Sindicatos do estaleiro vigués Fillos de J. Barreras pediron á Xunta que se sitúe “explicitamente” a favor de Gondán entre o tres ofertas presentadas no proceso de compra da unidade produtiva da compañía.
Así o sinalaron este mércores en Vigo tras reunirse co director do Instituto Galego de Promoción Económica (Igape), Fernando Guldrís, e outros representantes da Xunta.
Neste sentido, desde Comisións Obreiras (CC.OO.) Ramón Sarmiento indicou que tanto a súa organización sindical como CIG e UGT están de acordo en que a mellor opción para Barreras é Gondán, xa que na súa oferta “desprega de forma moi pormenorizada o proxecto que ten para a compañía”, tanto no ámbito da carga de traballo como no aspecto social, mantendo os postos de traballo.
Desta maneira, explicou que “desde un primeiro momento” os sindicatos descartaron a opción de Marina Meridional xa que, ao seu xuízo, “documentalmente non é capaz de acreditar xestionar nin participar na construción de ningún buque”, nin tampouco “ter equipo para xestionar un estaleiro como Barreras”.
Entre Gondán e Armón, os sindicatos prefiren Gondán, debido a que Armón só mantería a 20 traballadores do persoal actual da empresa. Ademais, segundo Sarmiento, tras as melloras das ofertas, “os últimos movementos equilibran bastante a opción económica”, xa que, aínda que Armón ofrece máis diñeiro pola compra, tería que facerse cargo da restrición do contrato duns 100 empregados.
Por todo iso, pediu á Xunta que se sitúe “explicitamente” en favor de Gondán, como o farán os propios sindicatos no proceso xudicial a semana que vén. Neste sentido, lembrou que o Goberno galego podería facelo a través da Autoridade Portuaria de Vigo ou a través do seu posicionamento público.
DÚAS OPCIÓNS “MOI SIMILARES”
Na mesma liña falou o delegado da CIG en Barreras, Rafael Pérez Castro, quen indicou que na actualidade hai dúas ofertas para Barreras que son “moi similares”. Con todo, distan moito no ámbito social, xa que Armón pretende quedar só con 20 traballadores e Gondán con todo o persoal.
Por iso, solicitou tamén á Xunta que se sitúe “claramente” e diga tanto de forma pública como no proceso xudicial cal é a mellor opción que ven para a compañía.
Tamén Rubén Pérez de UGT indicou que a oferta de Gondán reúne o tres requisitos que se buscaban: que tivese un proxecto industrial sólido, que se vendese non só a parte da concesión senón tamén os talleres da rúa Tomás Alonso e que se mantivese ao total do persoal.
“Entendemos que Gondán fai unha aposta clara e decidida para reactivar o estaleiro contando co actual cadro de persoal”, reivindicou Pérez, explicando que propón dous barcos para unha construción “inmediata”.
Neste sentido, solicitou á Administración galega que o Porto de Vigo faga un informe favorable para que se poidan aliñar todos os axentes sociais, sindicatos e Administración na saída dunha oferta que garante a continuidade da empresa e dos postos de traballo.
CONCURSO DE ACREDORES
O estaleiro Fillos de J. Barreras presentou a principios deste ano a solicitude de declaración de concurso voluntario de acredores no Xulgado do Mercantil número 3 de Pontevedra, con sede en Vigo, como consecuencia da situación do sector e a incapacidade da compañía para asegurarse ingresos recorrentes vía a adxudicación da construción de novos buques.
Coa presentación do concurso, a compañía pediu a venda da unidade produtiva antes da fase de liquidación, buscando unha alternativa a través dun proceso concursal na modalidade de ‘prepack’, para vender a dita unidade produtiva desgajada do resto de activos, débedas e da propia sociedade. Foron tres as compañías que optaron á compra, Armón, Gondán e Marina Meridional.
Todo iso despois de que Barreras, en mans de Ritz Carlton, contratase hai uns meses á consultora Kroll para xestionar o proceso de venda, tras o fracaso dos últimos proxectos, con contratos anulados, outros que non chegaron a formalizarse e cun iate-cruceiro de luxo que se está terminando en Santander.