conseguimos ofrecer unha programación moi rica en estilos musicais e cun carácter reivindicativo sobre o papel da muller na música que transcendeu as fronteiras e as positivas críticas cara ao festival”, engadiu, satisfeita dos resultados obtidos.

Xornada inaugural

Un dos momentos máis destacados da edición deste ano de IKFEM foi a xornada inaugural, que se celebrou durante toda a tarde e noite do venres 20 de xullo no Paseo Fluvial de Tui, á beira do río Miño.

Alí desenvolveuse unha completa programación de actividades de lecer (ioga, talleres infantís, etc.), gastronomía e os concertos de Najla Shami, Andrea González, Julio Resende e Ghost Beast.

No recinto tamén se instalou unha carpa solidaria cos afectados pola explosión pirotécnica de Paramos e Guillarei, e representantes deste colectivo realizaron unha intervención na que expuxeron publicamente a situación na que se atopan actualmente.

IKFEM 2018, Julio Resende/ IKFEM

Por outra banda, a pianista Rosa Torres-Pardo, a cantaora Rocío Márquez e a actriz Clara Muñiz foron as encargadas de clausurar a sexta edición do festival co seu espectáculo Desconcerto. IKFEM trouxo por primeira vez a Galicia este espectáculo que combina escola pianística española, canto e poesía e que recibiu o caloroso aplauso do público.

A sexta edición de IKFEM desenvolveuse baixo a lema Women Sound co obxectivo de visibilizar e recoñecer o papel de compositoras e intérpretes femininas. Con ese obxectivo, programáronse concertos de artistas como Maria Ana Bobone, Rosa Torres-Pardo e Clara Muñiz, Maria Ana Bobone, Najla Shami ou a propia directora do festival.

Tamén soaron repertorios musicais compostos por mulleres, como o espectáculo Amalia, Fado & Further de Julio Resende -dedicado á diva do fado Amália Rodrigues-, a charla-concerto Diálogos de xénero, do pianista António Oliveira e o concerto de órgano de Fernando Miguel Jalôto dedicado á música barroca feminina.

A MULLER E A MÚSICA

Nesa mesma liña celebrouse, entre outras actividades, unha homenaxe a Eugenia Osterberger no que a investigadora Rosario Martínez presentou a figura da compositora galega, mentres que a soprano Susana de Lorenzo e a pianista Beatriz López-Suevos interpretaron as obras desta descoñecida autora.

Ademais, a pianista e gaiteira Cristina Pato protagonizou unha charla sobre emprendemento cultural titulada “Transcendendo disciplinas: o artista sustentable do século XXI”, no que expuxo a súa visión do papel que debe desenvolver o artista na sociedade actual. Pola súa banda, a tamén pianista e conferenciante Isabel Pérez Dobarro protagonizou un encontro sobre a muller na música.

O Festival Internacional de Instrumentos de Teclado e Masterclass IKFEM foi creado por Andrea González en 2013 a través de Xuventudes Musicais de Tui, co obxectivo de crear un espazo de enriquecemento cultural e promoción dos novos talentos. Nese sentido, a sexta edición incluíu unha programación de masterclasses nas disciplinas de piano, piano-jazz e, como novidade deste ano, canto moderno e teatro musical.

Pero as masterclasses non se limitaron a un programa de formación e perfeccionamento teórico e práctico, senón que deron ao alumnado a oportunidade de actuar ante o público do festival transfronteirizo.

Así, a promoción dos Talentos IKFEM deste ano ofreceu un concerto cun variadísimo repertorio musical no que deixou patente a súa gran calidade. Así mesmo, e dentro de leste mesmo obxectivo de promoción do talento, IKFEM 2018 incluíu as actuacións da Orquestra de Cámara Lira e o alumnado dos conservatorios de Tui e Valença.

Tras o éxito cultivado nesta nova edición, IKFEM quere agradecer o esforzo e implicación de voluntarios, colaboradores e patrocinadores do festival e masterclass. Nese sentido, lembra o fundamental apoio de institucións como o Concello de Tui, a Cámara Municipal de Valença, a Deputación de Pontevedra, a Xunta de Galicia,o Instituto Nacional das Artes Escénicas e da Música, a Agrupación Europea de Cooperación Territorial Galicia-Norte de Portugal, a Direção Rexional de Cultura do Norte, o Instituto Camões e a Fundación Segundo Gil Dávila, así como doutros colaboradores e patrocinadores.

ÚLTIMAS

A Terra terá unha “segunda lúa” durante dous meses

A finais de setembro de 2024, a Terra contará cunha “segunda lúa” temporalmente. Trátase...

SOS Sanidade Pública esixe “responsabilidades políticas” e que se rescate para o público a concesión do Cunqueiro

A Plataforma SOS Sanidade Pública da área de Vigo esixiu "responsabilidades políticas" aos culpables...

O mar como laboratorio: Galicia e Cantábrico no foco da investigación pesqueira

O Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación e o Instituto Español de Oceanografía (IEO)...

As fortes choivas poden provocar deslizamentos de terras nas zonas afectadas polos lumes

Portugal e Galicia ollan con esperanza e medo a chegada das choivas dos próximos...