O presidente da Autoridade Portuaria de Vigo, Enrique López Veiga, anunciou que esta entidade limitou o fondeo de buques nas Illas Cíes a situacións nas que se rexistre un temporal con, polo menos, forza 8 e que estes deberán utilizar un práctico e un remolcador se é preciso, así como asumir o seu custo.
López Veiga concretou que, no documento de Instrución Complementaria ao Fondeo de Buques, inclúese esta medida, que xa foi posta en marcha, segundo indicou nunha rolda de prensa celebrada este venres en Vigo tras a reunión mensual do Consello de Administración.
Deste xeito, no caso de que os buques necesiten fondear en Cíes polas condicións meteorolóxicas, deberán nomear un consignatario, que actuará por conta do propietario. Ademais, cando teñan lugar fortes temporais, para axudar ás manobras, deberán contar cun remolcador e terán que ser fondeados polos prácticos. O custo da prestación destes dous servizos será asumido polos propietarios dos navíos.
Así, o presidente da Autoridade Portuaria sinalou que se aspira a evitar que o fondeadero de Cíes “convértase nun punto de apoio para a competencia” exercida por parte doutros portos. No entanto, asegurou que se continuará coa prestación de “facilidades” en materia de salvamento.
SUBARRENDAMENTOS
Noutra orde de cousas, avanzou que, para evitar a especulación, os interesados en levar a cabo un subarrendamiento de espazos situados en lonxas e andrómenas do porto deberán remitir á Autoridade Portuaria unha “memoria explicativa” na que se detallen as causas que o motivan. Ademais, o Porto de Vigo deberá concretar as razóns que levaron á aceptación ou á denegación de cada solicitude.
Esta iniciativa busca reducir o aumento “exponencial” do custo dos locais, que López Veiga achacara aos subarrendamentos e á especulación xerada cos mesmos. Preguntado pola reunión mantida coa Federación de Usuarios do Porto de Vigo (FUPV) para abordar o aumento das taxas de ocupación dos locais de exportadores e comercializadores, indicou que estes opinaron que estas non eran correctas, pero López Veiga volveu a insistir en que a modificación se debe ao cumprimento da lexislación portuaria e en que non é negociable.
En concreto, o incremento do gravame desde o 0,5 por cento vixente desde xaneiro de 2011 ata o 6,5 efectúase no momento no que se renovan as licenzas destes locais.
Por outra banda, indicou que espera regular “no prazo dun mes” a situación con Audasa en relación ao custo que esta debe asumir pola explotación da ponte de Rande, situado en terreo portuario. A empresa aceptou tras abonar 360.000 euros en sancións impostas polo incumprimento do pago e interpor un recurso ante o Tribunal Superior de Xustiza de Galicia (TSXG).
A preguntas dos medios, López Veiga tamén valorou o funcionamento da lonxa tras a separación dos espazos de primeira e segunda venda e apuntou que levarán a cabo distintas reformas na mesma, como a habilitación dun espazo cuberto de aparcadoiro para comerciantes polo miúdo e a creación dunha nova sala de poxas.