A Ministra de Industria, Comercio e Turismo, Reyes Maroto, anunciou este venres que a factoría viguesa do grupo automobilístico Stellantis recibirá 15 millóns de euros do Proxecto Estratéxico para a Recuperación e Transformación Económica do Vehículo Eléctrico e Conectado (Perte VEC) para a súa iniciativa ‘Aires’, polo que esixiu á Xunta “implicación”.
Así o sinalou Maroto en declaracións aos medios de comunicación tras presentar o Perte do Naval en Vigo, onde puxo en valor o traballo realizado polo Goberno para axudar á compañía “no presente e no futuro”.
Tras anunciar que o Executivo ampliará a 880 millóns as axudas concedidas do Perte VEC, Maroto confirmou que un dos proxectos que se está avaliando para a súa aprobación nas próximas horas é a iniciativa ‘Aires’ de Stellantis, que suporía a implantación dun taller de baterías en Vigo, a reutilización da auga industrial ou a redución do consumo de enerxía na súa planta olívica.
Tal como subliñou, encima da mesa está este proxecto no que se investirán 15 millóns de euros, a maioría deles na fábrica de Vigo e outros na planta de Madrid, e que será aprobado “nas próximas horas”.
INVESTIMENTOS A FUTURO
Así mesmo, a titular de Industria explicou que no grupo de traballo creado con representantes da empresa, do Executivo central e das tres comunidades autónomas onde Stellantis ten unha factoría están a avaliarse as necesidades da compañía. Sobre a planta de Vigo, indicou que se falou da moi alta tensión, dunha revisión dos prezos que paga a Zona Franca e de cal vai ser o acompañamento das administracións aos investimentos que Stellantis pretende realizar no futuro para adaptar as súas instalacións ao vehículo eléctrico.
“Nós agora mesmo temos un compromiso coa empresa. Estamos a demostralo financiando este primeiro proxecto ‘Aires’ en Vigo, pero tamén a semana pasada tivemos moi boa noticia, xa que o proxecto de Stellantis na planta de Figueruelas (Zaragoza) é unha realidade e a propia empresa anunciou un novo modelo eléctrico”, engadiu.
Maroto subliñou que “se se dan pasos nesa dirección” e confianza, liñas que se poidan acomodar aos seus proxectos de investimento e resolvendo os problemas que a empresa expón “haberá un futuro para unha empresa que é parte da identidade de Vigo e de España porque é o principal fabricante de vehículos”. Aquí, a ministra esixiu “implicación” aos gobernos autonómicos e en concreto á Xunta, reivindicado que o Executivo central puxo sobre a mesa as súas liñas e propostas porque ao grupo de traballo “non só se vai escoitar” senón a “propor”.
“Os novos proxectos que estamos a traballar con Stellantis requiren de compromiso, de pasar das palabras aos feitos. Quérolle esixir á Xunta que cando nos sentemos no grupo de traballo propoña cal é o apoio que lle vai a dar a este proxecto”, destacou Maroto, quen non quixo adiantar que investimento suporá esta iniciativa por motivos de confidencialidade, pero si dixo que “garantirá o futuro da fábrica a 10 anos”. “Imos deixar de reprocharnos, imos poñernos a traballar. España, Galicia necesita dunha política útil”, sentenciou.
RESPOSTA DA XUNTA
Precisamente o vicepresidente primeiro da Xunta e conselleiro de Economía, Industria e Innovación, Francisco Conde, insistiu en pedir ao Goberno que impulse “canto antes” este novo Perte para o sector automobilístico para dar resposta ás necesidades de investimento de Stellantis e outras empresas debido a que a primeira convocatoria foi “errada” e non permitiu ás compañías satisfacer os seus obxectivos.
En declaracións aos medios de comunicación, asegurou que o Ministerio contará con “toda a colaboración” da Xunta no grupo de traballo para permitir que os fondos europeos si cheguen ás empresas a través do novo Perte.
NOVA PARADA NA PRODUCIÓN
A planta viguesa volverá parar parte da súa produción o vindeiro luns, día 24 de outubro, debido aos problemas de aprovisionamento que sofre desde hai meses.
Tal como informou a empresa aos seus traballadores, “por causa de forza maior, a consecuencia da falta de aprovisionamentos, suspéndese a actividade do Sistema 1 na xornada do luns“.
Esta liña de produción ensambla modelos como os Peugeot 2008 e 301 e o Citroën C-Elysée. Con todo, o Sistema 2, que fabrica as furgonetas das distintas marcas do grupo, continuará activo.
Stellantis indicou que o Sistema 1 renovará a súa produción o martes 25 a partir da quenda das 06,00 horas.