O copresidente do grupo de estaleiros Armón, Laudelino Alperi, reclamou este luns ao Goberno a revisión do prezo do contrato polo que se adxudicou a construción de catro patrulleiras para a Garda Civil, debido ao incremento non previsto de custos no ano 2022.
Así o trasladou durante a súa intervención no acto formal de entrega da última dese catro embarcacións, ríoa ‘ Lúa’, que se celebrado nas instalacións da empresa en Vigo e en presenza dos ministros do Interior, Fernado Grande Marlaska e de Agricultura, Pesca e Alimentación, Luís Planas.
Laudelino Alperi trasladou o seu agradecemento ao Executivo pero alertou sobre unha “diferenza xurídica” no contrato de obra e instou á revisión dos prezos, xa que se tratou de encargos feitos “a medida” que sufriron modificacións debido ás circunstancias vividas no ano 2022.
Así, referiuse a a “incerteza” na subministración de materias primas, á fluctuación dos prezos e á “inflación desbordada”. Tras advertir de que outros barcos encargados están a atoparse ou se atoparon “na mesma situación”, pediu aplicar esa revisión porque, non facelo, podería supor unha “discriminación” con respecto ao que se fai noutros países.
Segundo subliñou o copresidente de Armón, o sector da construción naval é “sensible” e “necesita agarimo”, e lamentou que non se pode “seguir vivindo de costas ao mar”. A ese respecto, pediu “non desperdiciar” o coñecemento ou a capacidade de investigación e de formación nesta industria, á vez que lanzou “unha mensaxe ás novas xeracións” para que vexan na construción naval un sector “con potencial para crecer e con perspectivas de futuro”.
CARGA DE TRABALLO EN VIGO
Por outra banda, en declaracións aos medios antes de participar na presentación oficial da patrulleira, o director do estaleiro vigués, Santiago Martín, explicou que, nestes momentos, a empresa traballa en nove proxectos.
Así, Armón en Vigo está a terminar un ferry híbrido para a empresa Balearia, e iniciou os traballos de deseño para unha patrulleira oceánica para a Garda Civil. Por outra banda, está a construír dous pesqueiros, un para a captura de vieira para unha empresa de Arxentina e outro para un armador español que faenará nas Malvinas.
Así mesmo, Santiago Martín explicou que Armón ten en carteira a construción de catro buques oceanográficos. Un deles é para o Instituto Español de Oceanografía mentres que os outros tres son para institucións investigadoras de Holanda, Nova Zelandia, e Islandia, respectivamente, e está pendente da adxudicación de varios concursos. Nestes momentos hai unhas catrocentas persoas traballando nas instalacións de Armón en Vigo e a carga de traballo está asegurada ata principios de 2025.