Máis dun 90% da representación social de Stellantis Vigo deu este luns luz verde ao novo convenio da planta, que estará vixente entre 2024 e 2027 e que incluirá novos contratos, subidas salariais e outros beneficios para os empregados.
En concreto, o Sindicato Independente de Traballadores (SIT-FSI), UGT e Comisións Obreiras (CC.OO.) apoiaron o documento, quedándose fóra da firma a CUT, que obtivo algo menos do 9% dos votos nas últimas eleccións sindicais na factoría.
“Este Convenio permite alcanzar un punto de equilibrio razoable entre a lexítima demanda da representación social para mellorar as condicións económicas e sociais do persoal e as necesidades que ten a empresa para seguir sendo competitiva e robustecer o seu plan industrial nos próximos anos”, segundo informou a empresa aos seus traballadores.
En concreto, a oferta final estrutúrase ao redor de catro eixos. O primeiro deles é o plan industrial para a factoría, no cal o grupo automobilístico comprometeuse a adxudicar ao centro de Vigo a súa próxima arquitectura de vehículos eléctricos, cuxo lanzamento está previsto para 2027 e 2028.
En canto ás condicións económicas, esta mellora baséase nunha parte fixa ligada á evolución do IPC e unha variable vinculada aos obxectivos do consorcio, “cuxo importe medio nos últimos anos representou un montante superior a unha paga extra”, segundo reivindicou a firma.
AUMENTO SALARIAL
Así, o aumento dos salarios será do 50% do IPC do ano anterior nas táboas salariais, e un complemento individual do outro 50% do IPC, sempre que este non supere o 4%. Se é maior a esta porcentaxe, abonarase unha paga non consolidable polo importe equivalente.
O terceiro eixo ten que ver co emprego e o desenvolvemento profesional, recolléndose no convenio a realización de 1.000 evolucións de contratos estables, desagregadas en 200 contratos fixos, 350 novaciones de tempo parcial a completo e 450 retiradas de cláusula de variabilidade. Tamén se promocionarán a unhas 1.000 persoas.
O último punto son outro tipo de beneficios sociais, con medidas como rotacións na liña de produción e fóra dela para mellorar as condicións dos empregados, así como a posta en marcha de mecanismos para unha mellor conciliación da vida laboral e familiar (permisos retribuídos, novas axudas sociais ou ampliación das medidas de conciliación).
Tras esta oitava reunión, na cal os sindicatos se situaron sobre o novo convenio de Stellantis Vigo, este martes procederase á firma do mesmo.
O único sindicato que rexeitou o novo convenio foi a CUT, pola regresión “en materia económica e social” que suporá. Vitor Mariño asegurou, en declaracións a Europa Press, que o tope á subida salarial é “un novo retroceso económico” para os empregados.