InicioEconomíaConvocadas concentracións en Vigo e A Coruña por un ferrocarril "público e...

Convocadas concentracións en Vigo e A Coruña por un ferrocarril “público e sustentable que vertebre Galicia”

Será o venres 22 de outubro nas estacións de tren de Vigo-Guixar e A Coruña-San Cristóbal.

PUBLICADO O

- Advertisement -

A Coordinadora Galega polo Tren Público Social e Sostible anunciou concentracións o vindeiro venres 22 de outubro nas estacións de tren de Vigo-Guixar e A Coruña-San Cristóbal para esixir un ferrocarril “público”, que “vertebre o territorio e que sexa sustentable co medio ambiente”.

Na rolda de prensa celebrada este mércores e convocada polo Sindicato Labrego Galego, a Coordinadora sinalou que estas concentracións se enmarcan en toda unha semana “de loita polo tren” que se desenvolve por toda España e que finalizará este domingo en Madrid cunha manifestación que arrincará da praza Tirso de Molina e finalizará na Estación de Atocha.

Os comparecentes instaron aos Gobernos estatal, autonómico e europeo a que cambien as súas políticas para colocar o ferrocarril “no primeiro eixo de importancia”, dados as múltiples “vantaxes” que podería ofrecer a Galicia. Segundo indicaron, e tendo en conta a “situación actual de emerxencia climática”, o tren é “vital” para “frear o cambio climático”, posto que é “medioambientalmente sustentable” e axuda á “descarbonización” do transporte.

Neste sentido, recalcaron que o lema das mobilizacións é ‘Por un ferrocarril que vertebre o territorio e arrefríe o planeta’.

“A Xunta fixo oídos xordos ata a data. Esperamos que decidan investir nun medio transporte vital para o cambio climático e para a mobilidade sustentable que garanta a igualdade”, aseverou Alberto Díaz, da Plataforma Defensa do Tren da Coruña.

A outra punta de lanza das reivindicacións da plataforma é o servizo público que, entenden, debe ofrecer o ferrocarril en Galicia co obxectivo de que “vertebre” o territorio. “Galicia é a única comunidade, xunto con Estremadura, sen núcleo de proximidade, o que representa un abandono do rural e da súa xente”, criticou Rafa Escudero, do Sindicato Ferroviario.

“A alta velocidade consumiu grandes investimentos públicos, ten un gran impacto ambiental e enerxético, e contribuíu ao illamento de infinidade de zonas rurais. Esta concepción do transporte afástase do papel de prestación de servizo público, de verebración do territorio e de equilibrio territorial que debe xogar o ferrocarril”, sinalou Escudero.

Así mesmo, o propio Sindicato Labrego remarcou que “os sucesivos gobernos do PP e do PSOE realizaron unha política de transporte ferroviario orientada á súa liberalización e privatización, destinando inxentes cantidades de diñeiro para facer a alta velocidade atractiva ás privadas e abandonando os investimentos nas liñas convencionais utilizadas polo 95% das persoas que usan o tren”.

A aposta por un modelo “errado” baseado nas estradas e o automóbil, no transporte privado, apuntan, repercutiu ademais na supresión “inaceptable” de moitos trens rexionais e unha acelerada deterioración de moitas estacións”.

REIVINDICACIÓNS

A plataforma publicou un manifesto no que se recollen 20 medidas para “potenciar o ferrocarril en Galicia”. Entre elas, redeseñar a oferta de servizos das empresas ferroviarias públigas para “garantir un sistema multimodal e cadenciado” que “integre adecuadamente os servizos rexionais cos de grandes distancias”; garantir o acceso universal ao tren a todos os usuarios, tanto en asequibilidade como en canto á eliminación de barreiras arquitectónicas; facilitar que os cidadáns viaxen coa súa bicicleta; así como a recuperación dos trens nocturnos e das circulacións e paradas suprimidas nos útlimos anos.

A plataforma tamén exhorta aos gobernos a impulsar o transporte de mercadorías, o Tren Transfronteirizo con Portugal; a protexer ás empresas públicas ferroviarias “con compensacións que permitan abaratar o prezo dos billetes”, paralizar os procesos de privatización e comprometerse a utilizar enerxías renovables.

Por último, instaron ás administracións competentes á creación dunha rede de trens de proximidade en Galicia coas seguintes liñas: Ourense – A Gudiña – Poboa de Sanabria; Ourense – O Barco de Valdeorras; Ourense – Ribadavia – Vigo; Ourense – O Carballiño – Santiago; Monforte – Lugo – Ferrol; A Coruña – Ferrol; Ferrol – Ribadeo; Vigo – Santiago – A Coruña e A Coruña – Lugo

ÚLTIMAS

Home de 50 anos afúndese na Punta da Foz en Baiona

Un home de arredor de 50 anos, natural de Ourense, sufriu este domingo un...

Detido en Vigo un home por agredir a súa nai cun garfo tras unha discusión por un bote de perexil

A Policía Local de Vigo detivo este domingo a un home de 29 anos...

Xulgan en Vigo un home acusado de estafar máis de 158.000 dólares na compra de produtos do mar

A Sección Quinta da Audiencia Provincial de Pontevedra, con sede en Vigo, celebrará este...

Anulan unha cláusula chan nunha hipoteca de 2005 por falta de transparencia

O Xulgado de Primeira Instancia de Vigo declarou nula unha cláusula chan incluída nun...