InicioPolíticaCruzamento de reproches nun tenso pleno sobre o AVE cun PP que...

Cruzamento de reproches nun tenso pleno sobre o AVE cun PP que abandonou a sala

Caballero anuncia tres manifestacións e concertos benéficos a favor do AVE e da saída Vigo-Porriño por túnel.

PUBLICADO O

- Advertisement -

O pleno extraordinario convocado en Vigo polo alcalde para defender o AVE Vigo-O Porto no horizonte de 2030 e o AVE directo a Madrid por Cerdedo aprobou, co voto do grupo de goberno e a abstención do BNG –o PP abandonou a sala cualificando a sesión de “farsa”–, a moción defendida polo propio Abel Caballero, aínda que se converteu nun cruzamento de acusacións entre PSOE e PP, e tamén de reproches do rexedor cara ao BNG, e incapaz de chegar a un acordo unánime de cidade para a defensa duns proxectos de infraestruturas estratéxicas.

O rexedor olívico, encargado de defender a posición do goberno local, fixo un repaso de todas as vicisitudes polas que pasaron as conexións ferroviarias de Vigo (tanto a Madrid como ao Porto), remontándose ao ano 2002, cando o goberno de Aznar e Álvarez Cascos “deixaron á cidade sen AVE” directo a Madrid, e afeou que o alcalde nacionalista de entón, Lois Pérez Castrillo, aceptou a solución de trazado que obrigaba a ir por Santiago e o Concello “no seu conxunto” non tivo “coraxe” de defender o AVE directo.

Así mesmo, recoñeceu que, sendo candidato á alcaldía por primeira vez, en 2007, tivo “dúbidas” sobre a actuación do entón goberno socialista de Zapatero achega do AVE e que por iso lanzou o ‘órdago’: non aspiraría á Alcaldía se non se garantía o AVE a Madrid por Cerdedo para 2012. Caballero negou posteriormente, e en varias ocasións, que condicionase a súa candidatura a ese prazo, e chegou a matizar que, en realidade, a súa demanda era que o AVE chegase ao mesmo tempo a Vigo que á cidade da Coruña, pero este mércores, no pleno, variou a súa versión, 17 anos despois.

“Zapatero lanzou o estudo informativo, pero non ía suficientemente rápido e eu planteime”, explicou, recoñecendo que puxo sobre a mesa renunciar á candidatura, e engadiu: “Tiña dúbidas. Pero esa foi a decisión crave para ter AVE, porque inmediatamente Touriño (entón presidente da Xunta) instou a Fomento a facer o AVE a Vigo e Fomento dixo que si, por iso fíxose a declaración de impacto ambiental”, aseverou. “Se seguise Zapatero teriamos AVE hai moitos anos”, proclamou. O alcalde tamén rememorou que “infelizmente”, o PSOE foi substituído no Executivo polo PP de Rajoy e “empezou a freada” ao AVE por Cerdedo, que logo foi retomado por Pedro Sánchez. O actual goberno socialista “tivo que empezar de cero”, subliñou, e sinalou que xa se produciron avances, como o estudo hidroxeolóxico.

Con respecto ao Saída Sur e ao AVE ao Porto, reiterou que foi grazas a el que se fixo a entrada desde o Eixo Atlántico nun túnel, porque o proxecto inicial, en superficie, desbarataría “para sempre” a posibilidade de continuar o trazado cara á fronteira portuguesa. Así, defendeu que esa Saída Sur tamén está en marcha, coas catas arqueolóxicas, o estudo de alternativas e o estudo informativo “que estará acabado a principios de 2025”. Caballero insistiu en que o prazo de 2030, referendado nos cumes hispanolusas de Garda (2020) e Viana (2022), para a conexión co Porto é “irrenunciable” e que o seguirá defendendo “por encima do Goberno e por encima do partido”.

Ademais, o alcalde aproveitou a súa intervención para anunciar a convocatoria de tres concertos reivindicativos e manifestacións os próximos 26 de novembro, 11 de decembro e 3 de xaneiro para reivindicar e defender o AVE a Madrid, o AVE ao Porto e a nova autovía Vigo-O Porriño en túnel.

PLENO PARA “LAVAR A CARA” DO PSOE

Pola súa banda, o grupo municipal do PP lamentou que Caballero convocase un pleno, sen acordar un texto coa oposición nun tema tan importante, coa única finalidade de “saír como auténtico defensor do AVE” e “desviar responsabilidades, sementar discordia e lavarlle a cara ao PSOE”, despois de que Pedro Sánchez trasladase que a súa prioridade é o AVE Madrid-Lisboa e non o Vigo-O Porto. “Esta é unha moción obscena, ventaxista e tramposa, e faise un uso perverso do Pleno polo interese político de Abel Caballero e do PSOE”, censurou o portavoz ‘popular’, Miguel Martín, que sinalou que o grupo de goberno expuxo no seu texto “unha encerrona, con puntos imposibles de aceptar, buscando o voto en contra do PP”.

