O presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, xuntou a parte da cúpula do seu goberno, e dos que xa non están nel –entre eles ao actual líder e candidato do PP en Santiago, Agustín Hernández–, para presumir de autovía. Foi na apertura dos dous novos tramos da Autovía do Morrazo, unha vía pola que dixo, circularán entre 13.000 e 14.000 vehículos ao día, que no verán chegarán a 20.000, con picos de 30.000.
O presidente autonómico trasladou o seu agradecemento aos técnicos e traballadores da obra, pola súa destreza; e aos veciños do Morrazo, pola súa “paciencia por aguantar tanto tempo o peche do corredor” e polo seu “comportamento exquisito”. Agora, “Cangas, Bueu, Vilaboa e Marín están máis unidos que nunca con Vigo”, incidiu, evitando mencionar a Moaña na súa intervención.
Feijóo, definiu esta obra como unha infraestrutura “demandada pola xente, as cifras, o rigor e os tráficos”, e, por tanto, “imprescindible”. Na inauguración, autoridades e prensa realizaron un percorrido en autobús desde o inicio da autovía, na rotonda de Rande e Moaña, até o final segundo tramo. No acto, ademais de Feijóo e do vicepresidente da Xunta, Alfonso Rueda, estiveron presentes a conselleira Ethel Vázquez e os alcaldes de Cangas, Bueu e Marín, aínda que faltou a rexedora de Moaña pola negativa de Xunta a emendar nun viario uns problemas que vincula ás obras.
Feijóo remarcou que este é un “acto simbólico pero importante“, porque esta obra –que eloxiou que se terminou “en prazo”, a pesar de que este foi un inverno con moitas precipitacións– permitiu “mellorar a infraestrutura” do Corredor do Morrazo e axudará “á xente” da zona “a vivir mellor”.
No transcurso do seu discurso, o presidente chamou ao exconselleiro de Infraestruturas, Agustín Hernández, a unirse ao grupo que presidía o acto xunto a el. Alí, lembrou que “hai 15 anos menos un día que se estaban iniciando” as obras de desdobramento do corredor, e a estas alturas “cumpriuse a palabra dada”.
AUSENCIA DE MOAÑA
No relativo á ausencia da alcaldesa de Moaña, a conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, manifestou a súa “sorpresa” e lamentou esta decisión da edila nunha xornada que tachou de “histórica para a comarca e para Moaña”, coa posta en servizo de dous tramos dunha autovía que fai que “queden atrás eses atascos” polo centro desta localidade.
Nesa liña, trasladou a súa “pesar” por esta postura “de última hora”, que considerou unha “confrontación artificial sobre un asunto incomprensible”. “Traslada que se afectou un viario municipal polas obras. Non é así, non se afectou polas obras, acredítano os informes técnicos” da Axencia Galega de Infraestruturas”, selou.
A colación disto, comentou que non se pode “tolerar esa actitude” por parte da rexedora, despois de “dous anos traballando e colaborando na execución da autovía da man de veciños e concellos”. Ademais, engadiu, a Xunta vai actuar “no firme” entre Meira e Fraga e está “a realizar actuacións complementarias que suman máis de 800.000 euros”.
A pesar de todo, insistiu en que a Administración autonómica ten “a man tendida para mellorar a seguridade viaria”, polo que trasladou a súa “disposición de colaborar nese viario, nun convenio coa Deputación e o Concello, que son os auténticos responsables dese viario non afectado as obras”.
OBRA DIFÍCIL
Feijóo apuntou que só falta “un terzo” da obra, que se atopa en execución e espérase que poida abrir antes do verán de 2019. “Mereceron a pena as dificultades, buscar diñeiro onde non o había” e acometer “unha obra ben difícil, porque ampliaba a calzada seguindo o trazado anterior” e contaba con puntos de “enorme complexidade”, indicou.
Destacou, ademais, que se acometeron viadutos e ensanchouse un túnel a través dunha obra “singular”, que é “a primeira vez que se fai en España” e que permitiu manter o Castro de Montealegre –no que este ano farán escavacións–.
OBRAS DE RANDE
O presidente mantivo que tampouco foi fácil traballar nas obras da autovía “en sintonía coa ampliación da ponte de Rande”. Sobre isto lembrou que se conseguiu “modificar” o proxecto da ponte, porque inicialmente desde O Morrazo “só podíase usar o carril exterior ” e convenceuse a Fomento de que suporía atascos, polo que agora pódense usar tanto os carrís centrais como os novos.
Desde este punto de vista, considerou que “as cousas se fixeron da forma correcta”. No entanto, dirixiuse á concesionaria para que “execute de forma inmediata as tarefas de conservación” –que aínda está a realizar após a apertura dos novos carrís–, e déalle “prioridade”.
“Advertimos hai tempo xa ao Ministerio de Fomento e á concesionaria que nós non iamos variar o momento de apertura desta autovía; por tanto, espero que tomen nota e finalicen os traballos de conservación este mes ou, se é posible, antes”, porque se vai a incrementar o tráfico desde O Morrazo, inidicou.
OUTRAS OBRAS
Feijóo manifestou que agora continuarán os traballos para a apertura do terceiro e último tramo da nova autovía, desde a ligazón de Meira até Cangas, pero agregou que a Xunta mantén outras actuacións na contorna, como quitar os tramos de concentración de accidentes no Morrazo.
Tamén, como responsable da Administración autonómica, asegurou que vai “tutelar e velar polo cumprimento” por parte do Goberno central do compromiso de levar a cabo a autovía entre Vigo e O Porriño, que será libre de peaxe. “Estou seguro de que o imos a conseguir se seguimos unidos como o estamos nesta mañá”, concluíu.
OS DOUS TRAMOS INAUGURADOS
Os representantes da Axencia Galega de Infraestruturas Manuel Fernández e Daniel Núñez explicaron aos medios de comunicación e ás autoridades que os dous tramos abertos ao tráfico este venres suman máis de 7 quilómetros de longo e 55 millóns de euros de investimento en total.
O primeiro, entre Rande e Domaio, contou cun investimento de 20 millóns de euros e, entre as súas peculiaridades inclúe o túnel de Montealegre, que se tivo que ampliar até catro carrís para protexer o castro co mesmo nome. Sobre iso, explicaron que se valorou trasladalo pero descartouse pola súa posible destrución e porque perdería a súa contextualización.
Así, optouse por ampliar o túnel sobre a calzada existente, pero supuxo un reto importante porque non había referencia de obras similares en España, e finalmente optouse por facer perforacións para gañar a sección necesaria. O túnel ten 100 metros de longo e pasou de 14 a 22 metros de ancho.
O segundo tramo, entre Domaio e Meira, tivo uns 15 millóns de euros de investimento, e para as obras houbo que realizar escavacións e habilitáronse dúas zonas para que, chegado o caso, póidase abrir unha área de servizo. En ambos os tramos houbo que traballar sobre viadutos, cada un dos cales requiriu un orzamento de cinco millóns de euros.
Agora continúan as obras no terceiro tramo, desde Meira até a segunda saída de Moaña, que ten aproximadamente catro quilómetros e supón un investimento de 15 millóns de euros. Estes traballos, avanzaron, non requirirán novos cortes ao tráfico.