A compañía naviera Suardiaz puxo en marcha este xoves a primeira liña marítima que conecta Vigo con Liverpool (Reino Unido) para o envío de subministracións cara á planta que o grupo automobilístico Stellantis ten en Ellesmere Port.
Así, o barco ‘Friedrich Russ’ partirá este venres, día 27 de outubro, da terminal portuaria de Bouzas para realizar a primeira travesía oficial da nova liña marítima Vigo-Liverpool, a través da cal se transportarán ata o 86% dos compoñentes necesarios para a fabricación en Reino Unido de máis de 50.000 unidades ao ano dos vehículos comerciais lixeiros das marcas Citroën, Peugeot, Opel e Vauxhall, nas súas versións eléctricas.
Tras realizar nas últimas semanas as probas necesarias para verificar a operatividade da terminal Queen Elizabeth II, en Liverpool, este xoves comezaron as operacións de carga do buque, levándose a cabo a presentación oficial da ruta coa presenza de Juan Riva, presidente de Suardiaz, e de Ignacio Bueno, director de Stellantis Vigo, entre outros.
Precisamente Bueno puxo en valor a importancia desta liña marítima, que permitirá enviar pezas fabricadas pola propia Stellantis en Vigo e por uns 16 provedores locais. El animou a máis empresas a unirse á iniciativa.
“A través desta nova liña, a planta viguesa de Stellantis, como planta base dos modelos que se fabrican en Ellesmere Port, e o tecido de provedores asociados contribuímos á actividade industrial de Stellantis en Reino Unido”, reivindicou o directivo.
Pola súa banda, Riva sinalou a “data histórica” que supón este xoves, xa que coincide co 50 aniversario da Autoestrada do Mar que conecta Galicia cos Países do Loira.
“Unha vez máis, Suardiaz pon o seu coñecemento e experiencia ao servizo da industria da automoción. Cunha cadea loxística intermodal porta a porta, froito do traballo conxunto entre os equipos de Stellantis e Suardiaz, reforzarase a posición da planta de Vigo e favorecerase a expansión e conectividade do tecido industrial de automoción co Reino Unido”, subliñou.
86% DOS COMPOÑENTES
A través desta ruta, Stellantis Vigo enviará a Ellesmere Port 47 referencias de pezas de chapa, que representarán o 83% da carrozaría dos vehículos, mentres que os provedores implantados na Península Ibérica fornecerán o 86% dos compoñentes cos que se montarán estes automóbiles.
En concreto, o 50% das pezas será expedido por provedores implantados en Galicia, un 24% por subministradores de Portugal e un 12% por empresas situadas no resto de España. Así, ata 16 empresas instaladas en Galicia xerarán con esta subministración un volume de negocio anual de máis de 150 millóns de euros.
A fabricación destes vehículos en Liverpool prodúcese nun escenario de gran volume de ensamblaxe destes modelos para responder á demanda do mercado de vehículos comerciais lixeiros eléctricos, liderado por Stellantis en Europa.
A instalación desta liña marítima permitirá retirar máis de 14.000 camións das estradas europeas e británicas, xa que a outra opción era transportar os compoñentes por terra.
Carlos Botana, o presidente da Autoridade Portuaria de Vigo, puxo en valor que se optou por esta alternativa “máis sustentable”. Tamén valorou que así se “abre unha nova vía para a chegada doutras mercadorías desde Reino Unido”.
A presidenta do Clúster de Empresas de Automoción de Galicia (Ceaga), Patricia Moreira, indicou que esta liña exportará o saber facer do sector na Comunidade cara ao mercado británico, repercutindo na actividade das empresas galegas. “É unha conexión directa cun mercado estratéxico para as nosas empresas e ábrenos novas oportunidades”, sentenciou.
