InicioEconomíaRyanair, a 'low cost' das subvencións: 300 millóns en axudas públicas en...

Ryanair, a ‘low cost’ das subvencións: 300 millóns en axudas públicas en España, mentras tilda ao goberno de ‘paiasos’

A compañía aérea, que critica publicamente as taxas de Aena aprobadas en 2014, leva anos dependendo de fondos de administracións españolas para operar en aeroportos rexionais, nunha práctica que a UE xa considerou ilegal noutros casos.

PUBLICADO O

- Advertisement -

A irlandesa Ryanair, autoproclamada compañía aérea low cost e que a miúdo ten criticado a xestión e as taxas dos aeroportos españois, é ao mesmo tempo a gran beneficiaria de subvencións públicas para a súa operativa en España. Segundo datos de diversos rexistros e informes, a aeroliña recibiu ao redor de 300 millóns de euros en fondos de administracións públicas españolas en forma de convenios de promoción turística e axudas á conectividade.

Un modelo de negocio subsidiado

A estratexa de Ryanair en España pasa por operar en numerosos aeroportos rexionais, moitos deles con baixo volume de tráfico, pero sempre baixo a condición de recibir financiamento público. Estes acordos, a miúdo disfrazados de contratos de “promoción turística”, serven para garantir rutas que, de outro xeito, non serían rentables para a compañía.

Segundo publicou El Economista, só até o ano 2019, Ryanair xa acumulaba 236 millóns de euros en convenios con diversas administracións. A esta cifra hai que sumarlle outros 43,5 millóns rexistrados oficialmente no Sistema Nacional de Publicidade de Subvenciones entre 2020 e 2023, destinados principalmente a manter a conectividade de rexións illadas como Canarias e Baleares.

Fondos fóra do rexistro e ameazas da UE

A falta de transparencia é unha constante. Importantes contratos non figuran nos rexistros oficiais de subvencións. Algúns exemplos recentes son o acordo de case 18 millóns co Goberno de Cantabria para 2024 ou os 4,4 millóns que recibiu do Concello de Vigo entre 2015 e 2018.

Esta práctica xa lle custou caro á compañía noutros países. A Comisión Europea xa lle ordenou en repetidas ocasións que devolvese millóns en “axudas ilegais” recibidas en aeroportos de países como Alemaña ou Francia, por considerar que distorsionan a libre competencia. En España, a Audiencia Nacional investigou as subvencións en Girona e Reus, seguindo o mesmo criterio.

A contradición: criticar mentres se recibe

A retórica pública de Ryanair choca coa súa realidade financeira. Mentres a súa directiva acusa a Aena de ter taxas elevadas e ameaza con pechar bases se non se reducen, exixe de forma paralela subvencións directas ás administracións para operar nelas. Esta dualidade levou a directivos de Aena e a membros do Goberno español a acusar á aeroliña de practicar un “chantaxe” institucional.

En resumo, a historia de Ryanair en España é a dun éxito empresarial sustentado, en parte, por centos de millóns de euros de diñeiro público que lle permiten manter prezos baixos e unha rede de rutas case inigualable, levantando dúbidas sobre a súa verdadeira natureza de low cost.

A multa de 100 milóns que molesta a Michael O’Leary

Todo este rebumbio ven ligado á recente multa de 179 millones de euros imposta polo ministerio Ministerio de Consumo español afecta a cinco aerolíneas de baixo custe —entre elas Ryanair, dirixida polo excéntrico multimillonario irlandés Michael O’Leary— por prácticas consideradas abusivas relacionadas co equipaxe de man.

Por que O’Leary sacou a súa campaña de paiaso?

Cobros por levar equipaxe de man en cabina, algo que según a lei española debe permitirse gratuitamente.

Cargos por imprimir a tarxeta de embarque no aeroporto.

Suplementos por reservar asentos contiguos para persoas dependientes e os seus acompañantes.

O’Leary calificou a sanción de “ilegal”e acusado ao ministro Pablo Bustinduy de vulnerar a normativa europea, que permite ás aerolíneas fixar libremente os seus precios según o Reglamento 1008/2008 da UE ameazando que si estas multas no se retiraban, subiría as tarifas para os pasaxeiros.

Polo de agora, o Tribunal Superior de Xusticia de Madrid suspendeu cautelarmente parte destas sancións, pero o conflito segue abierto tanto en tribunais españois como en instancias europeas.

ÚLTIMAS

Abordado un buque a 600 millas de Canarias con 6.500 quilos de cocaína con destino a Vigo

Axentes do Grupo Especial de Operacións da Policía Nacional abordaron este outubro --a 600 millas das...

Xuízo con tribunal popular para o crime de Coia: o acusado enfróntase a case 22 anos de cárcere por asasinato

O xuízo polo chamado crime de Coia de 2024, que se celebrará con tribunal...

Cardama, avisa: “se Uruguai rompe o contrato das patrulleiras será malo para todo o naval vigués”

O empresario vigués José García Costas, accionista do estaleiro Cardama, advertiu este venres de...

A Xunta nega acoso escolar tras as denuncia no colexio concertado Monterrey: “técnicamente non é”

A familia dunha nena de 5 anos denunciou a falta de actuación do colexio concertado...