InicioEconomíaA antiga PSA deberá indemnizar con 1.300 euros a unha afectada polo...

A antiga PSA deberá indemnizar con 1.300 euros a unha afectada polo ‘cártel do coche’

Todo iso anos despois de que a Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC) concluíse en 2015 que a antiga PSA (agora parte de Stellantis), Ford, General Motors, Fiat, Nissan, Toyota, BMW e unha quincena de empresas máis intercambiaron información confidencial de maneira continuada para controlar o mercado da distribución de vehículos, así como de servizos posventa de reparación, mantemento e recambio de pezas.

PUBLICADO O

O Xulgado do Mercantil número 1 de Pontevedra condenou a PSAG Automóbiles Comercial España (PSA), na actualidade filial comercial do grupo automobilístico Stellantis, a indemnizar con 1.284 euros á compradora dun vehículo polos danos que lle xerou que a compañía formase parte do denominado ‘cártel do coche’ entre 2006 e 2013.

Desta maneira, a empresa terá que pagar o 10% do custo total que a clienta pagou polo modelo (12.845 euros), ademais do interese legal computado desde abril de 2008, data da compra do mesmo.

O xuíz subliña na sentenza que da resolución da Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC) e das sentenzas do Tribunal Supremo que a confirman resulta “irrefutable” que “as condutas infractoras da competencia en que PSA tomou parte influíron no prezo final de venda de automóbiles”, así como que esa influencia “beneficiou ás infractoras, entre eles PSA, e prexudicou aos compradores”.

Isto implica que os clientes pagaron un prezo superior ao que correspondería en caso de non existir a infracción, segundo recolle o xuíz na súa sentenza, pioneira na provincia. Por iso, incide en que “queda suficientemente acreditada a produción de danos aos compradores finais de automóbiles” e que estes danos se traducen “no pago dun sobrecusto”.

Na sentenza, o xuíz destaca que, constatada a produción de danos derivados das prácticas infractoras do dereito da competencia, a cuestión máis complexa é a da cuantificación deses danos. Así, conclúe que non é posible facelo en base ás probas que puideron achegar as partes. Por iso, o maxistrado entende que resulta aplicable o criterio de estimación xudicial do dano, polo que determina un prexuízo razoable equivalente ao 10 % do prezo total de adquisición dos coches.

Trátase dunha cifra ou porcentaxe que, por unha banda, semella adaptada ás circunstancias do caso, especialmente no que se refire ao ámbito temporal do cártel no que participou a demandada (sete anos) e a que os datos obxectivos achegados pola actora apuntan a unha desviación do prezo final dos automóbiles ao redor desa porcentaxe, se se compara o mercado cartelizado español co non cartelizado doutros países europeos”, afirma o maxistrado no fallo.

No mesmo, engade que esta cifra “tamén concorda co que os máis destacados estudos sobre cárteles viñeron considerando como sobreprezo medio”.

Desta maneira, o xuíz estima parcialmente a demanda da compradora, que adquiriu un turismo da marca Peugeot en abril de 2008 e solicitaba unha indemnización de 1.566 euros. A sentenza non é firme, polo que pode ser recorrida ante a Audiencia Provincial de Pontevedra.

CÁRTEL DO COCHE

Todo iso anos despois de que a Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC) concluíse en 2015 que a antiga PSA (agora parte de Stellantis), Ford, General Motors, Fiat, Nissan, Toyota, BMW e unha quincena de empresas máis intercambiaron información confidencial de maneira continuada para controlar o mercado da distribución de vehículos, así como de servizos posventa de reparación, mantemento e recambio de pezas.

O órgano regulador impuxo aos fabricantes a maior multa da súa historia, 171 millóns de euros repartidos entre 23 empresas. A Audiencia Nacional confirmou as sancións impostas pola CNMC en sentenzas ditadas en decembro 2019, desestimando os recursos presentados polas empresas involucradas.

Precisamente durante o ano pasado sálgaa III do Contencioso-Administrativo Tribunal Supremo desestimou os recursos de casación presentados por 15 dos fabricantes e, por tanto, sendo  as multas impostas por prácticas contrarias á Lei de Defensa da Competencia, esperando que en pouco tempo se adopte o mesmo posicionamento co resto de compañías implicadas na trama.

ÚLTIMAS

Feministas católicas sean este domingo ás rúas de Vigo para reclamar que as mulleres teñan “voz e voto” na Igrexa

Feministas católicas da Revolta de Mulleres na Igrexa sairán este domingo 3 de marzo ás...

Trasladan a tres membros dunha familia en Vigo con síntomas de intoxicación por gas

Dous adultos e un menor tiveron que ser trasladados polos servizos sanitarios con síntomas...

Remolcan ao porto de Vigo ao portacontedores ‘MSC Katyanyi’

O portacontedores 'MSC Katyayni,', que navega baixo bandeira de Panamá, está a ser remolcado...

Rueda reivindica a Arribada de Baiona para a desestacionalización do turismo en Galicia

O presidente da Xunta en funcións, Alfonso Rueda, destacou este venres a importancia de...