O alcalde de Vigo, Abel Caballero, anunciou que o Concello presentou alegacións contra o proxecto de ampliación da terminal de portuaria de Bouzas, que se atopa en proceso de avaliación ambiental, e advertiu de que resulta “inadmisible” a realización de novos recheos na ría. Por iso, expuxo a instalación de novos silos para aumentar o espazo dispoñible.
Nunha rolda de prensa, explicou que a Autoridade Portuaria expón tres alternativas con ampliacións de entre 60.000 e 85.000 metros cadrados para incrementar ata en catro as atracadas dispoñibles.
Con todo, sinalou que, para o Concello, resulta “inviable e inadmisible expor ningún tipo de recheo na ría de Vigo” e “menos de entre 60.000 e 85.000 metros cadrados”. Así, incidiu en que este tipo de actuacións “téñense que acabar para sempre” dado o impacto ambiental que levan para a zona e, en especial, nun momento no que se traballa para a candidatura das Illas Cíes como Patrimonio da Humanidade.
Neste sentido, Abel Caballero incidiu na necesidade de que se “cambie o enfoque” e achéguense “solucións que garantan a operatividade do porto sen un só recheo”. Sobre este punto, apostou por realizar “unha primeira rotación” ante a aposta da Autoridade Portuaria por “levar un novo tren” a Bouzas “rompendo toda a cidade“. “Non sabemos que pretende levar, o que sabemos é que Citroën non quere ferrocarril na súa empresa”, resolveu tras lembrar o peso do transporte de vehículos na actividade do porto.
Nesta liña, o rexedor considerou “contraditorio” que se busque implantar unha conexión de ferrocarril que “dá a impresión” de que suporá “menos superficie para coches en Bouzas” aínda que se realice de modo paralelo unha ampliación da terminal portuaria. Por iso, concluíu que “con non facer o ferrocarril”, a zona “xa non necesita un recheo”.
UTILIZACIÓN DE ESPAZOS
Posteriormente, o alcalde afirmou que a medio prazo, nos próximos 15 anos, será preciso reformular a utilización de espazos, “a medida que venzan as concesións de operacións que nadan ten que ver con carga e descarga do porto”.
Ademais, sinalou que no deseño da reorganización para obter máis espazo débese ter en conta a Plisan e o feito de que haxa terreos portuarios “infrautilizados” en zonas como Guixar. En todo caso, recalcou que a capacidade do Porto pode ampliarse “sen facer nin un só metro cadrado” de recheos na ría.