InicioSucesosO Gamboa, buque punteiro para a navegación en augas polares, sae do...

O Gamboa, buque punteiro para a navegación en augas polares, sae do porto de Vigo rumbo á Antártida

O 'Sarmiento de Gamboa' foi construído nos Estaleiros Freire en Vigo, cun investimento de 22 millóns de euros.

PUBLICADO O

- Advertisement -

O buque oceanográfico Sarmiento de Gamboa, operado polo Consello Superior de Investigacións Científicas (CSIC), partiu este venres pola mañá do Porto de Vigo, onde ten a súa base de operacións, para participar na XXXII Campaña Antártica Española.

O seu obxectivo, unha vez na Antártida, será dar apoio loxístico ás bases antárticas Juan Carlos I e Gabriel de Castela, ademais do desenvolvemento de dous proxectos científicos.

O buque foi despedido polo secretario de Coordinación de Política Científica e presidente do Comité Polar, Rafael Rodrigo; o delegado do CSIC en Galicia, Eduardo Pardo de Guevara; o director da Unidade de Tecnoloxía Mariña do CSIC, Jordi Sorribas; a representante da Axencia Estatal de Investigación Lourdes Armesto, e o xeneral de Brigada do Exército de Terra, Alfredo Pérez Augado, entre outras autoridades e representantes das entidades participantes na campaña.

O Sarmento de Gamboa abandona o Porto de Vigo/ Miguel Núñez

As bases antárticas españolas Juan Carlos I e Gabriel de Castela estarán abertas ao redor de 100 días e acollerán a 130 persoas, entre persoal científico e técnico. Será unha das campañas máis internacionais, xa que contará co apoio e a participación de científicos de 15 nacionalidades distintas (Alemaña, Austria, Brasil, Bulgaria, Colombia, Eslovenia, Estados Unidos, Indonesia, Italia, Perú, Portugal, Chile, Noruega, Reino Unido, Rusia e Uruguai), tanto nas bases como nos buques.

Para a campaña que se inicia agora, o CSIC, co apoio do Ministerio de Ciencia, Innovación e Universidades, actualizou o equipamento do buque. “Puxemos o foco na seguridade do persoal embarcado para cumprir coa certificación de categoría C dentro do novo Código Polar da Organización Marítima Internacional. Isto supón que o Sarmiento de Gamboa é o primeiro barco español en ser certificado baixo este código, que obriga aos buques que teñan intención de navegar en augas polares a que cumpran certos requirimentos”, indicou Jordi Sorribas, director da Unidade de Tecnoloxía Mariña do CSIC.

O Sarmento de Gamboa abandona o Porto de Vigo/ Miguel Núñez

O CSIC participa na campaña antártica con cinco proxectos de investigación, que mobilizarán a unha quincena de investigadores procedentes de varios centros. O Museo Nacional de Ciencias Naturais participa con dous proxectos, un sobre o estudo dos tapetes criptogámicos nas zonas polares, e outro proxecto sobre a ecoloxía dos pingüíns e as súas capacidades para a procura de alimento no ámbito do cambio climático.

Tamén forman parte do proxecto científicos do Instituto de Ciencias do Mar, cunha investigación sobre o estudo e influencia dos aerosois mariños nas zonas polares e as súas interaccións coa atmosfera.

Doutra banda, o Instituto de Ciencias da Terra Jaume Almera realizará estudos sobre o efecto das grandes erupcións volcánicas sobre o clima global. Por último, o Observatorio do Ebro (centro mixto entre a Universitat Ramón Llull e o CSIC) continuará coa xestión do observatorio geofísico da Illa Livingston, dependente da BAE Juan Carlos I.

O Sarmento de Gamboa abandona o Porto de Vigo/ Miguel Núñez

O Sarmiento de Gamboa ten xa unha década de traxectoria, na que completou máis de 70 misións en campañas e proxectos sobre diversas áreas da investigación mariña; e percorreu máis de 250.000 millas náuticas, o que sería equivalente a dar a volta ao mundo polo ecuador dez veces.

Foi construído nos Estaleiros Freire de Vigo en virtude do convenio subscrito en decembro de 2003 polo entón Ministerio de Ciencia e Tecnoloxía, o CSIC e a Xunta de Galicia, cun investimento de 22 millóns de euros. Conta coas tecnoloxías máis avanzadas.

Desde a súa primeira campaña (2007), o buque completou con éxito máis de 75 proxectos, alcanzando en moitas ocasións fitos destacables, entre os que figuran o despregamento do primeiro laboratorio submarino, (GEOSTAR), para alertas de tsunamis no Golfo de Cádiz; o despregamento e instalación do primeiro laboratorio submarino cableado de España, ( OBSEA), na costa catalá; a participación no estudo do impacto do cambio global e a biodiversidade do océano no marco da expedición de circunnavegación Malaspina 2010, ou a obtención por primeira vez de imaxes corticais da zona de colisión entre Eurasia e África.

ÚLTIMAS

OPINIÓN.- Burla verde en Samil. O greenwashing Caballero

Óscar Pazos R. Ecoloxistas de Galiza Atlántica e Verde A chamada 'Recuperación del sistema dunar...

Piden 18 anos de cárcere para dous homes que violaron e gravaron a agresión a unha nova de 18 anos en Vigo

A Fiscalía pide máis de 15 anos de cárcere para dous homes acusados de...

Ferido un operario tras caer da cesta elevadora coa que retiraba unha cámaras no paseo de Panxón

Un operario resultou ferido tras envorcar un camión e caer da cesta elevadora cando...

O acusado de agredir sexualmente a unha familiar menor en Vigo enfróntase a 14 anos de cárcere

A Fiscalía de Vigo solicita 14 anos de prisión para un home acusado dun...