O director da factoría viguesa do grupo automobilístico Stellantis, Ignacio Bueno, recoñeceu este luns a “situación complicada” que vive a fábrica debido ao ‘atasco’ de vehículos novos que se acumulan esperando ser exportados a outros países, polo que augurou que quedan dúas semanas “difíciles” ata Nadal.
Así contestou Bueno aos medios de comunicación tras ser preguntado pola situación actual de ‘colapso’ de automóbiles montados nas instalacións de Stellantis Vigo. O directivo explicou que o maior problema na actualidade é que os portos de destino non dispoñen de condutores que transporten os coches por terra, o que non permite aos barcos descargar a súa mercadoría. Isto obrigou mesmo a cancelar envíos.
Ante a “situación complicada”, Ignacio Bueno asegurou que Stellantis continúa buscando máis superficie para almacenar os seus coches novos, á espera de que poidan ser exportados. Xa nas últimas semanas utilizou diferentes terreos de Bouzas, O Porriño ou Salvaterra para iso.
Entre outros temas, o director da fábrica viguesa subliñou que a empresa continúa traballando co Ministerio para a Transición Ecolóxica e o Reto Demográfico para conseguir conexión eléctrica de moi alta tensión nas instalacións de Balaídos.
Bueno puxo en valor o “apoio masivo incontestable” da sociedade con esta reclamación da compañía automobilística, empezando polo Concello de Vigo, a Xunta de Galicia, o Senado ou os medios de comunicación e as diferentes cámaras de comercio.
Así, valorou que o feito de que a carteira de Teresa Ribera abra para 2024 unha nova verificación permitirá unha “xanela máis” para introducir este elemento na planta viguesa, polo que a compañía continúa traballando sen “tirar a toalla” e con “optimismo”.
ERTE 2023
Ignacio Bueno volveu ser preguntado pola posta en marcha dun novo Expediente de Regulación Temporal de Emprego (ERTE) para 2023, tras indicar hai uns días que a situación “facía pensar” en que será necesario. Con todo, insistiu en que aínda non se iniciou ningún tipo de negociación cos sindicatos respecto diso.
Tamén falou da nova convocatoria do Proxecto Estratéxico para a Recuperación e Transformación Económica do Vehículo Eléctrico e Conectado (Perte VEC), insistindo na necesidade de que o Goberno cambie o horizonte temporal das axudas.
Precisamente, adiantou que esta semana haberá unha nova reunión co Ministerio respecto diso, aínda que sen data exacta, despois de que a empresa informase de como tería que cambiar o Perte para que poida ser “usable” por Stellantis.
O 86 % DOS COMPOÑENTES PARA A FURGONETA ELÉCTRICA CHEGARÁN A REINO UNIDO DENDE VIGO
Por outra banda, a factoría viguesa anunciou este luns que porá en marcha no verán de 2023 unha nova ruta marítima para transportar desde a cidade olívica ata Reino Unido o 86 % dos compoñentes das furgonetas eléctricas que a empresa ensamblará na súa planta de Ellesmere Port.
Tal como informou o director de Stellantis Vigo, Ignacio Bo, nun escenario de gran volume de produción de vehículos comerciais lixeiros, a compañía lanzará este novo fluxo de aprovisionamento, que levará pezas fabricadas en Vigo e a súa área ata Reino Unido, onde as instalacións de Ellesmere Port montarán 51.000 unidades destes automóbiles ao ano.
En concreto, o 86 % dos compoñentes destes vehículos chegarán desde Vigo. Con eles produciranse modelos das marcas Vauxhall, Opel, Puegeot e Citroën. O servizo loxístico integral, porta a porta, será prestado pola compañía Suardíaz, que transportará 14.700 tráilers ao ano con dous traxectos semanais.
A través desta ruta, Stellantis Vigo enviará a Ellesmere Port 47 referencias de pezas de chapa, que representarán o 83 % da carrozaría dos vehículos, mentres que os provedores implantados na Península Ibérica fornecerán o 86 % dos compoñentes cos que se montarán estes automóbiles.
En concreto, o 50 % das pezas será expedido por provedores implantados en Galicia, un 24 % por subministradores de Portugal e un 12 % por empresas situadas no resto de España. Así, ata 16 empresas instaladas en Galicia xerarán con esta subministración un volume de negocio anual de máis de 150 millóns de euros.
“Coas pezas de chapa e os compoñentes recibidos desde Vigo, Ellesmere Port ten previsto fabricar 51.000 unidades ao ano dos comerciais lixeiros das marcas Vauxhall, Opel, Peugeot e Citroën, na súa versión eléctrica, principalmente para abastecer ao mercado británico, sumándose esta produción á que realizan as plantas de Vigo e Mangualde (Portugal)”, reivindicaron desde Stellantis.