A cidade de Vigo, un ano máis, sitúase á cabeza do gasto na iluminación das rúas durante a campaña do Nadal, cun investimento superior aos 2,37 millóns (aos que hai que sumar outras partidas para outros elementos decorativos, actividades e instalacións de lecer), o que supón catro veces máis que o que gasta a seguinte cidade galega neste ranking, que é Ourense, cunha partida de case 600.000 euros. A urbe olívica adxudicou o contrato das luces que adornarán as rúas en Nadal (con 11 millóns de leds) por case 9,5 millóns de euros, para catro anos, e a formalización do devandito contrato, asinado coa empresa andaluza Ximénez, realizouse a mediados de outubro, o que motivou que a instalación dos adornos comezase máis tarde que outros anos, cando en agosto ou setembro os operarios xa estaban polas rúas da cidade colocando os cableados e os adornos.
Como cada ano, o gran abeto de luz e música de Porta do Sol será un dos principais atractivos do Nadal vigués e escenario do acto de aceso, que terá lugar o 24 de novembro ás 20,30 horas. Unha árbore que, segundo proclamou o alcalde, Abel Caballero, alcanzará unha altura de 44 metros, e será “o máis importante do mundo” e de “a historia da Humanidade”.
A cidade de Ourense sitúase como segunda no que respecta a investimento en iluminación do Nadal, cunha partida de case 600.000 euros e a instalación de 1.700 elementos decorativos. Ximénez tamén será a empresa encargada un ano máis de instalar a iluminación do Nadal na Coruña. A capital de Galicia, Santiago, adxudicou a súa iluminación do Nadal por case 215.000 euros, mentres que o investimento en Ferrol é duns 153.757 euros. Lugo decidiu este ano prorrogar o contrato das festas pasadas, que ascende a 153.670 euros, ademais duns 41.000 euros da montaxe das casetas do mercado do Nadal. Pola súa banda, Pontevedra investirá uns 140.000 euros na iluminación.
MELLORES PREVISIÓNS HOSTALEIRAS
O ‘tirón’ da iluminación do Nadal como atractivo turístico creceu exponencialmente nos últimos anos, especialmente pola campaña que se fai desde o Concello de Vigo, aínda que tamén noutras cidades. O presidente do Clúster Turismo de Galicia, Cesáreo Pardal, explicou a Europa Press que, con carácter xeral, todas as grandes cidades teñen “boas expectativas” de ocupación durante as semanas que dura esta campaña de Nadal, coa cidade olívica nun posto destacado.
A pesar de que “o factor climatolóxico inflúe moito” neste tipo de visitas, Pardal recoñeceu que o aumento de turismo vinculado ao Nadal, cos beneficios que reporta a sectores de actividade como a restauración, “é o mellor que lle pode pasar a unha cidade”.
O presidente do Clúster Turismo de Galicia sinalou que Vigo ten unha previsión que roza o “cento por cento” de ocupación “xa a partir do último fin de semana de novembro”. Ademais, explicou que o atractivo da cidade olívica, cuxo caso é “excepcional”, serviu tamén de acicate a outras urbes galegas, que incrementaron a súa aposta para ofrecerse como destinos turísticos nesas semanas.
Precisamente, o presidente da Asociación de Hostalaría de Vigo (Ahosvi), Iván Sánchez, prevé “moito éxito” durante a campaña do Nadal para os establecementos olívicos, con mellores datos mesmo que en 2022. En declaracións a Europa Press, dixo que na actualidade os hoteis están a recibir “moitas máis reservas” que o ano pasado, con “máis grupos solicitando habitacións”. Sánchez explicou que o fin de semana con maior demanda son o do 9 e 10 de decembro, coincidindo coa ponte da Constitución, así como o do 2 e 3 de decembro, xa que en Portugal o día 1 é festivo.