InicioMedio Ambiente e PatrimonioCientífico vigués atopa dúas novas especies de verme de terra

Científico vigués atopa dúas novas especies de verme de terra

O docente e investigador da Universidade de Vigo, Daniel Fernández Marchán, xunto a investigadores da Universidade Complutense de Madrid (UCM) e do Instituto de Bioloxía Evolutiva (CSIC-UPF) lograron describir dúas novas especies de verme de terra, e publicaron o seu achado en 'Systematics and Biodiversity'.

O docente e investigador da Universidade de Vigo, Daniel Fernández Marchán, xunto a investigadores da Universidade Complutense de Madrid (UCM) e do Instituto de Bioloxía Evolutiva (CSIC-UPF) lograron describir dúas novas especies de verme de terra, e publicaron o seu achado en ‘Systematics and Biodiversity’.

Segundo informaron desde a institución académica viguesa, este científico, experto en taxonomía, participou na descrición de dúas novas especies de verme de terra, bautizadas como ‘Carpetania matritensis’ e ‘Carpetania complutensis’, diferentes da especie ‘Carpetania elisae’ (xa descrita con anterioridade) e da que, ata agora, non se distinguían.

O propio Fernández Marchán destacou que o descubrimento de tres especies, que ata agora eran aparentemente unha soa, pon de manifesto a existencia de “unha biodiversidade escondida que non podemos protexer, se non é detectada previamente”.

Este tres especies de verme de terra son de maior tamaño que outras especies coñecidas, teñen unha cor pálida, e raramente saen á superficie. As súas características morfolóxicas son tan similares que foi moi difícil distinguilas.

O profesor da UVigo foi o encargado de realizar a maior parte das análises de datos xenéticos e morfolóxicos, e sinalou que, para levar a cabo o estudo, desenvolvéronse dúas metodoloxías durante algo máis de dous anos. Así, primeiro empregouse a técnica Genotyping-by-sequencing (GBS) para estudos xenéticos e, posteriormente, estudáronse unhas estruturas reprodutivas minúsculas chamadas quetas xenitais, mediante microscopía de varrido.

Este científico lembrou que a actividade dos vermes de terra supón unha acción beneficiosa porque inflúe no incremento da produtividade vexetal, o aumento da retención de auga en chans, e na redución da compactación ou erosión.

O TSXG anula o calendario laboral de 2023 do persoal de Ilunion en Stellantis, Benteler e Lear