Os representantes dos traballadores da planta do grupo Stellantis en Vigo (antes PSA Peugeot Citroën) reclamaron á empresa que, tras a suspensión da quenda de fin de semana (cuarta quenda) do sistema 2, o que monta as furgonetas e monovolúmenes, tómense medidas para protexer aos operarios afectados e para “equilibrar a carga de traballo” entre quendas e sistemas de produción.
Os sindicatos trasladaron este mércores as súas propostas á dirección da factoría, despois de que esta expuxese que a suspensión da quenda fágase efectiva a partir do 3 de outubro. Esta suspensión afecta, segundo a compañía, a uns 750 traballadores, e a empresa propuxo que 200 pasen ás quendas da semana da M2, e outros 450 serían recolocados na M1 (tanto pola semana como o fin de semana), mentres que o centenar restante iríanse da fábrica, posto que finalizan contrato.
O sindicato maioritario, SIT, transmitiu a través dun comunicado publicado na súa web, que pedirá “sensibilidade” á empresa coas persoas afectadas polas medidas de mobilidade, e que reclamará que se favoreza a conciliación e as condicións dos operarios en postos adaptados.
O sindicato UGT pediu que se respecte a duración dos contratos e que se atenda “individualmente” á situación de cada traballador. Así mesmo, reclamou que se “equilibre” a carga de traballo entre quendas e sistemas, e aváncese no proceso de novaciones, entre outras medidas.
CC.OO., pola súa banda, esixe que se respecte polo menos un ano de contrato de todos os eventuais, para que poidan acceder a prestacións cando se vaian ao paro e, no caso de que non sexa posible, que teñan prioridade cando se incorpore persoal. Respecto diso, tamén pediron que non se fagan novas contratacións antes de recolocar aos afectados pola suspensión e que se respecten as conciliacións.
AMPLIAR O ERTE
Os representantes da CUT esixiron á empresa que achegue máis datos e o informe técnico que avale as medidas, á vez que alertaron de que se vai a afectar a máis emprego do inicialmente exposto (a central estima ao redor dun milleiro).
Ademais, piden que se equilibre a carga de traballo, que se lles “condone a débeda” aos traballadores afectados polas medidas, especialmente aos eventuais que se irán sen dereito a prestación, que se revisen as medidas sociais pactadas no ERTE (e que se inclúa a todo o persoal), e que se melloren as condicións dos contratos indefinidos a tempo parcial, “que estiveron sen ingresos”.
Finalmente, a CIG reclamou á empresa que asuma o “crédito de horas en negativo” polas paradas de produción, que se cre unha bolsa de emprego para reincorporar aos eventuais que non cumpran o ano de contrato (co compromiso de non facer novas contratacións fóra desa bolsa) e a mobilidade voluntaria dos fixos a tempo parcial das quendas de noite ás quendas de día.
A central nacionalista tamén pide que se baixe a cadencia de traballo sen reducir persoal, que se equilibre a carga, que se estenda o ERTE a todo o persoal e que se aproveiten as xornadas de parada para dar formación.
Por outra banda, os representantes dos traballadores tamén pediron unha comisión de seguimento para poder “fiscalizar” as medidas que a empresa aplique como consecuencia da suspensión da quenda de fin de semana da M2. Empresa e sindicatos volverán reunirse o venres para debater as propostas e tratar de acordar as medidas.
CRISE DOS MICROCHIPS
A suspensión da quenda de fin de semana do sistema 2 deriva dos problemas de aprovisionamento causados pola crise global dos microchips, que obrigou a parar a produción nesa liña en numerosas ocasións nos últimos meses.
De feito, segundo os datos feitos públicos polo sindicato SIT, só no que vai de ano, Stellantis Vigo deixou de producir 87.864 vehículos e a actividade xeral descendeu nun 20 %. No caso da M2, a actividade sufriu un descenso do 67 % só no período posterior ás vacacións de verán, no que apenas puido producir con normalidade.