O barco oceanográfico ‘CIM UVigo‘, do Centro de Investigacións Mariñas da institución académica viguesa, poderá estar operativo a partir de finais da próxima primavera para realizar a súa primeira campaña, segundo avanzou o director do CIM, Daniel Rey, que explicou que a embarcación, de 19,5 metros de eslora, dispón de motorización híbrida, eléctrica e térmica. Así o trasladou durante un acto que tivo lugar no porto de Vigo este venres, no que participaron tamén o reitor, Manuel Reigosa, e o presidente da Autoridade Portuaria, Carlos Botana, e que serviu para escenificar a cesión, por parte do porto, dun punto de amarre para o barco da universidade.
Daniel Rey sinalou que o ‘CIM UVigo’ ten unha autonomía de 300 millas e pode alcanzar os 14 nós de velocidade. O barco, ao que aínda lle falta completar o seu equipamento científico (e incorporar á tripulación), estará tamén dispoñible para outras administracións a través dun sistema de reserva. Cando estea operativo, poderá chegar até o bordo da placa continental e realizar actividades como exploración sismo-acústica, mostraxe de sedimentos, ou análises da columna de auga e da biota, todo iso até uns 200 metros de profundidade.
“Dalgún xeito, é a contribución da Universidade de Vigo á Década dos Océanos, e ao Obxectivo de Desenvolvemento Sostible número 14, que é sobre a vida mariña“, explicou o director do CIM, que lembrou que o barco foi construído no estaleiro Rodman Polyships, e financiado pola UVigo, o Goberno de España e a Xunta. Pola súa banda, o reitor, Manuel Reigosa, destacou que este buque é un exemplo de “boa colaboración institucional” entre administracións, que se unen no seu apoio á investigación mariña “de tanto nivel” que hai en Vigo, unha investigación que permite ser “competitivos”.
Reigosa sinalou tamén que a UVigo segue “dando pasos” neste ámbito e afirmou que agarda que “algún día” poida estar pechado o proxecto do campus do Mar nos antigos terreos da ETEA. Mentres, o presidente do Porto, Carlos Botana, puxo en valor a colaboración deste organismo coa Universidade de Vigo, e remarcou que o buque ‘CIM UVigo’ é un exemplo de “buque verde” e alíñase coa estratexia da terminal viguesa para ser referente neste ámbito.
