O vicepresidente económico da Xunta, Francisco Conde, advertiu de que “as expectativas non son nada boas” para a fábrica de Stellantis en Vigo sen a conexión á rede de moi alta tensión, que non está incluída na planificación de Rede Eléctrica ata 2026 –aprobada polo Consello de Ministros–.
Na súa resposta a unha interpelación do BNG na Cámara galega, Conde sinalou que esa conexión estaba chamada á mellora da competitividade da planta e de “a industria en Vigo”, pero lamenta que o Goberno non atendese ese investimento que estaba prevista para o período entre 2015-2020.
O conselleiro de Economía censura que “o Goberno de España está a beneficiar a outras comunidades fronte á competitividade do sector de automoción de Galicia”.
Así mesmo, lembra que Galicia opta a 1.200 millóns de fondos europeos a través do proxecto AutoÁncora, mentres se queixa de que a ministra de Industria xa mostrase o seu “apoio explícito” a unha fábrica de baterías de Volkswagen antes da convocatoria oficial.
Respecto diso, asegura que se vai a “seguir en detalle” o Perte da automoción e espera que Stellantis “poida competir en igualdade” de condicións que outros proxectos.
STELLANTIS VIGO
O director da fábrica de Stellantis Vigo, Ignacio Bueno, criticou ao Goberno despois de que o Consello de Ministros aprobase este martes a planificación da Rede Eléctrica ata 2026, sen incluír a demanda da factoría de Balaídos para contar coa posibilidade de conectarse á rede de Moi Alta Tensión.
Así o sinalou Bueno durante a súa intervención na Asemblea de Empresas do Cluster de Empresas de Automoción de Galicia (Ceaga) 2022, levada a cabo este mércores en Vigo e á cal acudiron, entre outros, o presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, e o vicepresidente segundo e conselleiro de Economía, Empresa e Innovación, Francisco Conde.
No discurso, o director de Stellantis Vigo lanzou unha “queixa amarga” ao Goberno tras “todos os esforzos” levados a cabo para que se atendese unha demanda “tan importante” para a planta automobilística. “É francamente decepcionante e unha mostra contraria ao espírito de colaboración pública que esperamos para manter a competitividade da nosa industria”, lamentou Bue, quen si puxo en valor o “apoio permanente” da Xunta ao sector.
ANO COMPLEXO
Na mesma liña falou o presidente de Ceaga, Roberto Cavallo, quen comezou o seu discurso agradecendo a Feijóo o seu apoio “desde o ano 2009” a Ceaga e ao sector da automoción galego. Cavallo indicou que se xa 2021 foi un ano “especialmente complexo” na actualidade existe un maior número de “incertezas e problemas” que están a afectar o sector.
“Este ano hai que sumarlle os problemas vividos pola escaseza de semiconductores, a invasión de Ucraína, coa consecuente alza nos carburantes e a recente folga do sector do transporte. Todas estas circunstancias están a provocar unha situación moi complicada para a nosa industria con problemas de abastecemento e fortes subidas dos custos”, lamentou.
REBAIXA DE IMPOSTOS
Pola súa banda, Núñez Feijóo pediu ao Goberno velar pola fortaleza da automoción galega con baixadas de impostos nos hidrocarburos e con medidas para actuar ante o desabastecemento industrial.
O presidente da Xunta insistiu nas novas medidas do Plan de Choque que lanzou o Goberno galego co obxectivo de aliviar as cargas ás familias, como ampliar en 100 euros máis o bono social térmico. Tamén trasladou ao Executivo central un decálogo de propostas “urxentes” co fin de conter unha situación “que non admite nin máis esperas nin máis pretextos”.