O Goberno de España sancionou con máis de 150.000 euros de multa a Grupo Nores, armadora do ‘Villa de Pitanxo’, por desactivar xeolocalizadores noutros buques mentres faenaban en alto mar preto das costas de Arxentina.
Catro barcos do grupo con base central en Marín están entre as 25 embarcacións, a maioría de empresas galegas, nas que foron detectadas este tipo de irregularidades, segundo as resolucións consultadas por Europa Press que inclúe un informe facilitado pola organización Oceana.
En total, a Dirección Xeral da Mariña Mercante impuxo multas que ascenden a un montante de 158.420 euros por mor de catro expedientes a barcos pesqueiros de empresas que pertencen a Grupo Nores por incumprimentos da normativa que obriga aos buques a feanar con sistemas de geolocalización activados en todo momento.
Entre os buques de Grupo Nores que incorreron nestas irregularidades está un buque xemelgo do ‘Villa de Pitanxo’, o pesqueiro afundido en augas de Terranova en febreiro de 2022 nun naufraxio no que faleceron 21 persoas. Ademais, outra ducia de empresas galegas foron sancionadas por estas prácticas.
En concreto, Pesqueiras Marinenses –Marín– tamén foi sancionado por desconectar de forma reiterada en catro dos seus barcos os sistemas de localización, polo que debe abonar multas que ascenden a un global de 143.000 euros.
O grupo vigués Freiremar (tres expedientes sancionadores por valor de 57.500 euros), a compañía canguesa Moradiña (dúas multas por 79.300 euros) e Gadimar de Bueu (dúas sancións por valor de 39.100 euros) son outras das empresas galegas con máis dun barco implicado nestas prácticas.
Así mesmo, tamén foron multadas as armadoras Profesionais Pesqueiros (Vigo), Gandón (Cangas), Pesca Baqueiro (Vigo), Walvifish (Vigo), Pesqueiras de Bon (Marín) e Pesqueiras Barra (Cangas).
OCEANA CELEBRA AS SANCIÓNS
Nun comunicado, a organización sen ánimo de lucro Oceana felicita ao Goberno español polas sancións impostas ás empresas responsables destes barcos, pois afirma que “poucos países comunitarios” multaron a armadoras por incumprir a normativa que obriga aos buques a manter activado en todo momento os seus sistemas de identificación automática.
Segundo Oceana, os barcos con bandeira española sancionados apagaron repetidamente a súa geolocalizar sen motivos lexítimos “máis de 1.200 veces durante polo menos 24 horas”, o que consituye para a organización unha infracción contra a seguridade marítima e o incumprimento das normativas pesqueiras.
E é que todos os buques pesqueiros con pavillón dun país da UE e máis de 15 metros de eslora debe estar equipado cun dispositivo SIA que transmita localización, dirección e velocidade do buque no mar. Entre as excepcións para desconectar este sistema están, por exemplo, a navegación en zonas frecuentadas por piratas.