O estaleiro Hijos de J. Barreras presentou na mañá deste xoves a solicitude de declaración de concurso voluntario de acredores no Xulgado do Mercantil número 3 de Pontevedra, con sede en Vigo. Segundo confirmaron fontes do Tribunal Superior de Xustiza de Galicia (TSXG), na documentación presentada solicítase que, con carácter previo á fase de liquidación, se proceda á venda da unidade produtiva.
Desta maneira, a compañía busca unha alternativa a través dun proceso concursal na modalidade de ‘prepack’, como pedía o comité de empresa, de maneira que a unidade produtiva se poida vender de forma independente e rápida, separada do resto de activos, débedas, e da propia sociedade, para os que se optará pola liquidación.
Por todo iso, a maxistrada do órgano xudicial ten que decidir agora sobre a admisión a trámite do concurso e se se cumpren os requisitos para a súa declaración, sempre que a empresa presentase toda a documentación necesaria. Será “nos próximos días” cando a xuíza emita o auto.
PROCESO DE VENDA
O estaleiro vigués Barreras, en mans de Ritz Carlton, contratou á consultora Kroll hai meses para xestionar o proceso de venda, tras o fracaso dos últimos proxectos, con contratos anulados, outros que non chegaron a formalizarse e cun iate-cruceiro de luxo que se está terminando en Santander.
No verán do pasado ano, aprobouse un ERTE para 124 operarios (en vigor ata xullo de 2022, e que só foi apoiado por UGT, con maioría no comité) e, de feito, do total do persoal, só unha decena de persoas está a traballar nas instalacións de Vigo, e outros 30 están a desempeñar labores para rematar o Evrima en Santander.
Tras abrirse o proceso de venda, Kroll recibiu tres ofertas pola unidade produtiva (as instalacións e a concesión portuaria), por parte de Armón, Gondán e Mariña Meridional. Tal e como confirmou o comité, “a única alternativa viable” é ir a un proceso concursal na modalidade de ‘prepack’.
Pola súa banda, os traballadores de Barreras atópanse desde o pasado día 10 en folga para reclamar a Kroll que non tome en consideración as ofertas que non inclúan a subrogación da totalidade do persoal, así como carga de traballo e un plan industrial que garanta manter a potencia construtiva de buques de gran porte.