Tras lembrar as promesas incumpridas de gobernos socialistas sobre o AVE, cuestionou “que fixo” Sánchez nos últimos anos, senón “estudos e pór escusas”. “Debería ser o alcalde o que pedise perdón, pero o pasado, pasado está (…) pedímoslle altura de miras, que busque unha alianza para facer do AVE unha cuestión de cidade e non partidista”, reclamou, antes de concluír que “a influencia que ten o rexedor no Goberno de Madrid é ‘cero patatero'” e, á hora da verdade, decatouse dos plans de Sánchez sobre o AVE Vigo-O Porto “como todos, pola prensa”.

O PP presentou unha emenda para que se eliminasen os puntos referentes ao recoñecemento ao Goberno de España “de seguir co proxecto paralizado e abandonado polo goberno de Rajoy”, e tamén o relativo á esixencia dunha desculpa por parte de PP e BNG. Miguel Martín avanzou que, de non ser aceptada (como así ocorreu), pedirán a convocatoria doutro pleno cunha proposta de acordo “que poden aprobar todos”. Finalmente, ao non aceptarse a súa emenda, o grupo acabou por abandonar o pleno antes da votación, acusando o goberno local de convocar unha “farsa”, sen interese por chegar a un acordo de cidade.

“AXUSTE DE CONTAS”

Mentres, o portavoz do BNG, Xabier Pérez Igrexas, que tamén criticou que non se convocou á Xunta de Portavoces para chegar a un acordo sobre o texto a debate, lamentou que Caballero convertese o pleno extraordinario en “unha especie de axuste de contas”, con manifestacións cheas de “falsidades e insidias”, no que respecta ao goberno local nacionalista de Castrillo, que si deu “unha enérxica resposta” en favor do AVE de Vigo a Madrid.

Pérez Igrexas censurou tamén o intento do goberno local de “desviar a atención” do importante, que é a “discriminación” que supón postergar o AVE Vigo-O Porto por parte do actual Goberno central. “Fronte ao ruído oportunista, a cidade débese expresar, é o momento de grandes acordos e apelamos á responsabilidade. Non caben cambadelas partidistas, nin actos propagandísticos como quere Rueda (en alusión ao ‘acto cívico’ anunciado pola Xunta), nin novos plenos fantasma, nin tampouco concertos frívolos; é momento de estar á altura”, incidiu.

Por iso, o BNG presentou unha emenda para propor un único acordo: reclamar ao Goberno de España que axilice o AVE Vigo-O Porto para que se cumpra o prazo de 2030, e que reflicta nos Orzamentos Xerais do Estado as partidas necesarias. A emenda foi rexeitada por Caballero, que tampouco accedeu a votar a proposta do BNG “punto por punto”, por separado, de modo que os nacionalistas abstivéronse.

Deste xeito, o PSOE fixo valer a súa maioría absoluta para dar luz verde á proposta exposta polo alcalde, de demandar aos gobernos de España e Portugal o AVE Vigo-O Porto para 2030, de avanzar no Saída Sur e na que tamén se pide expresamente recoñecer os pasos dados polo goberno de Pedro Sánchez e esixir do PP e o BNG que “pidan perdón” polas súas posicións de paralización ou silencio ante decisións que relegaban á cidade a quedar sen esa conexión.

ÚLTIMAS

Familias e sindicatos manifestaranse para esixir profesores para alumnos ingresados en Saúde Mental no Cunqueiro: “Non nos queda outra”

Familias de Vigo planean unha manifestación para esixir á Xunta de Galicia profesores para alumnos ingresados...

Un accidente múltiple provoca colas quilométricas na AP-9 á entrada de Vigo

Un accidente múltiple, no que ata catro vehículos víronse implicados, provocou na tarde deste...

Un proxecto da UVigo realiza traballos na ‘raia’ para diminuír o risco de grandes incendios

O proxecto Firepoctep+, liderado pola Escola de Enxeñaría Forestal da Universidade de Vigo (UVigo),...

Convocada unha manifestación por Resposta Feminista polo 25N en Vigo para que “a vergoña cambie de bando”

Resposta Feminista, unha plataforma nada en Vigo coa vocación de convocar mobilizacións unitarias do...