O consello de administración da Autoridade Portuaria de Vigo aprobou o Plan de empresa da institución para 2022, que recolle propostas para acoller os buques de gran tamaño que se prevé que se atopen en circulación no futuro.
Así o detallou o presidente da Autoridade Portuaria, Jesús Vázquez Almuiña, na rolda de prensa posterior á reunión mensual do consello de administración, a primeira realizada de modo presencial desde o inicio da pandemia.
En concreto, o plan de empresa marca a planificación dos investimentos, que alcanzan os 149,2 millóns de euros repartidos en cinco anualidades e que xa se recolleron en plans anteriores.
Ademais, o presidente do Porto explicou que se deseñaron propostas de novas atracadas con eslora e calado suficientes para buques de gran tamaño coa infraestrutura imprescindible para a operativa de carga e descarga e a mínima afectación posible ao medio mariño.
Neste sentido, Almuiña indicou que estas propostas, recollidas no Plan de empresa, elaboráronse para dar resposta ao previsible aumento do tráfico e a renovación das frotas e contan coa aprobación dos servizos técnico-náuticos e os operadores. Ademais, garantiu que se tramitarán cunha exhaustiva avaliación ambiental e os estudos precisos.
Adicionalmente, o consello de administración aprobou un contrato coa sociedade David Fernández Grande, S.L. para constituír un dereito temporal de paso ao peirao da antiga terminal de granito de Rande. A este respecto, o presidente do Porto resaltou que esta actuación permitirá dar viabilidade a este espazo, no que asegurou varias empresas teñen interese.
TRÁFICOS
Noutra orde de cousas, destacou que o Porto de Vigo segue como líder en tráfico de pesca en España no primeiro semestre do ano e supón o terceiro con máis movemento de vehículos, con máis de 273.000 unidades movidas desde xaneiro a xuño e un incremento do 37,9% nese período.
Nesta liña, Almuiña explicou que a terminal de Vigo representou a quinta na que se rexistrou máis importación e exportación de mercadoría xeral, cun aumento do 10,3% e o 28,8%, respectivamente, e máis de 730.300 e 954.900 toneladas. Tamén foi o quinto porto con maior movemento de colectores, con máis de 89.000 unidades e un incremento do 8,39%.
En total, durante o primeiro semestre deste ano, movéronse 2.277.140 toneladas de mercadorías, o que supón unha suba do 17% respecto dese período de 2020 e o mellor dato da última década. Así, os maiores crecementos rexistráronse no movemento de automóbiles (+43%), materiais de construción (+56%) e as pezas auto (+49%).
Así mesmo, o tráfico de mercadoría xeral creceu 22.314 toneladas en xuño, o que supuxo un 6,90% máis que nese período de 2020 e a terceira mellor cifra dos últimos dez anos. Mentres, o movemento acumulado aumentou un 17,61% no que vai de ano, un período que supuxo o mellor semestre do último decenio.
Por outra banda, Almuiña concretou que o importe das obras mensuais expedidas en xuño superou os 310.000 euros. Entre as actuacións levadas a cabo destacou a reparación do paseo das Avenidas, do que unha parte se afundiu durante a celebración do festival O Marisquiño en 2018 e outra en 2019, e a executada en Orillamar. Así mesmo, apuntou que o valor das licitacións e adxudicacións de contratos do mes de xullo superou os 435.000 euros.