O estaleiro vigués Fillos de J. Barreras presentou, no xulgado mercantil número 3 de Pontevedra, con sede en Vigo, solicitude de preconcurso de acredores e, a partir de agora, ábrese un prazo de catro meses para que a empresa negocie a débeda cos seus acredores e, no seu caso, se non alcanza un acordo, entre en concurso.
Fontes xudiciais confirmaron que o xulgado vigués recibiu a solicitude de Barreiras este xoves pola mañá e, unha vez que comprobe que cumpre os requisitos, espérase que nuns días emita auto no que toma coñecemento desta circunstancia.
Esta medida permite ao estaleiro gañar tempo para negociar a súa débeda e, ao mesmo tempo, ‘protexerse’ dun concurso forzoso, que implicaría o nomeamento dun administrador, e ao que podería instar algún dos seus acredores. De feito, algunhas desas empresas acredoras xa habían comunicado ao estaleiro que estaban a estudar esa posibilidade.
Algunhas fontes consultadas precisaron que a débeda do estaleiro, sen contar créditos financeiros ou pagos que están aínda dentro de prazo, elévase a uns “5 ou 6” millóns de euros que se deben a unha vintena de empresas auxiliares polos proxectos da armadora Havila, mentres que se está “ao día” ou dentro de prazo nos pagos ás empresas que traballan no cruceiro de Ritz Carlton.
FUTURO DO ESTALEIRO
Por outra banda, o comité de empresa confirmou que as empresas auxiliares que quedaban no estaleiro “están a retirarse“, tras ter coñecemento da presentación do preconcurso, e espérase un período de baixa actividade ata que se despexen as incógnitas sobre o futuro de Barreras, e confírmese, como se prevé, a entrada do fondo de capital Oaktree (cun 51 por cento ou mesmo adquirindo o cento por cento das accións).
A día de hoxe, o principal accionista de Barreras segue sendo PMI, filial da petroleira mexicana PEMEX, co 51 por cento das accións, e que foi a que materializou o cesamento do que foi presidente do estaleiro nos últimos anos, José García Costas, e doutros dous directivos da súa confianza.
O estaleiro ten actualmente en carteira varios encargos: dous cruceiros de luxo para Ritz Carlton The Yatch Collection (un en construción xa avanzada), un barco para a naviera Armas (que está en fase de deseño e preprodución) e dous buques para a armadora Havila (que están parados por problemas de financiamento que se traduciron en falta de pagamentos ás auxiliares).
O presidente do comité de empresa, Sergio Gálvez, recoñeceu que o ánimo do persoal (uns 200 traballadores) é de “certa tristeza e pesar” por “chegar a esta situación“, pero precisou que tamén hai que deixar lugar ao “optimismo” pola previsible entrada no accionariado dun socio “con ‘punch’ financeiro”, en alusión ao fondo Oaktree.
Se se materializa a venda, apuntou, “parece que o futuro está garantido” porque, en definitiva, “hai unha parte que quere comprar, e outra que quere vender”.
De feito, representantes deste fondo están “auditando” o estaleiro para coñecer en detalle a súa situación, e mantiveron contactos con Pymar e coa Xunta encamiñados a explorar a posibilidade de que a administración poida achegar garantías se, finalmente, Oaktree faise coa propiedade de Barreiras.
“Nós tamén queremos unha venda controlada, non que chegue alguén e pegue a ‘escapada’ pouco despois”, precisou Gálvez, quen trasladou a súa “preocupación” polos prexuízos que esta situación supón para os “800 ou 900 traballadores” da industria auxiliar afectada.
GARCÍA COSTAS
Por outra banda, o ata agora presidente do estaleiro e dono dun 24,5 por cento das accións, José García Costas, eludiu pronunciarse sobre a situación do estaleiro.
O empresario galego evitou referirse a a débeda de Barreiras, e afirmou que “está a haber moitas especulacións que non son certas“. “Xa falarei con calma, cando amaine o temporal”, prometeu.