A concesionaria da autoestrada AP-9, Audasa, presentou escrito ante o xulgado formulando a súa oposición á demanda presentada pola Fiscalía (e á que se adheriu a asociación En-Colectivo) polos prexuízos sufridos polos condutores durante as obras de ampliación da ponte de Rande, e no que alega que a súa actuación non se pode cualificarse de práctica abusiva.
No escrito, a empresa sinala, entre outras cuestións, que a afección ao tráfico durante a execución dos traballos (entre 2015 e 2018) era “ineludible”, e que tería sido “máis doado e menos custoso se as obras se executasen pechando a autoestrada ao tráfico”.
En todo caso, Audasa defende que cumpriu todas as “obrigas” que asumira nesa actuación, e que a execución dunha “obra de interese público” non pode ser cualificada como “práctica abusiva”, nin tampouco se lle pode responsabilizar de incumprir o seu contrato cos usuarios da autoestrada.
Por outra banda, a concesionaria tamén expón que os condutores tiñan unha alternativa “coñecida” e libre de peaxe (usando a N-550 entre Pontevedra e Vilaboa, e a N-554 entre Vilaboa e a ligazón do Morrazo), a pesar do que cal, “optaron libremente e con pleno coñecemento da existencia das obras”, por utilizar a ponte de Rande.
Ademais, abunda a empresa, o nivel de servizo prestado durante eses traballos foi “o adecuado” porque, pola contra, se denunciaron os problemas durante o período de execución das obras.
EN-COLECTIVO
Pola súa banda, a Asociación En-Colectivo expresou o seu rexeitamento a estes argumentos, e critica que é un intento da concesionaria por “dilatar” o proceso e eludir a súa responsabilidade, para evitar ter que indemnizar aos usuarios da AP-9.
A ese respecto, tachou de “inconsistentes” as explicacións da empresa, e lembrou que existe unha relación contractual pola cal os usuarios pagan unha peaxe, e deben recibir un servizo cunhas condicións determinadas de velocidade, seguridade e fluidez do tráfico.
Do mesmo xeito, nega que exista unha alternativa á ponte de Rande “coas mesmas prestacións e competitividade”, xa que o itinerario que suxire a empresa supón “duplicar o tempo investido en percorrer o mesmo traxecto”.
En todo caso, esta plataforma subliñou que a propia Audasa recoñece no seu escrito 86 incidencias (das algo máis de 200 retencións documentadas na demanda), e confirmou que manterá a súa reclamación para que se reintegren as peaxes aos afectados.
O proxecto artístico para a ponte de Rande que nunca se realizou