A presidenta de Adif, Isabel Pardo, recoñeceu a “importancia” da conexión de Vigo e o seu porto co Corredor Atlántico. Por iso, mediante unha carta remitida ao alcalde, Abel Caballero; sinalou que a Comisión Europea propuxo incluír na rede básica o tramo que discorre pola cidade.
Nesta liña, Pardo subliñou a relevancia da unión do corredor ferroviario coa cidade olívica para “canalizar tráficos cara ao sur (…) e a meseta”. Deste xeito, insistiu tamén en que Adif considera “prioritarias” as conexións cos portos debido a que permiten canalizar movementos de mercadorías “cara á rede ferroviaria”.
Así, apuntou que a Comisión Europea propuxo incluír o tramo situado entre Galicia e Asturias mediante a liña que discorre pola Coruña, Vigo, Ourense e León na ampliación dos corredores da rede básica.
A ese respecto, apuntou que ese documento “será aprobado oficialmente en 2020”, de acordo co novo marco regulatorio que se establecerá para a xestión de fondos do mecanismo Conectar Europa para o período 2021-2027.
Na misiva, a presidenta de Adif apuntou ademais que a proposta do órgano europeo incluíu o tramo comprendido entre Vigo e O Porto –a denominada saída sur– na rede global.En concreto, a rede básica, cofinanciada pola Unión Europea (UE), é a principal e deberase articular antes de 2030, mentres, o horizonte da rede global sitúase en 2050.
RESPOSTA DO ALCALDE
En rolda de prensa, o rexedor olívico saudou a misiva recibida e puxo en valor que, mediante a mesma, garantiuse a conexión de “Vigo e o seu porto” co Corredor Atlántico.
Ante esta situación, denunciou que o Grupo Parlamentario Popular levase á Cámara galega unha iniciativa para urxir ao Goberno central a elaborar os proxectos necesarios para acceder aos fondos europeos para o Corredor Atlántico e “nunca (expuxese) nada relacionado coa alta velocidade de Vigo”.