As Forzas e Corpos de Seguridade do Estado aumentaron nos últimos días a presión policial sobre as redes criminais que usan narcolanchas no Estreito de Xibraltar desenvolvendo senllas operacións policiais en Galicia e Portugal, lugares chaves para a loxística destas embarcacións de alta velocidade que cobraron notoriedade tras a morte de dous gardas civís embestidos en Barbate (Cádiz) o pasado 9 de febreiro.
As operacións céntranse na nova xeración dos grandes clans da droga no Estreito, como é o caso dun coñecido narcotraficante da Liña da Concepción (Cádiz) coñecido como ‘La Bola’ que foi obxecto dunha investigación esta semana da Policía Nacional e Garda Civil ata dar co seu refuxio nunha luxosa mansión de Lisboa.
NARCOLANCHAS SEMPRE NA AUGA
Fontes policiais consultadas por Europa Press destacaron a relevancia da operación porque a organización liderada presuntamente por ‘La Bola’ estaba considerada como a “maior rede de narcotransportistas no Estreito“, apoiándose para iso en comunicacións encriptadas e en conexións con outros grupos para introducir haxix e cocaína en España.
“A organización dispuña dunha media de entre oito e dez embarcacións coñecidas como narcolanchas, que se atopaban en todo momento na auga coas súas respectivas tripulacións, así como dunha nutrida rede de pequenas embarcacións que utilizaba para facilitar víveres ou gasolina“, os coñecidos como ‘petaqueros’, segundo informou o pasado martes o Ministerio do Interior.
Para desmantelar a rede de ‘La Bola’ –con 31 detidos, dos que doce estaban xa en prisión– foi clave a colaboración con Portugal, como ocorreu noutra operación a semana pasada da Garda Civil, neste caso centrada nos motores fueraborda que usan as narcolanchas. En ambos os casos actuouse tamén contra a estrutura financeira de branqueo, con apoio da Axencia Tributaria.
GALEGOS DETRÁS DE MOTORES FUERABORDA
O norte de Portugal e Galicia son desde hai tempo obxectivo policial ao ser considerado ‘zona cero’ para a fabricación de moitas narcolanchas, segundo lembraron as citadas fontes policiais a Europa Press. Este venres, a Garda Civil fixo balance doutra operación para desmantelar unha organización galega que fornecía motores fueraborda aos traficantes.
A organización, dedicada igualmente ao branqueo de capitais, operaba entre a provincia de Ourense e o norte de Portugal, desde onde fornecía os motores e lanchas a organizacións da área do Estreito que os utilizaban para o tráfico de drogas e o transporte ilegal de inmigrantes á Península.
Neste caso, foron incautadas oito embarcacións, 25 motores de gran cilindrada, material náutico, radares GPS, antenas e diversa documentación, ademais de computadores, terminais móbiles e 30.000 euros en efectivo.
En 2022, un operativo da Garda Civil xunto á Policía de Portugal constatou xa esta problemática ao desmantelar unha organización asentada no norte de Portugal e sur de Galicia que se dedicaba á construción de narcolanchas. Fabricábanas nunha nave dun polígono en Vigo e, posteriormente, empregábanse para introducir grandes cantidades de haxix en augas do Estreito de Xibraltar.
A conexión co haxix procedente de Marrocos quedou reflectido noutras tantas operacións, como a que realizou a Garda Civil nas illas Chafarinas ao desmantelar no verán de 2019 unha importante plataforma de proxección de narcolanchas, constituíndo unha “gardaría marítima” utilizada para transportar grandes cantidades de haxix.
EMBARCACIÓNS INCAUTADAS DESDE 2018
Tras a traxedia de Barbate con dous gardas civís asasinados, o Ministerio do Interior puxo en valor o Plan Especial de Seguridade do Campo de Xibraltar lanzado en 2018 e reeditado este ano por cuarta vez, xa que deixa datos como a incautación de máis de 1.420 embarcacións usadas polos ‘narcos’.
Interior defende que “se está gañando a batalla” fronte ás organizacións criminais, aínda que recoñecen que “incomodan” as narcolanchas que buscan refuxio nas costas andaluzas tratando de escapar da presión policial.
Unha das medidas en estudo trata de ir un paso máis aló da declaración como xénero prohibido das narcolanchas para, agora, actuar contra os ‘petaqueros’ que achegan a loxística necesaria a este tipo de embarcacións.
As redes de narcotráfico buscan embarcacións de maior potencia para responder á presión policial na zona do Estreito, o que levou a dispersar os alixos de droga a zonas da costa andaluza e do Levante, incluíndo cada vez “con bastante máis frecuencia” Cataluña e mesmo Portugal.