O Tren Celta, que comunica a estación Vigo Guixar con Porto Campanha, deixará de ser directo a partir deste domingo, día 17 de agosto, para pasar a facer transbordo en Viana do Castelo por “razóns operativas”.
Así o anunciou finalmente Renfe nun comunicado na súa páxina web, onde explicou que este servizo ‘intercity’ manterá os seus horarios habituais pero os viaxeiros terán que cambiar de tren en Viana do Castelo. “Rogamos desculpen as molestias”, sentencia o conciso comunicado da compañía.
Ante esta noticia, o secretario xeral do Eixo Atlántico, Xoán Vázquez Mao, criticou a situación que vive o servizo, que é utilizado por centenares de peregrinos para chegar ou regresar dos seus países de orixe ou visitar outras rexións de Portugal.
Así, criticou que tanto Renfe como a súa homóloga lusa Comboios de Portugal “tírense a pelota” e “non cumpran coa súa obrigación de servizo público”. “É unha decisión tomada a traizón en pleno mes de agosto, cando todo o mundo está de vacacións”, subliñou, en declaracións a Europa Press.
Vázquez Mao apuntou á deterioración dos trens que prestan este servizo que, segundo explicou, son “moi vellos” e pertencen a Renfe pero están alugados por Comboios. Para el, trátase dun contrato “abusivo” cun custo demasiado alto para a “chatarra” de trens que se prestan.
Desde o Eixo Atlántico aseguraron que o Tren Celta, utilizado tamén por estudantes de ambos os lados da ‘raia’, é unha liña ferroviaria que “nunca lles interesou”. “Tanto é así que a explota Comboios”, engadiu, indicando que “o lóxico” sería que ambos os operadores tivesen un convenio de liña internacional.
Por todo iso, pediu responsabilidades políticas en ambas as partes da fronteira, preguntándose tamén por que a Xunta non solicitou ao ministro portugués de Transportes, na súa visita a Galicia ,que repuxese esta liña.