O Porto de Vigo alcanzou en 2024 unha cifra récord de 300.000 TEU (unidades equivalentes a colectores de 20 pés), o que representa un aumento do 31,6 % respecto ao ano anterior, consolidándose como unha das terminais máis activas de España. Paralelamente, intensificouse o control de colectores sospeitosos, con preto de 4.000 inspeccións realizadas e a incautación de 1.400 quilos de cocaína, segundo datos proporcionados pola Garda Civil e Aduanas.
O Porto de Vigo sitúase á cabeza nacional no que se refire á porcentaxe de colectores inspeccionados respecto ao total, segundo destacou o xefe da sección Fiscal da Garda Civil no porto, Javier. Estas inspeccións forman parte do traballo da Unidade de Análise de Risco (UAR), composta por gardas civís e funcionarios de Aduanas, que analiza rutas marítimas, empresas e mercadorías para detectar posibles riscos.
O método de control inclúe desde a apertura de portas dos colectores ata inspeccións mediante escáner, priorizando aqueles procedentes de zonas clasificadas como ‘puntos quentes’, como Colombia e Brasil. Moitas das drogas atopadas son transportadas mediante o método ‘rip off’ ou ‘gancho cego’, no que os estupefacientes se introducen en colectores de empresas legais sen o seu coñecemento.
A actividade do Porto de Vigo creceu entre un 35 % e un 40 % nos últimos anos, o que complica o control total das mercadorías, segundo explicou o responsable da Garda Civil. A terminal mantén operativas seis rutas con Sudamérica, desde onde se importan principalmente froitas refrigeradas, pero tamén mercadorías que requiren maior supervisión.
O PAPEL DE TERMAVI NA XESTIÓN E SEGURIDADE
A xestión da terminal corre a cargo de Termavi, cuxo centro de control opera como o ‘cerebro’ da actividade portuaria. Con máis de 250 cámaras e un sistema de software avanzado, supervisa todos os movementos marítimos e terrestres. Esta coordinación é clave para apoiar o traballo da Garda Civil e Aduanas na detección de actividades ilegais.
Pablo González, director de comunicación de Termavi, destacou que a colaboración cos corpos de seguridade alcanza “o 200 %”, facilitando tanto o control da legalidade das mercadorías como a seguridade no recinto portuario. ‘As condicións da terminal son especiais debido ao seu carácter aduaneiro e á presenza de controis rigorosos de acceso e circulación’, explicou.
A pesar do incremento no tráfico de mercadorías e nos intentos de introducir drogas, os responsables da terminal e da seguridade insisten en que a coordinación e o rigor nos controis son fundamentais para manter o Porto de Vigo como unha das principais plataformas loxísticas de España e un exemplo no ámbito da seguridade portuaria.