O período de consultas sobre a inaplicación do convenio na empresa concesionaria do bus urbano de Vigo, Vitrasa, finalizou sen acordo entre empresa e comité, polo que, se non se chega a unha solución antes mediante os mecanismos extraxudiciais previstos, o conflito deberá ser dilucidado pola Comisión Tripartita Galega para a inaplicación de convenios colectivos.
Vitrasa lamentou que os sindicatos non aceptasen as medidas propostas, a pesar de ofrecerlles a posibilidade de compensar o persoal cando mellore a situación ou dunha “menor intensidade” nesas medidas a aplicar. Así mesmo, criticou que non fixesen “nin unha soa oferta” nin mostrasen intención de buscar acordos.
A concesionaria apuntou que a posición do comité demostra “a súa desconexión coa realidade” e mesmo censurou o seu “desinterese pola supervivencia de Vitrasa”, chegando a negar as perdas da concesionaria derivadas da notable caída de viaxeiros desde o inicio da pandemia.
A empresa sinalou que, entre 2020 e 2021, houbo un descenso de 16 millóns de viaxeiros, e que a súa situación é “extrema”, cunhas perdas de 14 millóns de euros. Por iso, xustificou, é necesario tomar “medidas temporais” para conter custos e garantir a supervivencia da empresa e o mantemento do emprego.
REXEITAMENTO DO COMITÉ
Os sindicatos pola súa banda rexeitaron o ‘descolgue salarial’ exposto pola empresa, que contemplaba inicialmente rebaixas nas nóminas dun 30 % este ano e de polo menos un 14 % o ano próximo, así como un incremento nas horas da xornada anual.
O comité subliñou en varias ocasións que a empresa foi compensada polo Concello e pola administración central, e que, se non se ve capaz de prestar o servizo, debe abandonar a concesión. De feito, denunciaron que a documentación económica presentada por Vitrasa reflicte un avultado patrimonio e ausencia de tensións de tesouraría que poñan en risco a sociedade, polo que concluíron que “pretende garantir os seus beneficios á conta dos vigueses”.