O grupo automobilístico Stellantis confirmou a adxudicación da súa plataforma eléctrica STLA Small ás súas plantas de Vigo e de Zaragoza, pola súa “competitividade, saber facer e clima social”. Nun comunicado, a compañía subliñou que o apoio das administracións públicas foi outro dos motivos que lle levou a tomar esta decisión. STLA Small é unha plataforma nativa eléctrica multienerxía para a fabricación de coches do segmento B, que ofrece unha autonomía de ata 500 quilómetros. Está pensada, segundo subliña a firma, para facilitar unha mobilidade eficiente. Así, o grupo automobilístico, que dispón de 15 marcas entre as que están Peugeot, Citroën, Opel, Fiat ou Lancia, explica que a próxima xeración de modelos atribuídos a ambas as fábricas en Galicia e Aragón producirase sobre esta plataforma.
Por outra banda, o consorcio internacional sinala que a planta de Madrid “terá futuro en Villaverde” máis aló do actual Citroën C4, “o segundo coche máis vendido en Europa no segmento C”, para o que a empresa sinala que está a traballar en varios escenarios que “se comunicarán ao seu debido tempo”. Tras o lanzamento da plataforma STLA Medium en 2023 e o anuncio de STLA Large e STLA Frame en 2024, a STLA Small é a última das catro plataformas globais que son “un dos alicerces da estratexia de electrificación do grupo automobilístico”. Ademais, o grupo formado tras a fusión en 2021 de Fiat Chrysler e Groupe PSA explica que a adxudicación da plataforma STLA Small a Vigo e Zaragoza é complementaria á xa anunciada en decembro de 2024 en Pomigliano (Italia) para modelos compactos.
“En decembro anunciamos que introduciamos STLA Small en Italia, este anuncio, que é complementario a este que facemos co segmento B e con esta operación, e dous países socios aseguramos o futuro de Stellantis, e do noso mercado no sur de Europa”, explicou o director de Stellantis para a rexión de Europa Ampliada, Jean-Philippe Imparato, nun encontro coa prensa. Stellantis indica que esta gama de plataformas garante que o grupo poida ofrecer solucións adecuadas aos clientes en función de “unha ampla variedade de escenarios de adopción da electrificación”. Así mesmo, afirma que todas as súas plataformas globais están deseñadas e concibidas para prolongar o ciclo de vida grazas á intercambiabilidade da química das celas das baterías, os EDM, os investidores de potencia e o software de control.
O PRIMEIRO MODELO EN PRODUCIÓN NA SEGUNDA METADE DE 2027
Imparato detallou que desde o grupo esperan que sobre o segundo semestre de 2027 comece a produción do primeiro modelo, xa que “a planta terá que empezar a ser adaptada e preparada para acceder a esta plataforma”. “Virán algunhas transformacións na planta nos próximos meses, para preparar a integración desta plataforma”, engadiu. Así, este ano e en 2026 o grupo traballará na adaptación das fábricas para comezar a produción, que á súa vez tentará aliñarse cos outros proxectos do grupo en España, como é a recentemente anunciada planta de baterías que xunto con CATL dirixirá en Zaragoza. Aínda que Imparato non quixo detallar aínda os modelos que se producirán en ambas as plantas baixo a plataforma STLA Small, explicou que se implantará en modelos do segmento B e B-SUV, como son o Peugeot 208, o 3008 ou o Opel Corsa.
“GARANTE A TRANSFORMACIÓN”
Tras o anuncio, o ministro de Industria e Turismo, Jordi Hereu, valorou “moi positivamente” a noticia que, ao seu xuízo, pon de manifesto que España conta con plantas “competitivas” e reforza a posición do país como “un dos líderes mundiais en produción de vehículos”. Hereu lembrou que Stellantis obtivo un total de 342,4 millóns de euros das distintas convocatorias do PERTE VEC e PERTE de Descarbonización. Deste total, 139,5 millóns van parar á modernización da cadea de valor das factorías. “Este anuncio confirma que España avanza adecuadamente para converterse no hub europeo da mobilidade eléctrica e conectada”, sentenciou o ministro en declaracións remitidas aos medios de comunicación.